Test rowerów szosowych Aero 2019: W ciągu ostatnich kilku tygodni przyjrzeliśmy się bliżej 8 wysokiej klasy zawodnikom aero. To, co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które motocykle nas zaskoczyły oraz nasze podsumowanie całego testu można znaleźć tutaj.
Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 1: Reklamacja na wysokim poziomie!
Nawet po krótkiej jeździe na wszystkich rowerach w celu regulacji wysokości siodełka itp. od razu zdaliśmy sobie sprawę, że te rowery będą się różnić tylko niuansami w różnych obszarach. Wynika to nie tylko z faktu, że koła różnią się tylko szczegółami pod względem geometrii i ustawienia. Oczywiście znacznie utrudniało nam to znalezienie różnic lub określenie mocnych i słabych stron poszczególnych modeli.
Znajduje to również odzwierciedlenie na przykład w wadze. To był „najcięższy” rower aero Zaawansowany Giant Propel z 7,9 kg. To nieco ponad kilogram więcej niż limit UCI i tylko 700 gramów więcej niż najlżejszy model Specialized Venge. Ale Giant zawiera nawet miernik mocy, który oczywiście również waży kilka gramów. Naszym zdaniem najważniejsze jest tutaj to, co jest dla Ciebie ważne i co cenisz, bo waga niekoniecznie jest najważniejszym kryterium oceny zawodnika aero.
Największe różnice dało się "wypchnąć" w relacji pomiędzy sztywnością a wygodą. Z jednej strony były ekstremalnie sztywne, bezkompromisowe aero racery - na przykład to Orbea Orca Aero – inni mogliby punktować za taki komfort Trek Madone. Każdy rower ma swoje małe zalety i zalety, ale różnice tkwią bardziej w szczegółach. Aby jednak móc wypracować przyzwoitą ocenę, musieliśmy bardzo dokładnie przyjrzeć się temu polu testowemu i odjąć punkty nawet za najmniejsze niedociągnięcia, które trudno tak określić. Być może to dokuczanie na wysokim poziomie może wydawać się nieco zbyt skrupulatne, ale to było po prostu nasze żądanie, szczególnie w obszarze wysokiej klasy rowerów wyścigowych aero, aby zwracać szczególną uwagę na szczegóły i szczegóły, aby móc zaoferować pomocną ocenę.
Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 2: liczy się sprzęt!
Poza ramą niezwykle duży wpływ na osiągi ma również wyposażenie, co pokazał nasz test. Tutaj również powinieneś przede wszystkim zwrócić uwagę na to, co jest ważne dla Ciebie osobiście. Jak przystało na rowery aero, wszyscy kandydaci do testów zostali wyposażeni w wysokoprofilowe karbonowe koła, które w znaczący sposób wpływają na aerodynamikę. Można to jednak zauważyć nie tylko dzięki ich pozytywnym właściwościom toczenia, ale także w prowadzeniu i utrudniają to, zwłaszcza przy bocznym wietrze. Temat hamulców tarczowych również stał się niemal nieodzowny; Oczywiście nadal istnieją rowery szosowe aero z klasycznymi hamulcami szczękowymi, ale zalety tarcz są ogromne pomimo dodatkowej wagi. Co więcej, jednostki kokpitu lub kombinacje kierownicy i mostka są teraz prawie standardem w rowerach aero w tym przedziale cenowym. Ale powinieneś upewnić się, że masz odpowiednie wymiary i że możesz się dogadać z ergonomią kierownicy. Sztywność kokpitu jest często znacznie lepsza niż w przypadku zwykłych kierownic i mostków, co oczywiście ma również odzwierciedlenie w wrażeniach z jazdy i może być bardzo pozytywne w przypadku sprintu i precyzyjnego prowadzenia. Z drugiej strony oznacza to, że uderzenia są przenoszone bardziej bezpośrednio na kierowcę, do którego przyzwyczajenie się może zająć trochę czasu.
Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 3: Kupuj to, co lubisz!
Oczywiście ta realizacja wiąże się z wcześniejszymi punktami, bo jak już wspomniano, chodzi przede wszystkim o to, co lubisz i co jest dla Ciebie ważne. Jak wykazały nasze testy, wszystkie motocykle są bardzo blisko siebie i różnią się tylko minimalnie. Technicznie wszystkie są na najwyższym poziomie i nie ma na polu testowym motocykli, które powinniśmy lub odradzalibyśmy. Stąd nasze motto: Wybierz to, co lubisz! Lepiej iść do sklepu i przetestować swój rzekomo wymarzony rower i porównać. Tylko w ten sposób będziesz mógł dobrać dla siebie idealny rower indywidualnie z rowerami na tym poziomie, ponieważ każdy ma swoje preferencje i to jest dobre.
Test roweru szosowego Aero 2019: Wynik naszego testu
Wszystkie rowery wraz z ich mocnymi i słabymi stronami, cenami i linkami do poszczególnych testów można znaleźć na naszej liście najlepszych.
Ranking rowerów szosowych aero z hamulcami tarczowymi 2019
Testuj aero wyścigowe motocykle z hamulcami tarczowymi 2019: Kluczowe dane i pole testowe W ostatnich latach nowoczesne motocykle wyścigowe aero rozwinęły się, stając się nowymi wszechstronnymi rowerami dla miłośników asfaltu. Szybkobieżne motocykle były kiedyś prawdziwymi specjalistami – tak, szybkie, ale zwykle dość ciężkie, niewygodne i ogólnie bardziej dla „prawdziwych” kierowców. Wielkie postępy w przetwarzaniu węgla, jednak wady związane z wagą i komfortem […]
Test roweru szosowego Aero 2019: Nasz zwycięzca testu
BMC Maszyna Czasu Droga 01
W prawdziwym foto finiszu BMC Timemachine Road 01 ostatecznie zwyciężył wąskim marginesem i zdegradował go Wyspecjalizowana zemsta centymetrów do drugiego miejsca. Naszym zdaniem wysokiej klasy maszyna BMC łączy w sobie wszystko, czego można oczekiwać od prawdziwego kierowcy wyścigowego. Dzięki pełnej integracji, imponującej sztywności i ogromnemu komfortowi w połączeniu z wysokiej jakości wyposażeniem nie pozostawia nic do życzenia. Innowacyjne systemy, takie jak moduł aerodynamiczny dla lepszej integracji uchwytu na bidon lub technologia prędkości TCC dla większego komfortu, charakteryzują Timemachine Road i sprawiają, że jest to jeden z najbardziej kompletnych rowerów aerodynamicznych zapewniający mnóstwo radości z jazdy w każdym terenie.
Test rowerów szosowych Aero 2019: zwycięzca cena/wydajność
Dysk Giant Propel Advanced Pro
Giant Propel Advanced Pro Disc to „najcięższy” rower na naszym polu testowym, ważący prawie 8 kilogramów, ale zawodnik wciąż ma wiele do zaoferowania. Ponieważ z pełną Ultegra Di2, a nawet własnym miernikiem mocy za jedyne 5.300 euro, nikt nie zbliża się do Gianta pod względem stosunku ceny do wydajności. Ze względu na swoje sportowe osiągi Propel może również zatuszować lekką nadwagę i przekonuje precyzyjnym prowadzeniem i dobrymi właściwościami jezdnymi na zjazdach i na płaskim terenie.
Test roweru szosowego Aero 2019: Wygodny
Z Trek Madone SLR 7 Disc przetestowaliśmy jedną z najwygodniejszych aerodynamicznych rowerów wyścigowych. Niemniej jednak komfort nie odbywa się kosztem osiągów i aerodynamiki. Dzięki tak zwanej technologii IsoSpeed geometria ramy w kształcie rombu zostaje zachowana, ale rura podsiodłowa jest „oddzielona” od rury górnej, co pozwala rurze podsiodłowej na wychylenie sił z drogi. Rezultatem jest rower szosowy, który porusza się wraz z drogą, a jednocześnie zapewnia wyczucie i wydajność tradycyjnego roweru szosowego. W zależności od modelu roweru to „odsprzęgnięcie” osiąga się na dwa sposoby. Obie metody są równie skuteczne i znacznie poprawiają jakość jazdy. Dla nas było to nie tylko zauważalne podczas jazdy po ekstremalnie nierównym terenie, ale także zaleta podczas kilkugodzinnych podróży, ponieważ nie mieliśmy żadnych skarg w obszarze oparcia ani siedziska.
Test roweru szosowego Aero 2019: Wszechstronny
Scott Foil RC Disc to jeden z najbardziej wszechstronnych aerodynamicznych rowerów szosowych na rynku. Dzięki niskiej wadze 7,3 kg znajduje się na szczycie naszego pola testowego i tym samym oferuje doskonałe osiągi w górach. Pierwszorzędna sztywność w obszarze suportu sprzyja przenoszeniu mocy i żywotności bez całkowitego ignorowania komfortu. Korzysta na tym również nieco niższy tył, który lepiej pochłania uderzenia i wstrząsy. Aby dopełnić całości, rama w połączeniu z odnoszącym sukcesy kokpitem Syncros zapewnia doskonałą aerodynamikę umożliwiającą szybką jazdę i dużą prędkość przy precyzyjnym prowadzeniu.
Test rowerów szosowych Aero 2019: Innowacyjny kokpit
Dzięki Simplon Pride mieliśmy aerodynamiczną wyścigówkę z interesującą ogólną koncepcją na naszym polu testowym. Na wygląd i osiągi znacząco wpływa specjalnie opracowany zaawansowany kokpit. To integruje wszystkie pociągi i według producenta powinno również oferować najniższy opór powietrza, co osiąga między innymi dzielony mostek z dużym otworem. Dla nas najbardziej innowacyjny kokpit w dziedzinie testów.
Schreibe einen Kommentar