Kolarstwo / Spectrum: Grand Départ w Düsseldorfie, dwie drużyny z niemiecką licencją, pięć zwycięstw etapowych Marcela Kittela – tak, Tour de France 2017 był całkiem przyjemny z niemieckiego punktu widzenia. Świadczą o tym także oglądalności, które znacząco wzrosły w porównaniu do poprzedniego roku zarówno w rozgłośniach publicznych, jak iw Eurosporcie.
Po wielu trudnych latach kolarstwo wydaje się być w tym kraju na dobrej drodze, także w oczach opinii publicznej. Widać to było wyraźnie na miejscu w Düsseldorfie, kiedy tysiące fanów dopingowało kierowców przez wiele godzin, mimo ulewnego deszczu. Oceny, które zostały opublikowane przez dwie stacje nadawcze, ARD i Eurosport, dodatkowo potwierdzają ten wzrostowy trend.
Średnio 1,34 mln widzów oglądało transmisję na ARD, która w większości obejmowała ostatnie 90 minut każdego dnia sceny. Oznacza to udział w rynku na poziomie 10,8% i znaczny wzrost w porównaniu z danymi z poprzedniego roku (1,18 mln / 9,7 proc.). W każdym razie Axel Balkausky, koordynator sportowy w ARD, jest bardzo zadowolony: „Zainteresowanie było duże, zwłaszcza na miejscu na trasie w pierwszych dwóch dniach trasy w Niemczech. Ponadto tegoroczna trasa była sportowo bardziej ekscytująca niż przez długi czas. Ogólnie rzecz biorąc, zainteresowanie Tour de France stale rośnie.
Eurosport niedawno zapewnił sobie prawa do transmisji Grand Boucle do 2023 roku i podobnie jak ARD odnotował znaczny wzrost oglądalności. Cała scena była transmitowana codziennie, a oglądało ją średnio 0,33 mln widzów. Według ich własnych wypowiedzi jest to prawie 30% więcej niż rok wcześniej.
Schreibe einen Kommentar