Test: Mimo że amerykański producent znany jest przede wszystkim ze swoich rowerów wyścigowych na asfalcie i szlaku, na przykład Specialized CrossTrail Elite EQ pokazuje, że wie również, jak konstruować doskonałych towarzyszy na co dzień.
Kształty ramek: Diament / Trapez
Dopuszczalna waga systemu: 136 kg
Maksymalna ładowność: 120,79 kg
widelec amortyzowany: Tak / SR Suntour NEX 55 mm
wsparcie sprężyny: nie
Cena: € 1.199
Waga: kg 15,21
CrossTrail pokazuje, jak wszechstronnie można interpretować pojęcie „trekking”. Sportowa amerykańska firma nie skupia się na spokojnych wycieczkach z dużą ilością bagażu; Twój rower jest skierowany bardziej do rowerzystów, którzy szukają szybkiego modelu, który nadaje się do codziennego użytku, na przykład na dłuższe dojazdy do pracy. Bagażnik Racktime jest zatwierdzony tylko do ładunków do 15 kilogramów, co z łatwością wystarcza na dwie sakwy z akcesoriami biurowymi lub zakupami; pozycja siedząca została zaprojektowana jako umiarkowanie sportowa i jest bardziej odpowiednia na krótsze odległości niż na wielogodzinne wycieczki. Zrównoważone, zwinne prowadzenie i wysoka stabilność ramy zapewniają bezpieczeństwo nawet podczas szybkiej jazdy.
Producent podkreśla dyskretny wygląd Specialized CrossTrail, który powinien ułatwić złodziejom rowerów przeoczenie go; Na drodze odblaskowy napis na dolnej rurze zapewnia widoczność. Ten wszechstronny rower ma również inne praktyczne szczegóły: bardzo długie błotniki zapewniają skuteczną ochronę przed rozpryskującą się wodą, a biegi 2×10 idealnie się do tego nadają: zakres przełożeń jest bardzo duży z tolerowanymi skokami biegów. Tego oczekujesz od każdego roweru trekkingowego. Opony pochodzą z sektora crossowego i bardzo dobrze toczą się, ale dzięki klockom barkowym można nimi jeździć również po sypkiej nawierzchni. Dość jasne przednie światło przymocowane do łodygi jest sprytne.
Kosztujący prawie 1.200 euro Specialized CrossTrail Elite ma też swoje wady. Amortyzowany widelec jest wyposażony w autorską technologię Specialized Fitness Brain, ale niestety znacznie ustępuje w porównaniu z innymi modelami Suntour w teście i sprawia wrażenie raczej drewnianego. Hamulce TRP mogą również mocniej gryźć, a ich dźwignie są trudne do uchwycenia.
Schreibe einen Kommentar