Test: Z Storck Aerofast Platinum Disc, jak sama nazwa wskazuje, mieliśmy w naszym teście cholernie wysokiej jakości aerodynamiczny rower wyścigowy. Elegancką ramę z włókna węglowego uzupełniają mechaniczne koła Shimano Dura-Ace, karbonowe koła DT Swiss, własny kokpit z włókna węglowego i hamulce tarczowe.
Storck Aerofast Platinum Disc – Rama
Sercem Storck Aerfast Platinum Disc jest oczywiście rama, która została oparta na poprzednim modelu z hamulcami szczękowymi, ale została całkowicie zmieniona ze względu na hamulce tarczowe, aby połączyć najlepszą aerodynamikę, wagę i wrażenia z jazdy. Na pierwszy rzut oka geometria i pozycja siedząca przykuwają naszą uwagę. Jest to oczywiście bardzo sportowe, ale nie tak ekstremalne, jak w przypadku innych aerobike'ów. Wynika to przede wszystkim z bardziej umiarkowanych wartości stack-to-reach. Więc chcesz również spodobać się kierowcom, którzy lubią szybką jazdę, ale nie chcą siedzieć tak ekstremalnie. W każdym razie przyciągający wzrok jest szeroki widelec, z którego słynie Storck, który ma zoptymalizować przepływ powietrza na przednim kole, a także zapewnia duży prześwit na opony. Przyzwyczajenie się do tego na pierwszy rzut oka może zająć trochę czasu, ale spełnia swoje zadanie, a wygląd jest ostatecznie kwestią gustu.
Przy nieco większym rozstawie osi chcesz zapewnić bardziej komfortowe wrażenia z jazdy i płynniejszą jazdę. Jak to często bywa w przypadku obecnych motocykli, dla dodatkowego komfortu zastosowano nieco obniżony tył, który ma lepiej pochłaniać uderzenia i wibracje. Nawet jeśli kokpit sprawia wrażenie wysokiej jakości i dobrze leży w dłoni, kable nie są zintegrowane, ale poprowadzone na zewnątrz ramy. Z kierowcą wyścigowym, który poza tym jest tak czysty wizualnie, oczywiście niezbyt ładny iz pewnością nie jest też najbardziej aerodynamiczny.
Storck Aerofast Platinum Disc – cechy
Oprócz ramy i kokpitu Storck Aerfast Platinum Disc, imponujące jest również wysokiej jakości wyposażenie. Aby zapewnić dobrą jazdę, zastosowano wysokoprofilowe koła DT Swiss 65 milimetrów z najlepszymi piastami zapewniającymi odpowiednie właściwości toczne. Uzupełnieniem są opony Continental 4000IIs o najlepszych wszechstronnych właściwościach. Jest przenoszony mechanicznie za pomocą Shimano Dura-Ace, a korba i tarcze również pochodzą od Shimano. Tutaj pojawia się pytanie, czy Ultegra Di2 nie byłaby lepszym wyborem, skoro mogłaby być bardziej odpowiednia pod względem ceny i wydajności. Niemniej jednak mechaniczny Dura-Ace jest jednym z najbardziej precyzyjnych i wysokiej jakości obwodów na rynku i zapewnia pierwszorzędną wydajność, szczególnie w obszarze obwodów mechanicznych.
Storck Aerofast Platinum Disc – tak się jeździ
Przybyły na drogę, Storck Aerfast Platinum Disc wygląda znajomo od pierwszej chwili. Wynika to przede wszystkim z geometrii i nieco bardziej zrelaksowanej pozycji siedzącej, która pozwala od razu znaleźć wygodną pozycję i rozpocząć jazdę. Jeśli więc chcesz zacząć, Storck nie chowa się za swoją swobodną geometrią, wręcz przeciwnie. Aerfast jest i pozostaje aerodynamicznym rowerem szosowym i pokazuje to. Dzięki dobrej sztywności główki ramy i suportu przenoszenie mocy jest pierwszorzędne, a cała akcja pedałowania jest przekształcana w napęd. Tylna część Storcka jest jednak stosunkowo twarda i nie zapewnia pożądanego komfortu.
Podczas przyspieszania na zakrętach lub na stromych podjazdach dzięki swojej dobrej sztywności przyspiesza wyjątkowo lekko, a następnie wie, jak utrzymać tę prędkość. Z pewnością jest to również zasługą karbonowych kół DT Swiss, które imponująco dobrze toczą się przy atrakcyjnej wadze. Nieco bardziej zrelaksowana pozycja siedząca jest tutaj również prawie niezauważalna, masz wrażenie, że nadal możesz zaczerpnąć wystarczającej ilości powietrza i swobodnie poruszać się nawet w pozycji aerodynamicznej. Jest to korzystne również pod górę, ponieważ można tu swobodnie jeździć, a przy całkowitej wadze 7,38 kg Storck Aerfast Platinum Disc nie ma prawie żadnych wad w porównaniu ze specjalistami od wspinaczki.
Będąc na szczycie, rzuciliśmy się w dół i byliśmy zaskoczeni zrównoważonym prowadzeniem Aerfasta. Nieco większy rozstaw osi zapewnia atrakcyjną, płynną jazdę bez utraty zwinności lub spowolnienia motocykla. Tutaj do gry wkracza dobry Conti Allrounder i tarcze Shimano, które zapewniają nam bezpieczną jazdę i najlepszą kontrolę.
Schreibe einen Kommentar