Test: Giant Propel Advanced Pro Disc charakteryzuje się najlepszą aerodynamiką, dobrą sztywnością, precyzyjnym prowadzeniem i wysokiej jakości wyposażeniem, w tym miernikiem mocy. Za jedyne 5.300 euro motocykl imponuje nie tylko swoimi osiągami, ale także doskonałym stosunkiem ceny do wydajności.
Giant Propel Advanced Pro Disc — rama
Rama Giant Propel Advanced Pro Disc jest ręcznie wykonana z materiału Advanced Composite. To serce tych szybkich i sztywnych kolarzy aerodynamicznych. Pod względem kształtu rama Giant różni się nieco od innych modeli w naszym teście, ponieważ lekko pochylona górna rura jest całkowitym przeciwieństwem „zwykłej” sloopowanej geometrii, w której górna rura jest lekko uniesiona. Ale to zapewnia super sportową i opływową pozycję na rowerze.Dla tych, którzy chcą trochę bardziej komfortowo, Giant oferuje kokpit składający się z kierownicy i mostka, z wystarczającą ilością miejsca na przekładki, aby nieco rozładować pozycję. Kolejną atrakcją ramy Giant Propel Advanced Pro Disc jest czujnik RideSense zintegrowany z tylnym trójkątem, który mierzy prędkość i kadencję przez Bluetooth i ANT+.
Giant Propel Advanced Pro Disc – Wyposażenie
Ramki do zdjęć | Giant Propel Advanced Disc Carbon |
widelec amortyzowany | Giant Propel Advanced Disc Carbon |
wirniki | Gigantyczny dysk aerodynamiczny SLR1 |
opona | Gigantyczna Gavia AC1 25mm |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra Di2 |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra Di2 |
korba | Shimano Ultegra Di2 z miernikiem mocy |
przerzutka | Shimano Ultegra Di2 |
Hamulec | Dysk Shimano Ultegra |
sztyca | Giant Vector Advanced Carbon |
siodło | Giant Contact SL Forward |
trzon | Giant Contact SL Aero OverDrive2 |
Lenker | Giant Contact SLR Aero Carbon |
Oprócz wysokiej jakości karbonowej ramy imponujące jest również wyposażenie Giant Propel. Z kompletnym Shimano Ultegra Di2 masz wszystko, czego możesz sobie życzyć w rozsądnej cenie. Kaseta ma 11-30 zębów, a korba 52/36 zębów. Tarcze Shimano mają średnicę 140 mm dla najlepszego bezpieczeństwa. Kokpit składający się z mostka i kierownicy pochodzi od samego Gianta i robi dobre pierwsze wrażenie. Istnieją niewielkie odliczenia za koła, które również pochodzą od Gianta i są stosunkowo ciężkie.
Jedną z atrakcji, szczególnie w tym przedziale cenowym, jest jednostronny miernik mocy, który mierzy waty na lewym ramieniu korby. Oczywiście w takiej cenie trzeba gdzieś trochę zaoszczędzić, więc opon nie można utożsamiać z topowymi modelami Conti, Schwalbe czy Specialized. Ale możesz je wymienić na kilka dodatkowych euro.
Dysk Giant Propel Advanced Pro
Dość teorii, przejdźmy do praktyki! Kiedy zobaczyliśmy cenę Propela przed naszym testem, musieliśmy spojrzeć dwa razy. Ponieważ wysokiej jakości aerobike za 5300 euro jest już prawie nieosiągalny w dzisiejszych czasach, kiedy dziesięć tysięcy nie jest już magiczną granicą. Zła myśl! Szybki rzut oka na specyfikacje już pokazuje, że Giant ma wszystko, czego potrzebujesz, aby być szybkim i dobrze się bawić na drodze. Ważący 7,9 kg jest to najcięższy rower na naszym polu testowym, ale to nieco ponad kilogram ponad limit UCI wynoszący 6,8 kg.
Właściwości wspinaczkowe nie są zatem wybitne, ale nadal solidne. Na poziomie idzie tym bardziej do przodu. Dzięki kształtowaniu Giant AeroSystem, Propel został optymalnie zaprojektowany pod każdym kątem natarcia, a tym samym zapewnia odpowiednią prędkość. Sztywność również odgrywa swoją rolę i zapewnia dobre przenoszenie mocy, co jest szczególnie zauważalne podczas przyspieszania i ruszania. Obręcz 65 mm na tylnym kole i 42 mm obręcz na przodzie łączą najlepsze prowadzenie z dobrą aerodynamiką, ale działają trochę gorzej niż nawet modele wyższej jakości z większą wysokością obręczy.
Kompletna grupa Shimano Ultegra Di2 robi dobrą robotę i w niczym nie ustępuje wersji Dura-Ace. W pełni zintegrowane hamulce tarczowe zapewniają najlepszą skuteczność hamowania i doskonałą kontrolę w każdych warunkach pogodowych, co zapewnia niezbędne bezpieczeństwo, zwłaszcza na mokrej nawierzchni i na szybkich zjazdach. Z jednostronnym miernikiem mocy Giant robi wszystko jak należy, bo działa dobrze i idealnie wspomaga kontrolę treningu.
Małym słabym punktem jest osłona kokpitu na mostku, która była przymocowana kilkoma śrubami. Podczas regulacji należy całkowicie wykręcić śruby z zaślepki, zanim cokolwiek będzie można wyregulować, nawet jeśli prawdopodobnie nie będzie to zdarzać się zbyt często.
testy: Test roweru szosowego Aero 2019: 8 razy high-end do 12.000 XNUMX euro
Test rowerów szosowych Aero 2019: W ciągu ostatnich kilku tygodni przyjrzeliśmy się bliżej 8 wysokiej klasy zawodnikom aero. To, co zauważyliśmy podczas okresu testowego, które motocykle nas zaskoczyły oraz nasze podsumowanie całego testu można znaleźć tutaj. Aero Road Bike Test 2019 – Wniosek nr 1: Reklamacja na wysokim poziomie! Nawet po tym, jak wszyscy […]
Heinza Hamachera mówią
przepraszam
Nie rozumiem twojego testu.
Nawet zdjęcia wyraźnie to pokazują
że miernik mocy działa po obu stronach.
Nawiasem mówiąc, jeśli prawidłowo ustawisz trzpień, nie możesz go już zmienić.
Zgadzam się z wagą, są lżejsze rowery szosowe.