Spectrum: Po dwóch strasznych wypadkach w poniedziałek, w których dwóch rowerzystów zostało po prostu przejechanych przez obracające się ciężarówki, ADFC wzywa do natychmiastowych działań politycznych. Według klubu rowerowego ma zostać wprowadzone obowiązkowe wprowadzenie elektronicznych asystentów skrętu ciężarówek oraz powołanie grupy zadaniowej ds. zapobiegania wypadkom rowerowym spowodowanym skręcaniem ciężarówek. Teraz potrzebny jest federalny minister transportu Andreas Scheuer!
Czego się nie robi, aby chronić kierowców samochodów osobowych i ciężarowych: poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa, wyrafinowane strefy zgniotu itp. Politycy również pod względem legislacyjnym nie pozostawiają kamienia na kamieniu, aby osiągnąć maksymalną ochronę. Zaniedbana jest jednak jedna grupa ruchu: rowerzyści. Samo spojrzenie na niektóre regiony Niemiec, gdzie rowerzyści muszą dzielić drogi federalne z kierowcami samochodów osobowych i ciężarowych, rodzi pytania. Jednak poważny problem dotyczy również skręcania, podczas którego rowerzyści regularnie kończą na pojeździe silnikowym lub pod nim.
Jak teraz w poniedziałek. 9-letnia dziewczynka została po prostu przejechana w Monachium, a 32-letnia kobieta w Hamburgu. W każdym przypadku z obracającej się ciężarówki. Straszne wypadki, które nie powinny mieć miejsca przy najnowszej technologii. W liście do Federalnego Ministerstwa Transportu (BMVI) od ministra Andreasa Scheuera, ADFC domaga się teraz pilnego wdrożenia obowiązkowego wprowadzenia elektronicznych asystentów skrętu ciężarówek oraz grupy zadaniowej „Zapobieganie wypadkom kołowym spowodowanym skręcaniem ciężarówek”.
Dyrektor zarządzający ADFC, Burkhard Stork, mówi: „Zjeżdżające ciężarówki to śmiertelna pułapka dla rowerzystów! Musimy opłakiwać 15 rowerzystów zabitych przez ciężarówki w pierwszych miesiącach roku - w tym jedenaście kobiet i dziewcząt! Ruch na naszych drogach jest trudny dla rowerzystów - tak duży, że często tylko wyczynowi rowerzyści mają szansę na wystarczająco szybkie wydostanie się ze skrzyżowań, aby uniknąć koszenia przez ciężarówki. Okazjonalni rowerzyści, seniorzy i dzieci często nie dają rady! Panie ministrze Scheuer, aby ruch drogowy był bezpieczny dla wszystkich – działaj już teraz!”
Według badań wypadków przeprowadzonych przez ubezpieczycieli (UDV), elektroniczny asystent skrętu ciężarówki może zapobiec 60% poważnych wypadków spowodowanych skrętem ciężarówki. Oprócz obowiązkowego wprowadzenia asystentów skrętu ciężarówek, ADFC uważa również, że producenci ciężarówek mają obowiązek. Musiałyby one szybko opracować gotowe do produkcji seryjnej systemy wspomagające kierowcę w celu ochrony rowerzystów i pieszych. ADFC spodziewa się co najmniej 40 ofiar śmiertelnych w tym roku tylko z powodu obracania ciężarówek.
Schreibe einen Kommentar