Test: Jako jeden z tradycyjnych producentów na niemieckim rynku trekkingowym, Victoria od wielu lat wyposaża rowerzystów turystycznych, osoby dojeżdżające do pracy i entuzjastów trekkingu w odpowiednie rowery. Z modelem Victoria Trekking 8.7D mieliśmy w teście przedstawiciela niezwykle wysokiej jakości, który wie, jak przekonać wszystkich dookoła, z wyjątkiem drobiazgów.
Kształty ramek: Diament / Trapez
Dopuszczalna waga systemu: 120 kg
Maksymalna ładowność: 104 kg
widelec amortyzowany: Tak / Suntour NCX-E LO-DS-AIR
wsparcie sprężyny: Tak / Promax SP-2007
Cena: € 1.299
Waga: kg 16,0
Victoria wyróżnia się niezwykle wysokiej jakości komponentami: nie tylko (jak to często bywa) tylna przerzutka i mechanizm korbowy pochodzą z plasującej się na samym szczycie grupy Shimano XT, ale także dźwignia zmiany biegów, a nawet piasta tylnego koła. To przemawia za solidnością i długą żywotnością, co jest szczególnie ważne dla częstych i długoterminowych kierowców. Ci drudzy mogą narzekać na reflektory, które nie są zbyt jasne przy natężeniu 35 luksów, pod warunkiem, że często są w drodze w życiu codziennym – ale niewiele więcej można zarzucić 8.7 D.
Pozycja siedząca na Victoria Trekking 8.7D jest bardziej wyprostowana i wygodna, co jest zasługą bardzo wysokiego wspornika kierownicy - główka ramy jest raczej krótka. Rower nie jest przesadnie zwrotny, ale prowadzi się płynnie i stabilnie nawet przy większych prędkościach; widelec Suntour z amortyzacją pneumatyczną zapewnia czułą redukcję wstrząsów. Schwalbe Racery ze średniej półki cenowej łatwo toczą się po asfalcie; głębokość bieżnika jest wąska dla nieutwardzonych ścieżek. Bagażnik w systemie Racktime z dodatkowym uchwytem na sakwy spodoba się rowerzystom turystycznym; Jeźdźcom na każdą pogodę będą przeszkadzać bardzo krótkie błotniki.
Niedrogi układ hamulcowy nie ma powodu do krytyki, ponieważ trzyma tak mocno, jak grupa XT precyzyjnie zmienia biegi. Ważąca dokładnie 16 kilogramów Victoria nie jest lekka, ale pod względem solidności i komfortu nie jest w żadnym wypadku zbyt ciężka.
Geometria Victoria Trekking 8.7 D Diamond
48 | 52 | 56 | 60 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 480 | 520 | 560 | 600 |
Pozioma rura górna (w mm) | 585 | 600 | 615 | 630 |
główka ramy (w mm) | 135 | 145 | 160 | 175 |
tylny trójkąt (w mm) | 450 | 450 | 450 | 450 |
Rozstaw osi (w mm) | 1087 | 1102 | 1118 | 1134 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 70.5 | 70.5 | 70.5 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 | 73 |
Geometria Victoria Trekking 8.7 D trapez
44 | 48 | 52 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 440 | 480 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 570 | 585 | 600 |
główka ramy (w mm) | 145 | 160 | 170 |
tylny trójkąt (w mm) | 450 | 450 | 450 |
Rozstaw osi (w mm) | 1081 | 1088 | 1098 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 70.5 | 70.5 |
Kąt siedziska (w °) | 73 | 73 | 73 |
Schreibe einen Kommentar