Test: W naszym teście rowerów trekkingowych Centurion Cross Line Pro EQ zwrócił na siebie uwagę wysokiej jakości wyposażeniem i detalami, takimi jak dźwignia blokady na kierownicy. Sama rama pozwala na nieco bardziej sportową, ale wygodną pozycję siedzącą.
Kształty ramek: Diament / Trapez
Dopuszczalna waga systemu: 136 kg
Maksymalna ładowność: 119,99 kg
widelec amortyzowany: Tak / Blokada SR Suntour NCX
wsparcie sprężyny: nie
Cena: € 1.249
Waga: kg 16,01
Centurion prezentuje technologię wysokiej jakości. Mieszanka komponentów Shimano XT/Deore, amortyzowany widelec Suntour z dźwignią blokującą na kierownicy pasującą do pięknego koloru ramy - to wszystko robi dobre wrażenie. Do tego dochodzi udana rama ze zintegrowanymi linkami przerzutki (tylny przewód hamulcowy poprowadzony jest na zewnątrz) oraz elegancko przymocowany bagażnik. Nieco dłuższa górna rura zapewnia lekko rozciągniętą pozycję siedzącą, która jest sportowa, ale dość wygodna, zwłaszcza że rower jest bardzo płynny. Oczywiście nie jest tak zwinny jak niektórzy inni kandydaci.
„Blokada” na widelcu jest praktyczna, sama stalowa sprężyna nie jest tak wrażliwa jak zawieszenie pneumatyczne. W każdym razie eliminuje średnie i szorstkie uderzenia. Opony Kenda w Centurionie są dość szerokie jak na rower trekkingowy – wszystkie mają 45 mm. Wyraźne występy barkowe, które na przykład zazębiają się z podłożem podczas pokonywania zakrętów, są praktyczne na nieutwardzonych trasach.
Uwagę zwracają również aluminiowe błotniki i bagażnik Racktime, który w Centurion Cross Line Pro 600 EQ jest wyposażony w zacisk sprężynowy. Bagażnik, który jest montowany również na innych rowerach testowych, umożliwia łatwe i bezpieczne mocowanie akcesoriów systemowych, takich jak kosze - bardzo praktyczne, jeśli używasz roweru również w życiu codziennym. W przypadku Centuriona niewiele jest miejsca na ulepszenia - reflektor mógłby być nieco jaśniejszy, aw tym motocyklu również brakuje dzwonka.
Dzięki Centurion Cross Line Pro EQ mieliśmy w naszym teście rower trekkingowy, na którym czuliśmy się komfortowo od samego początku. Pozycja siedząca jest nieco bardziej sportowa w porównaniu z niektórymi innymi konkurentami na naszym polu testowym, ale nadal jest bardzo wygodna. Ponadto Centurion Cross Line Pro przekonuje płynną pracą, która zapewnia bezpieczną jazdę nawet przy większych prędkościach. Oczywiście odbywa się to kosztem zwinności, przez co rower trekkingowy Centurion niekoniecznie jest najbardziej zwinny w naszym polu testowym. Nawet jeśli widelec amortyzowany SR Suntour NCX nie jest tak czuły jak NCX Air, nadal zapewnia solidne właściwości tłumiące, a nawet można go zablokować za pomocą elementu sterującego na kierownicy. Przekonująca jest również kierownica i mostek, a także częściowo poprowadzone wewnętrznie kable i błotniki wykonane z aluminium.
Schreibe einen Kommentar