Jazda na rowerze: 7 lipca o godz Wycieczka po Francji 2018. Ale ambitni klasowi jeźdźcy powinni już być na decydujących odcinkach – a jest ich całkiem sporo w 2018 roku. Liczymy nie mniej niż jedenaście etapów Tour de France, na których prawdopodobne są luki między zawodnikami z żółtej koszulki. Nawet nie wzięliśmy pod uwagę lekko pofalowanych profili i niebezpieczeństwa związanego z krawędziami wiatru. Czy czeka nas najbardziej emocjonujący Tour de France od wielu lat?
Walka z czasem tworzy wspornik Tour de France 2018
Tour de France 2018 to zaledwie kilka kilometrów jazdy na czas. Nie są one jednak bez znaczenia, ponieważ z jednej strony liczy się każda sekunda, a z drugiej dużą rolę odgrywa czas poszczególnych etapów. Podczas gdy pierwsze dwie sekcje są zarezerwowane dla sprinterów, to się liczy Dzień 3 występ zespołu. W drużynowej jeździe na czas na dystansie 35,5 km możemy spodziewać się dystansów. Przede wszystkim Sky dla Chrisa Froome'a i BMC dla Richiego Porte'a liczą na pierwsze zyski tutaj. 19 dni lub 17 etapów Tour de France później kolejna jazda na czas zapewnia ostatnie luki czasowe. Na 31-kilometrowej jeździe indywidualnej na czas trwają Etap nr 20 ale teraz zapytali indywidualiści. Jest całkiem możliwe, że żółta koszulka leży już pewnie na ramionach profesjonalisty - ale niestety, jeśli nie.
Toksyczne wzgórza, dużo wiatru i 15 sektorów utwardzonych wymaga wszechstronnych właściwości
Właściwie dobrzy zawodnicy muszą być mocni w wysokich górach iw jeździe na czas. To jednak prawdopodobnie nie wystarczy na tegoroczny Tour of France. Bo niektóre etapy Tour de France w 2018 roku również obiecują sporo emocji poza tymi dwoma dyscyplinami. Grzbiet wiatru mógł spowodować selekcję już pierwszego dnia, bo peleton jedzie wiele kilometrów bezpośrednio wzdłuż wybrzeża. Kierowcy klasyfikacji są zdecydowanie kwestionowani na Etapy nr 6 i nr 14. Następnie prowadzi w górę Mur-de-Bretagne lub do Mende na krótko przed metą. Problemy będą mieli tu przede wszystkim ci alpiniści, którzy nie mają trującego startu i wolą jechać równym rytmem zamiast zmieniać tempo podczas pedałowania z siodełka. Znowu pojawiają się zupełnie inne cechy Etap nr 9 niezbędny. Następnie kolarze ścigają się przez 15 sektorów pavé i łącznie 21,7 km bruku w kierunku Roubaix. Wydaje się niemal gwarantowane, że będą tu ogromne luki i że jeden lub drugi ambitny kierowca klasyfikacyjny będzie musiał pogrzebać wszystkie swoje nadzieje.
Krótkie etapy górskie obiecują ekscytujące wydarzenie na żywo
Środowisko kolarskie od lat zastanawia się, jak ten sport może stać się jeszcze ciekawszy. Wydaje się, że odpowiedź już została znaleziona: krótkie etapy! Przeszłość pokazała, że etapy o długości ponad 100 kilometrów zawierają znacznie więcej akcji niż odcinki o długości ponad 200 kilometrów. Ta wiedza zostanie również wystawiona na próbę w tym sezonie podczas dwóch etapów Tour de France. Etap nr 11 ma 108,5 km z dwoma górami HC, jedną górą pierwszej kategorii i jedną trzecią kategorii. Robi się jeszcze bardziej ekstremalnie Etap #17: Dwie góry pierwszej kategorii i jedną HC pokonuje się w odległości zaledwie 65 kilometrów. Start powinien być zgodny z kolejnością klasyfikacji generalnej, tak aby liderzy od samego startu znajdowali się z przodu po prawej stronie i nie mieli pomocników bezpośrednio po swojej stronie. Nie można jednak zakładać, że tak faktycznie jest „Start Formuły 1” mają żadnego wpływu na przebieg wyścigu. Jednak te dwa krótkie etapy Tour de France nadal będą decydujące.
Cztery „zwykłe” etapy górskie nie pozwalają na zły dzień
Naliczyliśmy już siedem kluczowych etapów Tour de France, a o tradycyjnych górskich nawet nie wspomnieliśmy. Oprócz dwóch krótkich odcinków w górach wysokich czekają na nas cztery klasyczne etapy górskie. Ale te też nie są tak powszechne. Początek otwiera się bezpośrednio Etap nr 10 fakt, że kilka kilometrów jazdy to polna droga. Zaledwie dwa dni później czekanie Etap nr 12 trzy bardzo prestiżowe góry na zawodowcach. Prowadzi w górę Col de la Madeleine, Col de la Croix de Fer i Alpe d'Huez. Każdy, kto musi dokonać korekty przed jazdą na czas w przedostatnim dniu, może ze względu na dużą chęć do podejmowania ryzyka, pirenejskiEdotknij #16 i #19 używać. To nie są przyjazdy górskie, a docelowe przyjazdy po długich zjazdach. Romantycy też są zadowoleni: w programie są podjazdy na Col d'Aspin, Col du Tourmalet i Col d'Aubisque. Po pokonaniu tego problemu kierowcy mogą świętować na Polach Elizejskich.
Schreibe einen Kommentar