Test: Crank Brothers Zinc, wyjątkowy wizualnie zestaw kół do coraz popularniejszej kategorii rowerów szutrowych. Jak zawsze, gdy jakiś rodzaj motocykla zyskuje na popularności, kuźnie podzespołów produkują do niego części. Często ma to sens, czasem jest to także próba szybkiego zarobienia pieniędzy poprzez odpowiedni marketing bez adresowania potrzeb grupy docelowej. Przykręciliśmy Zinc Wheels do roweru, aby przekonać się, jak zachowuje się ten produkt.
Jaki powinien być zestaw kołowy do rowerów szutrowych? Bardziej stabilny niż klasyczny zestaw na rower szosowy, to na pewno. Musi też polegać na hamulcach tarczowych. I na sztywnych osiach. I proszę, być również odpowiednimi do opon bezdętkowych, w szerokościach opon od 25 do 40 milimetrów.
Czy Crank Brothers Zinc spełnia wymagania?
W każdym razie są już na pierwszy rzut oka masowo różne. Podobno nie tylko piękny, unikalny projekt koła również podobno się poprawia Siła, sztywność i przyspieszenie. Mówi się, że koła przyspieszają szybciej dzięki mniejszej bezwładności obrotowej. Niekonwencjonalna konstrukcja przenosi masę bliżej piasty, co zapewnia szybsze przyspieszanie i zwalnianie. Bezdętkowe obręcze są przystosowane do zastosowania bezdętkowego i do montażu bezdętkowego nie jest wymagana taśma do obręczy. Felgi mogą być mocniejsze, sztywniejsze i bardziej stabilne ze względu na brak wiercenia. Felgi Zinc są wykonane z aluminium 6061-t6, wytłaczany profil jest spawany i obrabiany. Powierzchnia jest następnie piaskowana i anodowana. Technologia szprych Twinpair opiera się na najmocniejszym kształcie w konstrukcji, trójkącie, aby jeszcze bardziej zmaksymalizować wytrzymałość i sztywność. Łatwo jest również wycentrować koła, ponieważ szprychy są skierowane do siebie. Zastosowanie tylko jednej długości szprychy jest pozytywne. Ułatwia to zaopatrzenie się w części zamienne, ponieważ nie wszędzie można dostać specjalne szprychy. W sytuacji awaryjnej można je jednak wymienić bez zdejmowania opony.
Waga jest w porządku. Specyfikacja producenta 1645 gramów nie jest do końca poprawna. Ważyłam 1694 gramy. Może to być spowodowane inną konfiguracją zaślepek lub wolnego koła. Przekonwertowałem na sterownik XD. To było szybkie i łatwe. Wolnobieg ma trzy zapadki i zaczepy 21. Co nas zaskoczyło: nie można zamontować tarczy 140 na przednim kole. Pasuje do niego, ale zacisk hamulca dotyka wtedy szprych. Oczywiście tarcza hamulcowa 160 mm z przodu ma większy sens na rowerze szutrowym, ale jeden lub drugi będzie chciał użyć tarczy 140 mm. Osie przelotowe Zinc o wymiarach 15x100m i 12x142mm, to konfiguracja, na której jeździłem.
Jak Crank Brothers Zinc sprawdzili się?
Podczas testu nie było żadnych problemów z cynkiem. Raz musiałem ponownie wycentrować. Ale absolutnie nie należy tego krytykować za użytkowanie w terenie i ciężkiego kierowcę. Koła wydają się znacznie sztywniejsze niż koła Cobalt Cross Country tej samej firmy, na której jeździliśmy w przeszłości. Może to być spowodowane poprawionymi felgami. Subiektywnie sztywność nadal nie jest bardzo wysoka. Jednak nigdy nie miałem wrażenia, że sztywniejszy byłby lepszy. Wręcz przeciwnie, według mojego „popometru” komfort roweru nieresorowanego jest nieco zwiększony. A to powinno liczyć się bardziej dla gravlerów, którzy zazwyczaj chcą cieszyć się jazdą, niż gonić za najlepszym czasem.
Szczególnie podobał nam się prosty montaż bezdętkowy. Dostarczane są dobrze dopasowane zawory. Brak wiercenia w obręczy sprawia, że proces ten jest szczególnie łatwy. Wypróbowaliśmy opony Specialized i Schwalbe. W obu przypadkach zadziałało to po prostu. Kształt felgi, szerokość felgi, a także głębokość podstawy felgi są bardzo dobre.Nie wszyscy uznali szatę graficzną i dobór kolorystyczny naklejek na felgi za optymalne. Ale to po prostu kwestia gustu, a ponieważ koła Zinc i tak trochę się polaryzują, podobnie jak inne produkty CrankBrothers, właśnie tego chcieliśmy. Jeśli założysz je na swój rower, chcesz jeździć czymś innym, czymś innym niż codziennie. Nawet jeśli właściwości jezdne nie muszą ukrywać się za innymi, konwencjonalnymi kołami.
Schreibe einen Kommentar