Historia budowy motocykla: Kontynuujemy naszą serię artykułów o niestandardowych konstrukcjach. Po tym, jak zbudowaliśmy już hardtaila XC, teraz tworzymy gravel crossowy na zimę, odpowiedni na zimną porę roku. Cyclocross ma bardzo długą tradycję w zimnych miesiącach roku, a niektórzy zawodowi kolarze szosowi i górscy jeżdżą na przełaj jesienią i zimą. W ostatnich latach obszar crossowy nabrał nowego rozmachu, między innymi ze względu na pojawienie się trendu żwirowego.
Koncepcja rowerów wyścigowych z oponami terenowymi staje się coraz bardziej popularna, i to nie tylko w sektorze profesjonalnym. W związku z dużą popularnością rowerów szutrowych w ostatnich latach, temat ten coraz częściej pojawia się również w popularnych sportach. Wielu nie chce ograniczać się tylko do asfaltu czy klasycznego roweru szosowego, ale chce też wybrać się na wycieczkę po polnej ścieżce lub łące. Nawet jesienią i zimą, gdy ulice pokrywają liście i błoto, opona przełajowa lub szutrowa zapewnia lepszą przyczepność i bezpieczeństwo niż slick 28 mm.
Z myślą o tym obszarze zastosowań rozpoczęliśmy naszą budowę. Celem było stworzenie szybkiego, codziennego roweru szutrowego lub crossowego, który można zabrać nawet na tor wyścigowy. Podeszliśmy więc do tematu szutrowego bardziej od strony rowerów szosowych; miał to być terenowy wyścigowiec szosowy. Warto o tym również wspomnieć, ponieważ coraz więcej rowerów szutrowych koncentruje się na jeździe terenowej: z szerszymi oponami, czasem nawet w rozmiarze MTB, płaskimi kątami skrętu i 1-biegowymi biegami. Chociaż jest to równie uzasadnione, nie o to nam chodziło w projekcie.
Każdy, kto do tej pory śledził nasze wątki rozwojowe, wie, jak to działa – ale dla wszystkich nowicjuszy krótka zapowiedź tego, jak sprawy potoczą się dalej. W sieci pojawił się już artykuł o wybranej przez nas ramie i analogicznie w najbliższych dniach i tygodniach będziemy prezentować wszystkie komponenty i mocowania do naszego gravela - łącznie z testem kompletnego roweru.
Schreibe einen Kommentar