Rynek: Rower musi pasować do rowerzysty jak dobra para butów! Dźwignie hamulca z pewnością również powinny być przedmiotem szczególnego zainteresowania w tym kontekście. Optymalna wydajność wymaga indywidualnej ergonomii, ale większość hamulców nadal jest wyposażona w standardową dźwignię. Dzięki gamie produktów #customizeyourbrake Magura oferuje klientom końcowym możliwość wyboru dźwigni hamulca w roku modelowym 2019 zgodnie z ich osobistymi wymaganiami.
We współpracy z mistrzami świata i profesjonalistami, specjalista od hamulców Magura nieustannie rozwija rozwój hamulców tarczowych. Oczywiście inżynierowie skupiają się również na ergonomii dźwigni hamulca. Oczywiste jest, że żadna ręka nie jest taka sama jak druga! Jednak tylko optymalnie dopasowana dźwignia hamulca gwarantuje kierowcy maksymalną wydajność. Profesjonaliści Danny MacAskill i Loic Bruni pokazują, jak różne mogą być wymagania. Dźwignia 3-palcowa HC1 do Magura MT7 jest dostępna od jakiegoś czasu. Dźwignia hamulca, zaprojektowana we współpracy z Dannym MacAskillem, jest całkowicie zgodna z preferencjami Szkota. To preferuje bliski zasięg i wyraźną pozycję palców. Krawędzie są szczególnie płaskie i zaokrąglone, aby zapobiec obrażeniom. Zmienne przełożenie przekładni umożliwia regulację siły hamowania i dawkowania.
Dźwignia hamulca Loic Bruni jest zupełnie inna. Zgodnie z mottem „wszystko albo nic”, francuski kolarz zjazdowy preferuje punkt nacisku z dala od kierownicy z twardym przełożeniem, aby uzyskać pełną siłę hamowania. Krótki kształt dźwigni jest raczej płaski i prosty. Dźwignia hamulca, która jest dopasowana do Loic Bruni, została użyta po raz pierwszy na Mistrzostwach Świata w Fort William. Jednak dźwignia mistrza świata nie jest jeszcze dostępna na rynku: prototyp wykonany z tytanu jest obecnie nadal w fazie testów jako studium. Rozwój jest tak złożony, jak różni są jeźdźcy. Ostatecznie oczywiście klient końcowy również korzysta z ustaleń projektantów. W roku modelowym 2019 Magura będzie oferować szeroką gamę różnych dźwigni hamulca. W sumie do doposażenia będą dostępne cztery dźwignie wykonane z aluminium i karbonu o różnej ergonomii.
Schreibe einen Kommentar