Kolarstwo: francuskiej drużynie WorldTour Team FDJ udało się pozyskać nowego sponsora na nadchodzący sezon 2018 iw przyszłości będzie startować pod nazwą Groupama-FDJ.
Francuski dziennik L'Equipe poinformował dziś, że grupa ubezpieczeniowa Groupama będzie zaangażowana jako sponsor francuskiej drużyny zawodowej FDJ. Opracowano koncepcję średnioterminową i ustalono trzyletnie zobowiązanie. Francuska grupa ubezpieczeniowa będzie wspierać zespół trenera Marca Madiota do 2020 roku. Groupama nie jest całkiem nieznana w sponsoringu sportowym, już wcześniej aktywnie inwestowała w żeglarstwo i wspierała stadiony piłkarskie w Lyonie i Budapeszcie jako sponsor tytularny. Groupama wniesie do budżetu prawie taki sam udział jak FDJ. Państwowa loteria Francais des Jeux chce nieco zmniejszyć swoje zaangażowanie, aby wykorzystać inne wydarzenia sportowe związane z igrzyskami olimpijskimi w Paryżu w 2024 r. jako medium reklamowe.
Według L'Equipe, nowa konstelacja sponsorów oznacza, że zespół WorldTour będzie dysponował rocznym budżetem w wysokości od 16 do 20 milionów euro i tym samym wyprzedzi krajowego konkurenta Ag2R, którego budżet szacuje się na około 15 milionów euro.
Schreibe einen Kommentar