Nowości produktowe: Trend na coraz szersze opony – nawet na szosie – wydaje się nie do powstrzymania. Amerykański producent opon WTB ponownie dodaje gazu i przejmuje pionierską rolę w zakresie standardu Road Plus. Obręcze 650B z obszernymi oponami powinny spodobać się zarówno kolarzom wyścigowym, jak i szutrowym. Przyjrzeliśmy się bliżej standardowi Road Plus i pokazujemy rozwiązania, które są obecnie dostępne.
Road Plus Standard ma przypaść do gustu kierowcom, którzy oprócz asfaltu lubią poruszać się po drogach nieutwardzonych. Opony powinny łatwo toczyć się po asfalcie, ale także zapewniać niezbędne rezerwy, np. na drogach szutrowych. Najważniejsze: Road Plus Standard ma taką samą średnicę zewnętrzną jak standardowa opona do rowerów szosowych 700 x 30 mm, a geometria koła pozostaje niezmieniona. Zyskujesz jednak na komforcie i znacznie poszerzasz zakres użytkowania. Jednak wąskim gardłem wielu motocykli może być brak prześwitu na opony w widelcu i tylnym końcu - tutaj zawsze należy sprawdzić, czy jest wystarczająco dużo miejsca na szerokie opony.
Oczywiście czeka nas również nowy zestaw kół: felgi 27,5″ powinny być wystarczająco szerokie, aby zapewnić oponom wystarczające wsparcie. Z drugiej strony nie trzeba się martwić o znaczną utratę wagi: w połączeniu z zestawem bezdętkowym i lekkimi obręczami zestawy kołowe Road Plus można również bardzo łatwo ustawić i nadal zapewniają duży komfort, ponieważ można zmieniać powietrze ciśnienie w zależności od zastosowania w celu uzyskania najlepszej konfiguracji.
Porównanie Road Plus i Standard 700C:
Opony Road Plus firmy WTB
Horyzont WTB
Rozmiar: 650 x 47 mm
Waga: ok. 515 g
Cena: € 59,90
WTB Horizon to nieco bardziej sportowa opona spośród dwóch opon Road Plus z gamy WTB. Gładki bieżnik zapewnia najlepszy napęd na asfalcie. Dzięki szerokości 47 mm i zoptymalizowanym ściankom bocznym opona nadaje się na wycieczki terenowe.
Obwodnica WTB
Rozmiar: 650 x 47 mm
Waga: ok. 535 g
Cena: € 59,90
Byway to opona z nieco większą rezerwą do jazdy w terenie. Ma również gładki bieżnik, który zapewnia dobry napęd na asfalcie. Ale boczne klocki są znacznie bardziej widoczne niż w modelu Horizon, co zapewnia lepszą przyczepność na zakrętach na nieutwardzonych ścieżkach. Opona waży tylko około 20 gramów więcej niż Horizon.
WTB rekomenduje jako odpowiednie felgi 650B Ci24 Carbon lub KOM i23/25 650B TCS. Są one również idealnie dopasowane do obręczy zgodnie ze standardem TCS, aby umożliwić bardzo łatwą konwersję na system bezdętkowy.
Mogliśmy już zobaczyć standard Road Plus na Wypróbuj 3T Explorer i byli przekonani o dobrych właściwościach tocznych opon, które jednak zapewniały rezerwę na wyprawę terenową. Jesteśmy ciekawi, czy standard będzie nadal rozpowszechniany wśród innych producentów. Road Plus to zdecydowanie dobre rozwiązanie dla kolarzy szutrowych lub kolarzy wyścigowych, którzy chcą trochę więcej rezerw do jazdy w terenie. Również w odniesieniu do faktu, że można łatwo przełączać się między konwencjonalnym zestawem kołowym 700c a zestawem kołowym Road Plus.
Stefan mówią
Cześć,
Czy opona Plus będzie pasować do Specialized Crux Expert? Chętnie bym się nim przejechał... 🙂