Kolarstwo: Związek kierowców CPA napisał dziś list do komitetu technicznego światowego stowarzyszenia UCI - temat? Znowu hamulce tarczowe. CPA prosi o tymczasowe zawieszenie obecnej fazy testów do czasu spełnienia wszystkich żądań kierowców. Obejmuje to na przykład osłony ochronne na tarcze hamulcowe.
Temat hamulców tarczowych w profesjonalnym kolarstwie powoli, ale nieubłaganie zamienia się w farsę. Po zeszłorocznym jeździe próbnej, która była fatalna pod względem organizacyjnym i przedwcześnie zakończona, tegoroczny restart również nie wypada pod dobrą gwiazdą. Chociaż Marcel Kittel był pierwszym zawodowcem, który wygrał wyścig WorldTour na rowerze z hamulcami tarczowymi, a aprobata na padoku rośnie, wielu zawodowców nadal jest bardzo sceptycznych - także dlatego, że komunikacja między kolarzami a UCI wciąż wydaje się być słaba.
Nowości produktowe: „Głupotą byłoby ich nie używać” – Tom Boonen 2017 o hamulcach tarczowych
Kolarstwo / Rynek: Stary pies nie uczy się nowych sztuczek? Żartujesz? Czy mówisz to poważnie! Weteran kolarstwa Tom Boonen będzie w pełni zaangażowany w hamulce tarczowe w swoim ostatnim sezonie jako aktywny zawodowiec, po wielu, wielu latach wcześniej tylko na hamulcach szczękowych. Decydującym czynnikiem były treningi w zimie na rowerze z hamulcami tarczowymi. Po bardziej niż chaotycznej fazie testów hamulców tarczowych […]
Związek kierowców CPA napisał dzisiaj do światowego stowarzyszenia, że hamulce hydrauliczne powinny zostać ponownie zakazane w ProPelotonie, przynajmniej do czasu spełnienia trzech głównych żądań kierowców:
- Zaokrąglenie krawędzi tarcz hamulcowych
- Osłona ochronna na tarcze hamulcowe
- Wszyscy kierowcy w terenie muszą być wyposażeni w ten sam układ hamulcowy
Prośby te zostały już wysłane do UCI jakiś czas temu. Jeden wymóg, a mianowicie zaokrąglenie ostrych krawędzi tarcz hamulcowych, został już wdrożony, ale CPA nadal widzi pilną potrzebę podjęcia działań w odniesieniu do pozostałych dwóch. Jeśli chodzi o osłony ochronne, wydaje się, że istnieje już kilka możliwych systemów, którym można by się przyjrzeć w tej chwili, ale spełnienie trzeciego wymogu jest obecnie nadal w gwiazdach.
Nowości rowerowe: Komentarz: Dlaczego hamulce tarczowe zasługują na drugą szansę
Komentarz: To duży temat ostatnich dni. Po incydencie na torze Paryż – Roubaix, w którym zawodowiec Movistar Francisco Ventoso rzekomo poważnie zranił się na tarczy hamulcowej, UCI zakazało stosowania nowych hamulców, które były dozwolone tylko na początku roku, w peletonie. Teraz jednak kluczowe jest, aby dialog wokół […]
Obawy kolarzy co do ostatniego wymogu wydają się uzasadnione: w mieszanym peletonie z różnymi układami hamulcowymi drogi hamowania i punkty hamowania mogą się znacznie różnić - także w taki sposób, że zawodowcy nie są w stanie sami ocenić sytuacji. Z drugiej strony UCI wydaje się unikać „obowiązkowego testu”: dla wielu drużyn w WorldTour, ale zwłaszcza w obszarze Pro Continental i Continental, wysiłek logistyczny i finansowy byłby znaczny.
Jednak Gianni Bugno, rzecznik CPA, podkreśla w liście, że obawy nie są zasadniczo skierowane przeciwko postępowi i hamulcom, ale chce się zapobiec przedwczesnemu wprowadzeniu kosztem bezpieczeństwa profesjonalistów: „Wierzymy, że ostatecznie kierowcy się zgodzą i będą bardzo zadowoleni z wykorzystania tych nowych technologii w wyścigach, ale dopiero po wdrożeniu odpowiednich środków bezpieczeństwa”.
Wciąż nie ma odpowiedzi ze strony UCI - ale temat z pewnością będzie nam towarzyszył przez cały sezon.
Uli mówią
Założę się, że ten teatr nie istniałby, gdyby Vicenca nie zaspała kolejnego rozwoju?
Kto znowu był dostawcą odzieży dla Francisco Ventoso?
Jakże się cieszę, że jako kierowca rekreacyjny mogę podejmować własne decyzje, a branża oferuje użyteczne rozwiązania.
Wolfganga Schulte mówią
Wygląda na to, że nie ustawią tego w Vincence na czas. Ale poprzeczka jest też cholernie wysoka.
To zabawne, że nikt już nie chce jeździć bez hamulców tarczowych w wyścigach przełajowych.
Zębatki i szprychy noża również nie są chronione, więc profesjonaliści prawdopodobnie nie mają z tym problemu.
Jeśli przypomnisz sobie, jak zawodowcy walczyli z kaskiem, to było równie głupie.
Marcusa Degena mówią
Przy okazji zostaliśmy zaproszeni na prezentację produktu na Campagnolo pod koniec kwietnia - jesteśmy prawie pewni, że 25 kwietnia będziemy mogli zaprezentować hamulce tarczowe Campagnolo!