Test: Crankbrothers jest stałym dostawcą komponentów i akcesoriów rowerowych od wielu lat. Zwłaszcza jeśli chodzi o pompki rowerowe, w niedawnej przeszłości nastąpił duży wzrost i cała gama nowych, a także innowacyjnych produktów została wprowadzona na rynek. Wśród tych nowości znajduje się również pompka podłogowa Crankbrothers Klic, która jest dostępna w dwóch lub czterech różnych wariantach (wyposażenia).
Najtańszą opcją jest Klic Floor Analog za 99 euro – jeśli chcesz zainwestować kilka euro więcej, możesz również kupić wersję z cyfrowym manometrem za 125 euro. Dodatkowo oba warianty dostępne są również z wyjmowanym zbiornikiem wyrównawczym, który jako prosty zamiennik kompresora ma za zadanie znacznie ułatwić montaż opon bezdętkowych. Dwie pompki podłogowe z pękniętym zbiornikiem kosztowały odpowiednio 200 i 225 euro.
Jednak oprócz manometru i opcjonalnego zbiornika ciśnieniowego powietrza wszystkie pompy są takie same. Cylinder pompy zapewnia do 11 barów i dlatego jest idealny również do opon do rowerów wyścigowych. Jednak dzięki swojej dużej średnicy szybko doprowadza również opony o dużej objętości, takie jak opony Plus, do wymaganego ciśnienia. Podstawa trójnogu wykonana z ciężkiego metalu zapewnia pewne oparcie na różnych powierzchniach, a lekko gumowany uchwyt jest wygodny dla dłoni podczas pompowania.
Wszystkie czółenka są również wyposażone w tytułowy mechanizm kliknięcia, który przebiega jak czerwona nić przez prawie całe portfolio pompek Amerykanów. Atrakcja: wąż pompy i manometr nie są na stałe połączone z obudową, ale są umieszczane w odpowiednim miejscu za pomocą magnetycznego mechanizmu zatrzaskowego i blokowane automatycznie. Gdy nie jest używany, wąż znika w obudowie, a manometr znajduje swoje miejsce w odpowiednim zagłębieniu w uchwycie. Magnes zapewnia również łatwe przenoszenie pompki za uchwyt.
Cała konstrukcja staje się naprawdę interesująca w połączeniu ze zbiornikiem rozrywającym: jest on nasuwany na stopę pompy, a następnie umieszczany jest zawór z dźwignią regulacyjną w miejscu, w którym inaczej „klikniesz” manometr lub wąż. Ten ostatni jest następnie z kolei przymocowany do zbiornika. Brzmi skomplikowanie, ale ogólnie jest to dość proste: jeśli przestawisz dźwignię na zbiorniku, napełnisz zbiornik rozrywający za pomocą skoków pompy. Po osiągnięciu pożądanego ciśnienia powietrze można nagle skierować do opony, ponownie przesuwając dźwignię, która powinna szybko i niezawodnie wsunąć się w obręcz. Taka jest teoria.
badanie polowe
Do testu wzięliśmy wersję premium Crankbrothers Klic z cyfrowym manometrem i zbiornikiem rozrywającym. Pierwszy kontakt: Pompka wygląda i czuje się imponująco, dominuje błyszczący srebrny metal, ale kilka plastikowych części również wydaje się solidnych i wysokiej jakości - czego jednak można się spodziewać po sportowej cenie.
Mechanizm kliknięcia wymaga na początku przyzwyczajenia, ale działa naprawdę dobrze i niezawodnie. Nawet w deszczu i przy lekko zabrudzonych złączach nie mieliśmy żadnych problemów z przyczepieniem manometru do pompy za pomocą magnesu. Krótkie naciśnięcie przycisku ON na manometrze powoduje, że podświetlany na niebiesko wyświetlacz pokazuje odpowiednie ciśnienie w krokach co 0,05 bara. Głowica zaworu jest kompatybilna z zaworami Presta i Schrader; Tutaj również zrezygnowano z zaawansowanej technologii i zastosowano solidne połączenie śrubowe: chociaż zwykle trwa to nieco dłużej, zwykle trzyma się nieco lepiej i bardziej niezawodnie niż inne mechanizmy zaciskowe.
Pierwsze skoki pompy ze szlachetnym Crankbrothers Klic są nieco otrzeźwiające: cylinder ma pewien luz w obudowie, co samo w sobie nie jest dramatyczne i nie pogarsza funkcji, ale wynikające z tego grzechotanie nie powinno w rzeczywistości wystąpić w tym przedziale cenowym. Ale pozytywne strony: nie tylko wydajność pompki jest przekonująca, ale także ogólna ergonomia pompki: podstawa pewnie stoi na ziemi, uchwyt bardzo dobrze leży w dłoni, a wysokie osoby powinny być zadowolone, ponieważ cylinder pompy może wyciągnąć bardzo daleko.
Manometr pokazuje ciśnienie powietrza w czasie rzeczywistym i jest wyjątkowo niezawodny. Przyrosty co 0,05 bara są wystarczająco dokładne, a cyfrowy wyświetlacz jest naprawdę wygodny; Oczywiście konwencjonalny wyświetlacz analogowy też wystarczy, ale gdy już się do niego przyzwyczaisz... jeśli zechcesz dopłacić kilka euro, prawdopodobnie nie pożałujesz.
Wydajność pompki Crankbrothers Klic jest zatem powyżej średniej: jako wszechstronny produkt prezentuje się naprawdę dobrze: Cylinder zapewnia dużą objętość i możemy nawet szybko napompować grube skóry o wymiarach 29×2,6″. Jeśli na rowerze miejskim lub wyścigowym musi być ponad 5 barów, nie stanowi to problemu, a wysiłek jest zawsze do opanowania. Nie sprawdzaliśmy, czy Klic rzeczywiście dostarcza obiecane 11 barów – ale kto w dzisiejszych czasach pompuje do swoich opon więcej niż 8 barów?
Ale sama pompa to tylko część historii: byliśmy co najmniej tak samo podekscytowani wydajnością zbiornika rozrywającego, który jest teraz dostępny również w podobnej formie od jednego lub drugiego producenta. Pokrótce o tym, jak to działa: Pojemnik napełnia się powietrzem za pomocą pompki (zgodnie z tabelą wytrzymuje do 11 barów), a następnie wypuszcza powietrze za jednym zamachem. Dlaczego? Podczas montażu opon bezdętkowych czasami wymagane jest wysokie ciśnienie początkowe, aby opona prawidłowo wskoczyła na obręcz. Jest to często trudne do wykonania w przypadku konwencjonalnej pompki podłogowej, a tylko nieliczni motocykliści mają kompresor w warsztacie.
Obsługa zbiornika Crankbrothers jest intuicyjna i działa od razu: po ustawieniu dźwigni w odpowiedniej pozycji powietrze nie wpływa do węża, ale bezpośrednio do zbiornika. Niestety manometr nie pokazuje ciśnienia w zbiorniku - pomaga tabelka na zewnątrz, która podpowiada nam, że przy 30-40 pociągnięciach powinno być około 10 barów.
Gdy zbiornik jest pełny, ciśnienie ucieka przez wąż do opony za jednym zamachem, gdy przestawia się dźwignię. U nas instalacja bezdętkowa działała idealnie w 10 na 10 przypadków i bez żadnych problemów - nawet przy nieco niekorzystnych kombinacjach opona/felga. Nawiasem mówiąc, pełny bak powoduje, że opona 29×2,6″ ma ciśnienie około 1,3 bara. Można ją następnie bezpośrednio potem napompować.
Również fajne: Zbiornik pozostaje szczelny przez długi czas i traci bardzo mało powietrza w ciągu kilku dni. Można go na przykład przechowywać w bagażniku jako rezerwę awaryjną iw razie potrzeby mieć przy sobie „sprężarkę awaryjną”. Nawiasem mówiąc, zbiornik można również napełnić innymi pompami lub na przykład na stacji benzynowej przez zawór samochodowy (jeśli urządzenia doprowadzą tutaj odpowiednie ciśnienie).
Wadą pompki z zamontowanym zbiornikiem rozrywającym jest duża waga - podważa to i tak elegancką magnetyczną blokadę rękojeści, dzięki której pompę zawsze można przenosić za rękojeść. Po zamontowaniu zbiornika podczas podnoszenia wyciągasz tylko cylinder pompy i musisz chwycić obudowę, aby go przenieść - na dłuższą metę staje się to trochę irytujące.
Schreibe einen Kommentar