Test roweru dziecięcego: Atrakcyjny cenowo Bergamont Bergamonster 20 Plus wyróżnia się grubymi oponami, które są zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem dla świeżo błękitnego roweru dziecięcego - oferują nieco bardziej doświadczonym młodym rowerzystom pewne dodatkowe bezpieczeństwo w terenie i hamowanie skądinąd udany rower na co dzień, ale także coś.
Niebieski Bergamont wzbudza zainteresowanie zarówno dzieci, jak i rodziców – nic dziwnego, biorąc pod uwagę uderzająco mocne opony, niebieski lakier w panterkę i hamulce tarczowe w stylu MTB. Pomimo terenowego wyglądu, jest to prawdziwy rower dziecięcy dla dość małych rowerzystów, o ile poradzą sobie z przekrokiem. Rura podsiodłowa jest krótka, a kierownica wysoka, co zapewnia stosunkowo wyprostowaną postawę górnej części ciała. Manetki obrotowe i małe dźwignie hamulca są również odpowiednie dla dzieci; siodło pasuje, a kierownica jest wystarczająco szeroka.
Starannie wykończona rama z płytą wzmacniającą na dolnej i górnej rurze posiada gwintowane otwory na błotniki i bagażnik. Wysokość siodełka nie może być regulowana za pomocą szybkozamykacza, co jest mniej praktyczne, ale bezpieczniejsze.
Bergamont wykorzystuje siedmiobiegową skrzynię biegów z 12-32 zębami z tyłu i 32-zębową zębatką, co jest dobrym wyborem, biorąc pod uwagę większy obwód toczny szerokich opon. Opony Kenda nie są zbytnio wyprofilowane, dzięki czemu można je stosować zarówno na gładkich, jak i sypkich nawierzchniach. Wątpliwe jest jednak, czy małe dziecko może skorzystać z dużej objętości. Jego zadaniem jest osiągnięcie większej przyczepności i komfortu poprzez zmniejszenie ciśnienia w oponach, co oczywiście okupione jest wyższymi oporami toczenia - co jest dość męczące dla małych pilotów. Ponadto opony są dość ciężkie, ważą dobre 600 gramów każda - zmiana ich w tym miejscu może z łatwością obniżyć rower do mniej niż dziesięciu kilogramów. Dla rodziców, którzy szukają roweru bardziej do użytku drogowego, warianty Bergamonster dla chłopca i dziewczynki z węższymi oponami mogą być warte bliższego przyjrzenia się. Tym bardziej, że są jeszcze atrakcyjniej wycenione na 299 euro.
Mechaniczne hamulce tarczowe mocno zwalniają; Jednak rodzice powinni od czasu do czasu sprawdzać stopień zużycia wkładek. A fakt, że dziecięcy MTB nie ma bocznej podpórki, jest z pewnością do zniesienia.
Schreibe einen Kommentar