Kolarstwo: Niemal przytłaczająca dominacja Sky, zwłaszcza w Tour de France, spowodowała, że w ostatnich latach wielu fanów kolarstwa kręciło nosem. Ale to też nie powinno wiele zmienić w 2017 roku – wręcz przeciwnie: ze względu na niesamowicie silny skład, brytyjska gwiazda kolarstwa wciąż ma wiele do zrobienia.
Team Sky 2017: transfery
Odloty
Andy Fenn ( Aqua Blue Sport )
Leopold Koenig (BORA-hansgrohe)
Nicolas Roche (BMC)
Ben Swift (ZEA Abu Zabi)
Xavier Zandio (koniec kariery)
Zwiększenia
Jonathan Dibben (zespół WIGGINS)
Owain Doull (zespół WIGGINS)
Kenny Elissonde (FDJ)
Tao Geoghegan Hart (Axeon Hagens Berman)
Diego Rosa (Astana)
Drużyna 2017 (wstępne)
Iana Boswella
Filip Deignan
Jonathana Dibbena
Owaina Doulla
Kenny'ego Elissonde'a
Christophera Froome'a
Tao Geoghegana Harta
Michał Gołas
Sergio Luisa Henao
Sebastian Henao
Beñat Intxausti
Petera Kennaugha
Wasyl Kiryienka
Chrześcijańskie kolana
Michał Kwiatkowski
Michał Landa
David Lopez
Gianniego Moscona
Mikela Nieve’a
Alexa Petersa
Wouta Poelsa
Salvatore Puccio
Diego Roza
Łukasz Rowe
Iana Stannarda
Geraint Thomas
Danny’ego van Poppela
Eliasz Viviani
Łukasz Wiśniowski
Team Sky 2017: rowery drużynowe i sprzęt
Zaangażowanie Pinarello w Sky będzie kontynuowane w 2017 roku – chociaż w samych modelach nie było nic nowego, tradycyjny producent był na pierwszych stronach gazet w ostatnich tygodniach. Luksusowy konglomerat LMVH, do którego należą również Louis Vuitton i Dior, przejął stery w Pinarello na początku grudnia 2016 r. Na razie nic nie powinno się zmienić poza marketingiem, ale wciąż można być ciekawym, co projekt przyniesie w przyszłości.
Ogólnie: Luksusowa megakorporacja przejmuje Pinarello
Wiadomości w skrócie: Tradycyjny włoski producent Pinarello będzie w przyszłości pod parasolem luksusowego konglomeratu LVMH, który obejmuje również takie marki jak Louis Vuitton i Dior. Początkowo jednak w Pinarello nic nie powinno się zmienić, prezes Fausto Pinarello nadal będzie kierował firmą z włoskiej centrali. Teraz plotki z ostatnich kilku tygodni […]
Team Sky 2017: Niekochany lider klasy
W 2016 roku Team Sky po raz kolejny wywołał mieszane uczucia wśród fanów kolarstwa. Dominacja Chrisa Froome'a i jego kolegów na Tour de France zepsuła emocje w oczach wielu widzów. Ale tego problemu nie można przypisać pociągowi Sky, ale raczej konkurencji. Sky po raz kolejny pokazało, że uprawia sport kolarski w sposób wysoce profesjonalny i osiąga sukcesy, na które zasługuje. Sam Chris Froome wygrał Critérium du Dauphiné i Tour de France oraz zajął drugie miejsce w Vuelta a Espana. Wout Poels zrobił duży krok naprzód, wygrywając w Liège-Bastogne-Liege. Geraint Thomas stawał się coraz bardziej wspinaczem i wygrał Volta ao Algarve oraz wyścig długodystansowy Paryż-Nicea. Trudno sobie wyobrazić, co jeszcze Sky mógłby wygrać, gdyby Michał Kwiatkowski i Mikel Landa spełnili ich oczekiwania.
Dlatego, mimo odejścia Leopolda Königa, Larsa Pettera Nordhauga, Nicolasa Roche'a i Bena Swifta, można się spodziewać jeszcze lepszego roku 2017. Nowicjusze Diego Rosa i Kenny Elissonde zostaną zaprzysiężeni na filozofię pociągu Sky i będą tam wykonywać swoją pracę.
Michał Kwiatkowsi raczej nie będzie miał kolejnego tak słabego roku, a Mikel Landa prawdopodobnie znów zrobi krok do przodu. W zespole nie brakuje również młodych talentów. Gianni Moscon kończy 23 lata i już w tym roku udowodnił swój talent. Będzie się dalej rozwijał przez rok pełen nowych doświadczeń, tak jak Danny Van Poppel. Wielkim celem zespołu ponownie będzie zwycięstwo w Tour de France. Ale ostatecznie Sky chce być na czele wszystkich wydarzeń. Stworzyli również do tego odpowiednio kosztowną drużynę. Możemy być ciekawi, czy Sky zagra jeszcze lepszą rolę w klasykach i czy może odegrać decydującą rolę w kształtowaniu Giro d'Italia z Mikelem Landą lub Woutem Poelsem.
Schreibe einen Kommentar