Test: Mały producent Portland Design Works z – niespodzianka: Portland – nie jest zbyt dobrze znany w tym kraju, ale Amerykanie oferują całą gamę wysokiej jakości dodatków od błotników przez bagażniki i uchwyty na butelki po dzwonki. Większość z nich jest wykonana ręcznie w Portland i ma wysokiej jakości wygląd. Do testów otrzymaliśmy całą gamę dodatkowych części pdw - sportowy rower miejski Drössiger RSA służył jako „nośnik części”.
Portland Design Works ma w swoim portfolio również różne błotniki - przyjrzeliśmy się bliżej wersji full metal. I bądźmy szczerzy: błotniki rowerowe rzadko dają powód do entuzjazmu. Zwłaszcza w nieco sportowych motocyklach są one raczej złem koniecznym niż stylowym dodatkiem. Ale właśnie dlatego, że korzyść jest tutaj tak duża na pierwszym planie, tym bardziej irytujące jest to, że wiele błotników tam zawodzi. Za wąskie, za krótkie, za rozklekotane lub po prostu nie dorównujące jakością. Z pełnymi metalowymi błotnikami Portland Design Works chcesz przekonać nawet w dwóch punktach: wzornictwie i jakości.
Zanim przejdziemy do szczegółów i osiągów błotników, najpierw najważniejsze kluczowe dane: Jak sama nazwa wskazuje, są one wykonane w całości z metalu, a dokładniej z anodowanego aluminium. Lekki, solidny i zabezpieczony przed rdzą. Występuje w dwóch wersjach - wąskiej do rowerów wyścigowych i opon o szerokości do 23mm oraz w wersji miejskiej do opon o szerokości do 35mm. Istnieje możliwość wyboru koloru pomiędzy jasnym antracytem a czernią. Szczególnie fajne: Portland Design Works oferuje opcjonalne materiały montażowe do motocykli, które mają problemy z kompatybilnością: przedłużki, dzięki którym zacisk hamulca tarczowego ma miejsce, są tak samo jego częścią, jak oczka na śruby, które można wcisnąć na szybkozamykacz - jeśli widelec nie nie ma odpowiedniego wątku.
Błotniki zostały już zamontowane na naszym rowerze testowym. Nie możemy zatem podzielić się żadnymi doświadczeniami z pierwszej ręki dotyczącymi montażu, ale jeśli spojrzy się na konstrukcję i odpowiednie instrukcje oraz filmy z Portland Design Works, stanie się jasne: ktoś o tym pomyślał. Każdy, kto kiedykolwiek doposażał rower w błotniki, zapewne wie, że nie wydaje się to trudne, jednak w praktyce okazuje się to tym bardziej skomplikowane. Nierzadko zdarza się, że musisz nawet użyć wiertarki i samodzielnie wywiercić otwory na śruby w blasze – niepraktyczne! Z pełnymi metalowymi błotnikami można obejść się bez takich wykrzywień montażowych. Szczegóły też się zgadzają: wszystkie punkty łączenia między rozpórkami a błotnikami są pokryte folią antywibracyjną.
A występ? nieskazitelny. Wersja o szerokości 45 mm została zamontowana na naszym rowerze testowym. Oficjalnie jest to dozwolone tylko dla opon o szerokości do 35 mm, ale nie było powodu do reklamacji również w przypadku naszych opon 38 Panaracer. Niepozorne optycznie blachy są solidnie przymocowane do koła i nie rzucają się w oczy nawet podczas kilkuminutowej jazdy po bruku. Jeśli płyty są naprawdę potrzebne na mokrych drogach i ulewnym deszczu, niezawodnie utrzymują suche plecy, nogi i stopy - dzięki odpowiedniej długości.
Jeśli nie tylko chcesz mieć suchy tyłek, ale także od czasu do czasu chcesz zamienić swój rower w muła jucznego, nie możesz uniknąć bagażnika. Ponownie pdw oferuje różne rozwiązania. Na naszym rowerze zamontowano bagażnik Everyday Rack, być może najbardziej tradycyjny i jednocześnie najbardziej wszechstronny wariant. Przy maksymalnym obciążeniu 25kg masz dużo miejsca i możesz rzucić się w wir kolejnej wyprawy trekkingowej. Jednak dzięki bagażnikowi nie tylko chcesz spodobać się klasycznym rowerzystom trekkingowym i ich rowerom, ale także właścicielom motocykli sportowych.
Duży problem: często zdarza się, że motocykle sportowe, czy to górskie, czy wyścigowe, nie mają otworów montażowych do bagażnika. Faceci z pdw byli oczywiście tego świadomi. Właśnie z tego powodu bagażnik Everyday Rack można zamontować również na takich „problematycznych rowerach” bez utraty ładowności lub stabilności. Otwory na śruby w płytach montażowych są zwymiarowane w taki sposób, że pasuje również szybkozamykacz. Zaciski są dołączone do górnych punktów mocowania. Tylko ci, którzy podróżują z osią przelotową na tylnym kole, zaglądają do dętki.
W naszym przypadku nie byliśmy jednak zdani na te „prowizoryczne rozwiązania”, tylko jak zwykle bagażnik przykręcono do odpowiednich oczek. Wizualnie Everday Rack robi wrażenie - w większości wykonany jest z anodowanego na czarno aluminium, a bambusowa płyta ładnie kontrastuje z nim. W swojej funkcji szczególnie zauważalne są nisko położone poprzeczki, które utrzymują ciężar centralnie i zapewniają lepszą obsługę.
Jeśli miejsca do przechowywania z tyłu nie wystarczy, można również skorzystać z przedniego bagażnika. W przypadku koszyka zadań pdw nie będziesz w stanie przechowywać tutaj całego zakupu, ale elegancki przedmiot oferuje aż nadto miejsca na drobne sprawunki. Dopasowany do tylnego bagażnika, spód wykonany z bambusa, pozostała część bagażnika z aluminium. Sprytny: U-lock można schować z boku. Nawiasem mówiąc, montaż jest niezwykle prosty i można go przeprowadzić na szerokiej gamie kierownic. Dwa solidne zaciski obejmują całą kierownicę (31.8 lub 25.4 mm) i niezawodnie utrzymują kosz na miejscu. W żadnym momencie naszego testu nie było nawet najmniejszego śladu problemu.
Mówiąc o kierownicy: tutaj znajduje się dzwonek King of Ding II, jeden z najbardziej przekonujących dzwonków rowerowych, jakich kiedykolwiek używaliśmy, zarówno pod względem wizualnym, jak i dźwiękowym. Niezwykle wysokiej jakości wykonanie w eleganckim stylu retro, obszerny mosiężny dzwonek wydaje przyjemny, bardzo głośny dźwięk, który można łatwo usłyszeć w zgiełku wielkiego miasta. Uwaga kolarze wyścigowi: dzwonek dostępny jest również do montażu na rurze sterowej pod mostkiem - obejma zastępuje dystans.
Na koniec w trójkącie ramy ukryto jeszcze jedno mocowanie: uchwyt na butelkę. Jest to dostępne w różnych fajnych wzorach. Oprócz trzech kształtów ptaków (Wróbel, Sowa i Ptak) istnieje również wariant dla fanów kotów i klasyczny kształt. Wszystkie są wykonane z aluminium i bardzo mocno trzymają zwykłe bidony rowerowe. Nawet przy silnym wstrząsaniu podczas testu nie było żadnych problemów.
Schreibe einen Kommentar