Test: Torba podróżna Evoc to jeden z evergreenów wśród toreb rowerowych i znajomy widok na lotniskach większości rowerowych bastionów na całym świecie. Projekt i orientacja były inspiracją dla wielu innych toreb i dzięki temu sukcesowi pozostały w dużej mierze niezmienione w najnowszej wersji.
Torba podróżna Evoc Bike jest dostępna w różnych wzorach i funkcjach. Oprócz „wersji podstawowej” sama torba występuje również jako specjalny wariant BMX, jako torba podróżna Bike Pro z dodatkowymi zabezpieczeniami oraz jako torba podróżna XL na grube rowery i/lub szczególnie duże rowery. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne są również dwie różne ramy montażowe: uniwersalny stojak na rowery i specjalny stojak na rowery szosowe do rowerów wyścigowych. Jeśli chcesz zrezygnować z ramy, ale chcesz schować rower wyścigowy do torby, musisz użyć adaptera do roweru szosowego. Na początku jest to trochę skomplikowane, ale istnieje odpowiednia kombinacja dla prawie wszystkich wymagań.
Do naszego testu wzięliśmy standardową wersję torby i powiązany stojak na rowery szosowe. W sumie zestaw kosztuje od 510 do 400 euro za torbę i 110 euro za ramkę montażową. Nieco cięższy, ale również uniwersalny stojak na rowery kosztuje 120 euro, a adapter do roweru szosowego 30 euro. To plasuje Cię mniej więcej w średnim przedziale cenowym porównywalnych rozwiązań transportowych.
Nawet bez patrzenia na dwie instrukcje (jedna do torby, druga do stojaka na rower szosowy), pakowanie roweru jest intuicyjne i bez większych problemów. Nawet nowicjusze powinni się tu szybko dogadać. Stojak rowerowy można dostosować do różnych rozmiarów i geometrii ram - szkoda, że jest kompatybilny tylko z szybkozamykaczami. Również w przypadku rowerów szosowych nie jest to już koniecznie aktualne i wcale nie przyszłościowe, w końcu coraz więcej producentów instaluje osie przelotowe również tutaj. Dlatego zdecydowanie polecamy normalny stojak na rowery, który jest dostarczany ze wszystkimi niezbędnymi adapterami i jest tylko o kilka euro droższy.
Po przymocowaniu stelaża do stojaka mocuje się go w kieszeni za pomocą kilku pasków na rzepy, które można całkowicie rozpiąć z jednej strony. Zdemontowana kierownica jest następnie mocowana do ramy za pomocą dostarczonego ochraniacza. Koła można umieścić w dwóch przedziałach, do których można uzyskać dostęp z zewnątrz, które są również wyposażone w rozpórki ochronne. Ponadto torba Evoc oferuje wiele innych przegródek, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, do przechowywania akcesoriów, narzędzi i innych elementów.
Efekt ochronny robi bardzo dobre wrażenie, szczególnie jak na torebkę. Zamki błyskawiczne są wysokiej jakości, podobnie jak wszystkie paski na rzepy. Tkanina jest gruba i wytrzymała i powinna z łatwością wytrzymać nawet osoby często podróżujące samolotem przez długi czas. Niestety obsługa torby nie jest na najwyższym poziomie: dwa koła poruszają się płynnie i są wystarczająco duże, aby zmieścić się w mniejszych krokach, ale torbę zawsze trzeba podnosić z jednej strony. Ponadto nie oferuje tylu uchwytów do przenoszenia i trzymania, co niektóre produkty konkurencji. Istnieje również kilka potrąceń pod względem wagi: ponad 10 kg (łącznie ze stojakiem na rowery) była najcięższą torbą w teście.
Schreibe einen Kommentar