Rynek: Contoura Freejack to bez wątpienia szwajcarski scyzoryk wśród motocykli. Dzięki uniwersalnemu wszechstronnemu produktowi marka Hermann Hartje KG przedstawia szczególne rozwiązanie koncepcyjne.Cztery niezależne wersje roweru Freejack są oparte na tej samej platformie.
Rower na każdą okazję: Contoura Freejack powinien spełniać wymagania zapalonych rowerzystów, osób dojeżdżających do pracy, turystów rowerowych i rowerzystów. Ta równowaga jest osiągana dzięki pojedynczej platformie rama/widelec, która jest ustawiana zgodnie z potrzebami poszczególnych grup użytkowników. Złożona konstrukcja ramy z potrójnie cieniowanego aluminium pozwala na zastosowanie nie tylko przerzutek w piaście i przerzutce, ale także pasków Gates. Contoura Freejack oferuje użytkownikowi niezwykle dużą różnorodność przełożeń i wyposażenia podczas montażu roweru.
Dzięki ogólnej koncepcji za pomocą tylko jednego podstawowego modelu można zaadresować szeroką gamę grup użytkowników. Rozwiązanie idealne np. dla producentów dysponujących niewielką przestrzenią ładunkową. Uniwersalny rower można ustawić w czterech różnych wersjach: full, speed, cross i scrambler. Rowery są dostępne w 15 różnych kolorach ram.
Contoura Freejack: pakiet koncepcyjny w czterech wersjach
W pełni wyposażone pełna wersja oferuje bardzo szeroki zakres przełożeń z 13 różnymi przerzutkami i przerzutkami w piaście. W wersji biznesowej Contoura Freejack jest wyposażony w bezobsługowy pas Gates Center Track CDX i 8-biegową piastę Shimano Nexus. Podstawowe wyposażenie obejmuje bagażnik Racktime I-Valo, reflektory B&M Lumotec IQ Eyc 50 Lux oraz błotniki Curana. Cena wynosi 1.649,00 euro.
Kiedy wersja krzyżowa zrezygnowano z części kompletnego wyposażenia. Na sprzęcie sportowym do rekreacji i treningu nie ma oświetlenia, błotników ani bagażnika. Piasta przerzutki Rohloff Speedhub, często preferowana przez rowerzystów, również nie jest dostępna dla tego wariantu modelu. Waga wersji crossowej z napędem 1×11 SRAM Force 1 jest określana przez producenta na około dziesięć kilogramów.
Umierać Speed Edition powinien spodobać się przede wszystkim sportowym osobom dojeżdżającym do pracy. Cechą charakterystyczną tej wersji modelu jest minimalistyczny i elegancki design. Rower, który jest gdzieś pomiędzy funkcjonalnością a luksusem, jest wyposażony w wyjmowane oświetlenie akumulatorowe B&M, przerzutki Shimano Metrea i hamulce Shimano Alfine S-700. Speed Edition jest dostępny z napędem 1×10 Deore za 1.399,00 euro, waga z oponami 32×622 to 12,5 kilograma.
Sportowa geometria ramy pozwala również na terenową wersję Contoura Freejack. Jako źródło inspiracji dla Scrambler obsługiwał segmenty rowerów górskich, trekkingowych i przełajowych. Opony Schwalbe Rocket Ron zapewniają niezbędną przyczepność w terenie, a przerzutki Shimano Deore 3×10 lub 1×11 Sram Apex. Za podstawowy model z serii Scrambler trzeba zapłacić 1.399,00 euro.
Martin mówią
JA, dobry pomysł nie jest przemyślany do końca. Scrambler ma być terenowy, nie mam tu Rohloffa. A Scrambler jeździ na 57-584. Cross ma być miejski (zgodnie z filmikiem produktowym na youtube), tu jest cała masa torów do wyboru, także Rohloff, rower ma 60-584.
I odwrotnie, wyszedłby mi z tego but. Jeszcze lepiej: jeśli to już platforma, dlaczego nie mogę dowolnie konfigurować wszystkiego na każdym modelu platformy (oprócz szybkości, 32-622)?
To stwierdzenie dotyczące Crossa „Piasta przerzutki Rohloff Speedhub, która jest często preferowana przez rowerzystów, również nie jest dostępna do wyboru w tym wariancie modelu.” nie jest poprawna (więcej?). Właśnie sprawdziłem stronę główną.