Kolarstwo: Zespół BMC Racing był na czele niemal każdego wyścigu w 2017 roku. Dzięki Gregowi Van Avermaetowi BMC nie tylko wygrało najważniejsze jednodniowe wyścigi, ale także wygrało ranking kolarzy UCI WorldTour. Kto wie, co jeszcze byłoby możliwe, gdyby Richie Porte nie upadł na Tour de France? Jeśli, jeśli, ale… czego możemy się spodziewać po BMC Racing Team w 2018 roku?
Odloty
Silvan Dillier (AG2R La Mondiale)
Floris Gerts (nieznany)
Ben Hermans (Izraelska Akademia Kolarska)
Amaël Moinard (Fortuneo Samsic)
Daniel Oss (Bora-hansgrohe)
Manuel Senni (Bardiani-CSF)
Martin Elmiger (koniec kariery)
Manuel Quinziato (koniec kariery)
Samuel Sánchez (koniec kariery)
Zwiększenia
Alberto Bettiol (Cannondale-Drapac)
Patrick Bevin (Cannondale-Drapac)
Simon Gerrans (Orica Scott)
Jurgen Roelandts (Lotto Soudal)
Nathan Van Hooydonck (rozwój BMC)
Zespół 2018
BETIOL Alberto
BEVIN Patryk
BOHLI Tomek
Bookwaltera Brenta
CARUSO Damiano
DE MARCHI Aleksander
DENNIS ROHAN
DRUKARKA Jean-Pierre
Franky Killian
GERRANS Szymon
KUNG Stefan
PORTE Richie
ROCHE Nicolas
ROELANDTS Jürgen
ROSSKOPF Joey
SZAR Michał
SCOTSON Miles
Dylan TEUN
Grega Van Avermaeta
VAN GARDEREN Tejay
VAN HOOYDONCK Nathan
VENTOSO Franciszek
VLIEGEN Loïc
Wyss Danilo
Golden Greg 2017 silniejszy niż kiedykolwiek
Zespół BMC Racing Team zakończył sezon 2017 na trzecim miejscu w rankingu UCI WorldTour Team Ranking. Greg Van Avermaet to także kierowca, który zdobył najwięcej punktów w sezonie. Belgijski mistrz olimpijski w końcu zrobił krok do zostania światowej klasy jeźdźcem. W przeszłości był tylko kierowcą zajmującym czołowe miejsca, ale od ponad roku można go określić mianem prawdziwego zwycięzcy. Zwycięstwa Van Avermaeta w tym sezonie obejmują jednodniowe wyścigi Omloop Het Nieuwsblad, E2014 Harelbeke, Gent-Wevelgem i Paryż-Roubaix. Jego dobra forma nie ucierpiała przez cały sezon. Potem nastąpiło zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Tour de Luxembourg, a także miejsca na podium etapów Tour de France, BinckBank Tour i GP de Québec.
Mimo dobrego sezonu: Pech Porte
Zawsze trzeba liczyć się z BMC Racing Team w peletonie. Wielu najwyższej klasy kolarzy w składzie szwajcarskiego producenta rowerów dba o to, aby koszulki były widoczne z przodu w niemal każdym terenie. Jedynie w sprintach masowych BMC nie ma dobrej ręki. Podczas gdy Greg Van Avermaet w 2017 roku wszystko poszło zgodnie z planem, jest mało prawdopodobne, aby Richie Porte zakończył sezon równie szczęśliwie. Australijczyk rzeczywiście chciał walczyć o zwycięstwo w Tour de France, ale wycofał się z wyścigu po druzgocącym upadku na zjeździe. Do tego momentu wydawało się, że rok 2017 będzie dla niego dobry. Porte wygrał Tour Down Under, Tour de Romandie i etapy w Critérium du Dauphiné i Paris-Nice. Jednak wciąż nie ma dowodów na to, że rzeczywiście może walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej podczas trzytygodniowej trasy. Rohan Dennis i Dylan Teuns, którzy coraz lepiej radzą sobie w pagórkowatym i górzystym terenie, również potajemnie przekształcili się w zwycięzców.
BMC zmniejsza skład
Jeśli chodzi o liczby, Team BMC zredukuje swój skład na nadchodzący sezon. Brak odlotów jest porównywany do zaledwie czterech przylotów, co prawdopodobnie wynika również z nowych przepisów UCI. Znani profesjonaliści, tacy jak Martin Elmiger, Manuel Quinziato i Samuel Sanchez, przeszli już na emeryturę w ciągu tego roku. Na sezon 2018 magazyn BMC opuszczają kolejni znani kierowcy. Podczas gdy Manuel Senni i Floris Gerts nie pozostawiają dużej luki, inne straty są znacznie większe. Silvan Dillier znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich dwóch lat. Amael Moinard i Ben Hermans zawsze byli lojalnymi i solidnymi pomocnikami, gdy sprawy stawały się nieco niepewne. Daniel Oss jest prawdopodobnie najtrudniejszym wyjściem do zrekompensowania. Włoch był szczególnie ważny dla Grega Van Avermaeta w wyścigach jednodniowych. Już w ciągu roku do zespołu dołączył Nathan Van Hooydonck z własnej drużyny młodzieżowej, po której cudów nie należy się spodziewać. Dokonano jednak również wzmocnień jakościowych. Pozytywnym czynnikiem będą Jürgen Roelandts i Simon Gerrans, głównie ze względu na ich doświadczenie w wyścigach jednodniowych. Alberto Bettiol i Patrick Bevin zapewniają niezbędną szerokość składu i prawdopodobnie będą musieli wykonywać głównie pracę wolontariuszy. BMC nie wyznaczyło więc nowych zwycięzców. Jednak przy dominującym już materiale przetwornika nie było to konieczne.
Nasza klasyczna czerwień i czerń z odrobiną błękitu! Z dumą prezentujemy nasz zestaw wyścigowy 2018 wykonany przez @assos_com. #Ride_BMC pic.twitter.com/2LSp5JEGIJ
— Zespół BMC Racing (@BMCProTeam) 11. Grudnia 2017
Schreibe einen Kommentar