Test: w Simplon Pride testowaliśmy najnowszy aerobike Austriaków w ciągu ostatnich kilku tygodni i mogliśmy wykorzystać piękne jesienne dni na długie przejażdżki. Kierowca wyścigowy uzyskuje swój własny styl dzięki optymalizacji aerodynamicznej i specjalnie opracowanemu kokpitowi. Jak to inaczej więc jeździsz tu z nami.
Simplon Pride — zaawansowany kokpit
Największą cechą szczególną Simplon Pride jest prawdopodobnie wyjątkowa zaawansowana koncepcja kokpitu, która nie tylko przyciąga wzrok wizualnie, ale jest również przekonująca pod względem funkcjonalności i aerodynamiki. Zaawansowany kokpit integruje wszystkie pociągi i według producenta powinien również oferować jak najniższy opór powietrza. Nawet jeśli zaawansowany kokpit jest jednym z serc Simplon Pride, nadal możesz używać konwencjonalnych mostków i kierownicy. Jeśli zdecydujesz się na kokpit Simplon, możesz wybierać spośród różnych szerokości kierownicy i długości mostka. Dostępna jest również wersja maratonowa z podwyższoną o 2 cm kierownicą i dodatkowymi podkładkami dystansowymi, które powinny znacznie ułatwić sportową pozycję siedzącą.
Simplon Pride – ramy
Po szczegółowym obejrzeniu kokpitu kierujemy naszą uwagę bezpośrednio na wysokiej jakości karbonową ramę Simplon Pride. Tutaj od razu widać, że dużą wagę przywiązywano również do aerodynamicznego kształtu ramy. Szczególnie ładne jest tutaj to, że rama i kokpit doskonale się uzupełniają i sprawiają wrażenie, jakby były wykonane z jednego kawałka. Z pewnością wynika to również z faktu, że nie widać żadnego pociągu. Z technicznego punktu widzenia rama i widelec Simplon Pride łączą lekką konstrukcję z aerodynamiką. Ponieważ z ramą o masie zaledwie 920 gramów, Pride jest w czołówce aerodynamicznych rowerzystów tarczowych. Ładny szczegół: tylne rurki tylnego trójkąta mają wysoki profil, a wyraźna płetwa po lewej stronie suportu ma zapewnić znaczny wzrost sztywności skrętnej, a tym samym maksymalny napęd.
Simplon Pride – udogodnienia
Nasz rower testowy Simplon Pride był wersją z kołami Shimano Ultegra Di2 i DT Swiss ARC 1100 Dicut z obręczą o wysokości 62 mm. Nie tylko optycznie, ale i technicznie nie pozostawia nic do życzenia. Tarcze Shimano występują w rozmiarach 160mm i 140mm i oferują najlepszą skuteczność hamowania, co daje kierowcy bezpieczeństwo nawet w niesprzyjających warunkach. Domyślnie Simplon Pide jest wyposażony w kompaktową korbę, która oferuje 50/34 zębów na dwóch tarczach.Tutaj możesz się zastanowić, czy nie chcesz przypiąć czegoś większego, bo przecież Pride to rower, na który możesz naprawdę chcę wcisnąć gaz. Korbę można wybrać w konfiguratorze bez dopłaty. Zarówno tłumaczenie, jak i długość, a także kaseta! Dzięki oponom Schwalbe One Evo 25 mm masz szybką, wszechstronną oponę, która zapewnia dobrą przyczepność nawet w mokrych warunkach. Przekonała nas własna sztyca aero i tutaj również stosuje się to samo podejście, co w przypadku Advanced Cockpit i umożliwia montaż okrągłych sztyc poprzez wymianę zacisku podsiodłowego.
Simplon Pride – ćpun prędkości na dwóch kołach
Ale dość teorii, przejdźmy do praktyki: byliśmy bardzo podekscytowani pierwszą podróżą z naszym nowym Simplon Pride, ponieważ po tej podłodze po prostu chce się jeździć. Od samego początku mogliśmy powiedzieć, że Pride po prostu pasuje. Ponieważ ćpun prędkości ma wiele do zaoferowania, szczególnie dla kierowców sportowych. Oprócz najlepszej aerodynamiki i czystego wyglądu, kombinacja kierownicy i mostka zapewnia również pierwszorzędną sztywność, którą można osiągnąć tylko za pomocą jednostek kokpitu. Niemniej jednak kierownica oferuje również dobrą ergonomię, szczególnie w dolnym cięgnie, co zapewnia duży komfort nawet na nierównych drogach. Koła DT Swiss o wysokości 62 mm są podatne na boczne wiatry, ale naszym zdaniem i tak idealnie pasują do takiego roweru.Zachowanie kierownicy z pewnością nie jest dla każdego.
Doskonała sztywność, dodatkowo wzmocniona specjalnymi tylnymi widełkami, zapewnia doskonałe przenoszenie mocy, co zapewnia optymalny napęd. Zauważasz to nie tylko podczas przyspieszania, ale także wtedy, gdy naprawdę przyspieszasz na szybszych fragmentach i naprawdę możesz przyspieszyć z każdym krokiem. Pomimo całej sztywności, Pride nie sprawia wrażenia zbyt bezpośredniego ani niewygodnego. Wręcz przeciwnie, nigdy nie czuliśmy się tak komfortowo na drodze, jak z tym aerobike'iem na kilku porównywalnych rowerach. Simplon Pride wie również, jak wykorzystać swoje mocne strony w górach, ponieważ przy całkowitej masie wynoszącej zaledwie 7,24 kilograma z pewnością można tu jeździć pod górę. Kolejną cechą, która naprawdę przykuła naszą uwagę, było płaskie przednie koło, ponieważ oś trzymana jest w widelcu z ogranicznikiem, który jest na wagę złota w takiej sytuacji, gdy i tak masz pełne ręce roboty.
Mamy dla Ciebie jeszcze jedną wskazówkę: Ogólnie rzecz biorąc, podobnie jak wszystkie inne modele Simplon, rower można również indywidualnie skonfigurować, a pozycję poprzedniego roweru można przenieść do nowego Simplona za pomocą konwertera geometrii.
Schreibe einen Kommentar