First Ride: Bulls Black Adder jest niekwestionowanym topowym hardtailem w portfolio marki ZEG od czasu jego wprowadzenia na rynek kilka lat temu. Wielkie nazwiska, takie jak Karl Platt, Tim Böhme i Stefan Sahm z Team BULLS, odniosły w przeszłości niezliczone zwycięstwa w karbonowych wyścigach. Ale jak powiedział kiedyś pewien mądry człowiek: stanie w miejscu oznacza cofanie się - i tak Black Adder otrzymał zupełnie nową ramę na rok modelowy 2019, która opiera się na cechach poprzednika, ale ma nową geometrię i pewne innowacje techniczne .
Były zawodnik zespołu Bulls, Stefan Sahm, był również zaangażowany w rozwój ramy i wykorzystał swoje wieloletnie doświadczenie, zwłaszcza w zakresie geometrii. Jednak ostateczna decyzja, jak będzie wyglądać geometria Bulls Black Adder 2019, została podjęta podczas szeroko zakrojonej jazdy próbnej w Palatynacie, w której brali również udział m.in. Karl Platt i Tim Böhme. Specjalnie do tego celu zbudowano trzy aluminiowe ramy o różnych geometriach, utrzymane w neutralnej bieli i wszystkie zbudowane z dokładnie tych samych komponentów. Po tym ślepym teście wszyscy kolarze zdecydowali się na tę samą ramę, która później stała się Black Adder 2019 - oczywiście seryjnie jako rower z włókna węglowego.
Bulls Black Adder 29: aktualizacja geometrii i bardzo lekka rama
Ciekawe: wśród kandydatów do testów był nieco ciężki wariant ze znacznie mniejszym kątem skrętu i większym zasięgiem. Na tej podstawie opracowano nowy szlak Bulls Copperhead Trail. „Rower do jazdy po szlakach wydawał się prawie trochę lepszy przez pierwsze kilka metrów, ale na dłuższym okrążeniu stało się jasne, że ostateczny„ zwycięzca testu ”po prostu pracował wydajniej i lepiej wspinał się, zwłaszcza na podjazdach” Karl Platt pamięta sesję testową. „Czułem się tak dobrze na nowym Black Adder, że upadłem na pierwszym kamiennym polu, ponieważ jechałem o wiele za szybko” dodaje z uśmiechem w pełni przekonany kierowca.
Ale jak to wygląda teraz, nowa geometria Black Adder 2019? W szczególności kąt główki jest znacznie bardziej płaski przy 69° niż w poprzedniku (70,5° i 71°), a zasięg i górna rura również wzrosły. Podczas gdy mniejszy kąt skrętu zapewnia większą stabilność, dłuższa rama główna umożliwia jazdę na krótkim mostku, co powinno być bardzo korzystne w przypadku prowadzenia w wymagającym terenie.
Geometria Byki Czarna Żmija 2019
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 410 | 440 | 480 | 540 |
Pozioma rura górna (w mm) | 599 | 614 | 633 | 653 |
główka ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 1118 | 1134 | 1155 | 1179 |
Kąt skrętu (w °) | 69 | 69 | 69 | 69 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 74 | 74 |
Zasięg (mm) | 425 | 440 | 455 | 470 |
Stosy (mm) | 608 | 607,5 | 621,5 | 640 |
Co jeszcze nowego w Czarnej Żmiji? Jeśli chodzi o aspekty techniczne, szczególnie wyróżnia się jeszcze niższa waga: przy 950 g rama jest prawdziwym konkurentem nawet dla najlżejszych przedstawicieli. W przeciwnym razie nowy projekt od razu przykuwa naszą uwagę: Ogólnie rzecz biorąc, bardziej kanciasty, z kilkoma ładnymi detalami, Bulls Black Adder 2019 robi dużo. Oczywiście pozostał wprowadzony wcześniej standard Boost na koła, a nowa rama również powinna być na podobnie wysokim poziomie jak poprzedniczka pod względem komfortu.
Bulls Black Adder 29: wrażenia z pierwszej jazdy
Na spotkaniu zespołu BULLS w mglistym Palatynacie kilka dni temu mieliśmy okazję przetestować na krótkim okrążeniu wariant zespołowy nowego karbonowego wyścigowego hardtaila firmy Bulls. Od razu jednak należy powiedzieć: O ile w naszym rowerze była zamontowana standardowa rama, osprzęt nie do końca odpowiadał temu, co docelowo będzie w sklepie, ale bazował na komponentach, z których będą korzystali zawodowcy z ekipy.
Od samego początku szczególnie podobała mi się główna rama, która wyraźnie się wydłużyła; Dzieje się tak nie tylko dlatego, że i tak mam krótkie nogi, ale także dlatego, że prowadzenie wyraźnie przynosi korzyści - nawet dla nieprofesjonalistów. Nawet jeśli krótka runda testowa wystarczyła tylko na pierwsze wrażenie, byłem szczególnie zaskoczony bardzo wysokim poziomem komfortu nowego karbonowego roweru Bulls. Interakcja między specjalnie opracowaną sztycą Duroflex a tylnym trójkątem jest rewelacyjnie dobra i nie tylko zmniejsza wibracje i uderzenia podczas zjazdu, ale także poprawia przyczepność podczas pokonywania kamieni i korzeni.
Bulls Black Adder 29: warianty modeli, wyposażenie, ceny
Bulls Black Adder 2019 będzie dostępny w trzech wariantach modelowych. Wszystkie łączy stosunkowo niska cena: „wersja podstawowa” Black Adder 29 kosztuje 2.799 euro z przerzutkami 2×11 XT, widelcem Fox 32 StepCast Performance i kołami DT Swiss X1700. Prawdziwa zapowiedź cenowa, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę, że pod tyłkiem masz dokładnie ramę zawodowców. Z Black Adder SL 29 za 3.999 euro prawie wchodzisz na całość: z napędem Sram X01 Eagle, widelcem Fox 32 Factory i kołami DT Swiss EX1501 jesteś już fabrycznie „gotowy do wyścigu”. Topowy model Black Adder Team 29 wykorzystuje nową topową grupę Shimano XTR, a kupujący rower za 4.999 euro mogą również spodziewać się karbonowych kół DT Swiss.
Zespół Bulls Black Adder 29 2019
Widelec: Fox 32 Factory StepCast 100mm
Okrążenie: Shimano XTR 12-biegowy
wirniki: DT Swiss XRC 1200
Hamulec: Shimano XTR M9100
Cena: € 4.999
Bull's Black Adder SL 29
Widelec: Fox 32 Factory StepCast 100mm
Okrążenie: Sram X01 Eagle 12-rzędowa
wirniki: DT Swiss XR 1501
Hamulec: Magury MT8
Cena: € 3.999
Czarna żmija byka 29
Widelec: Wydajność StepCast Foxa 32
Okrążenie: Shimano XT 2×11
wirniki: DT Swiss X1700
Hamulec: ShimanoXT M8000
Cena: € 2.799
Sieć
www.bulls.de
Schreibe einen Kommentar