Nowości produktowe: Direct Mount szturmem podbił rynek rowerów górskich kilka lat temu i jest obecnie standardem dla pojedynczych systemów. Dzięki korbom Rotor Direct Mount Rotor pokazał już na Eurobike, jak wygląda przyszłość motocykli wyścigowych i że nie jest to już wizja.
Kręgi śrub, śruby pierścieni łańcucha, pająki i związane z nimi listy kompatybilności – wszystko to niepotrzebnie komplikuje nam życie z rowerem szosowym. Standard Direct Mount, który był udoskonalany przez długi czas, porządkuje na dłuższą metę, a teraz umożliwia również stosowanie tego fantastycznie prostego i rozsądnego rozwiązania systemowego w rowerach wyścigowych, które jest również wstecznie kompatybilne z pająkami Direct Mount.
Wraz z wprowadzeniem całkowicie nowo opracowanych korb do rowerów szosowych Aldhu i Vegast jako systemów modułowych (lewe ramię korby, prawe ramię korby, oś z wielowypustem DM) oraz tarcza mocowana bezpośrednio i klucz imbusowy 8 mm, montaż/demontaż staje się dziecinnie prosty. Popularny nie tylko z systemami 1x, takimi jak XC/Gravel, ale teraz także z tarczami 2x.
Wszystkie tarcze 1x/2x montuje się poprzez odkręcenie prawego ramienia korby, zdjęcie/wymianę tarczy i zamocowanie ramienia korby. Za pomocą jednego standardowego narzędzia proces ten można wykonać w ciągu zaledwie kilku minut. Systemowe zalety Direct Mount są oczywiste: bezpośrednia trakcja, brak skrzypiących śrub tarczy, szybkie zmiany na miejscu i wyjątkowo schludna konstrukcja.
Oczywiście korby Rotor Direct Mount są w pełni kompatybilne z Shimano, Sram i Campa 2×11. Szeroko stosowane koła śrubowe 110×4 (dostępne) i 110×5 (od września 2018) są objęte dwoma specjalnie opracowanymi pająkami ROTOR Direct Mount Spider. W ten sposób połączenie tradycyjnej technologii z przyszłością udaje się w elegancki sposób.
Korba Rotor Direct Mount Vegast - nowy standard w konkurencyjnej cenie
Aldhu i Vegast mają wspólną oś i tarcze, a także pająka, jeśli jest taka potrzeba. Różnica polega po prostu na opcjach długości ramienia korby. Aldhu oferuje 7 z nich, Vegast 3. Ponadto Vegast jest o 34 g cięższy. Najbardziej uderzającą różnicą jest cena, ponieważ VEGAST jest już dostępny za 130 euro (sugerowana cena detaliczna) plus oś (50 euro) i zębatki
(1x okrągły DM 140 / owalny 160 EUR - 2x okrągły DM 180 / owalny 200 EUR).
https://www.velomotion.de/2018/06/produktnews-drei-neue-rotor-kurbeln-fuer-strasse-bahn-und-mtb/
Podsumowując: zalety Rotor Direct Mount w rowerach wyścigowych
Szybki i łatwy montaż/demontaż, bez specjalnych narzędzi, doskonała przyczepność - ponieważ tarcza i oś są ze sobą bezpośrednio połączone, mniej elementów i niska waga, korzystne pod względem aerodynamicznym i wizualnym. Rotor jest już w pełni zaangażowany w system montażu bezpośredniego. Wszystkie korby do rowerów szosowych wprowadzone na rynek w tym roku, w tym miernik mocy, wykorzystują standard Direct Mount.
Schreibe einen Kommentar