Test: Dzięki silnikowi Impulse i zintegrowanemu akumulatorowi I Street przekazuje czystą dynamikę; w praktyce jest nieobecny
z pewnością trochę żywotności. Osiągnięcie 45 km/h jest trudne, choćby ze względu na wymaganą dużą częstotliwość pedałowania. Przy prędkościach nieco powyżej 30 km/h harmonijna jazda jest w swoim żywiole, a także demonstruje typowy zasięg S-Pedelec. Istnieje również szeroki zakres opcji ustawień: „czujnik zmiany biegów” zapewnia płynniejszą zmianę biegów poprzez krótkie zatrzymanie (od 0 do 300 ms) wspomagania silnika; „Climb Assist” można zindywidualizować pod kątem podróży górskich. Focus jest wyposażony w bardzo mocne hamulce, osie z szybkozamykaczami i dobrze responsywny widelec amortyzowany o dużym skoku. Sztyca siodła, którą można bezstopniowo regulować z kierownicy, jest praktyczna.
Alex mówią
Wraz z ulepszeniami wprowadzonymi do silników Impulse EVO 2018, Focus Jarifa, podobnie jak Kalkhoff Integrale, byłby prawdziwą perełką i z punktu widzenia elementów napędu, miejmy nadzieję, również niezawodny i o długiej żywotności - będziemy Widzieć.