Rynek / Kolarstwo: Zaledwie kilka dni po kontrowersyjnej dyskusji Toma Boonena na temat hamulców tarczowych w rowerach wyścigowych pojawia się przeciwny wiatr - co zaskakujące, nie pochodzi to jednak od peletonu, ale od branży. Fausto Pinarello wyjaśnia w rozmowie z kolegami z kolarstwonews.com, dlaczego topowe modele włoskiego producenta będą w przyszłości wyposażone wyłącznie w hamulce szczękowe.
Nowości produktowe: „Głupotą byłoby ich nie używać” – Tom Boonen 2017 o hamulcach tarczowych
Kolarstwo / Rynek: Stary pies nie uczy się nowych sztuczek? Żartujesz? Czy mówisz to poważnie! Weteran kolarstwa Tom Boonen będzie w pełni zaangażowany w hamulce tarczowe w swoim ostatnim sezonie jako aktywny zawodowiec, po wielu, wielu latach wcześniej tylko na hamulcach szczękowych. Decydującym czynnikiem były treningi w zimie na rowerze z hamulcami tarczowymi. Po bardziej niż chaotycznej fazie testów hamulców tarczowych […]
Jeden lub drugi może z irytacją odrzucić temat hamulców tarczowych w rowerach wyścigowych. Co prawda od czasu do czasu czujemy się tak samo, ale ostatnie wypowiedzi Fausto Pinarello są dość niezwykłe, a włoski guru rowerowy powinien przemówić do duszy wielu fanów rowerów szosowych. „W tej chwili uważamy, że wyczynowy rower szosowy nie potrzebuje hamulców tarczowych” mówi 54-latek w rozmowie z cyclingnews. „Myślę, że jedynymi, którzy potrzebują hamulców tarczowych, są ciężcy jeźdźcy i ci, którzy boją się długich zjazdów. Hamulce tarczowe mogłyby im pomóc, ale zawodowcy ich nie potrzebują” Pinarello zajmuje bardzo jasne stanowisko.
Pinarello nie może się również oprzeć małemu kopnięciu w swoich kolegów z branży: „Wielkie marki chcą wymusić na ludziach hamulce tarczowe. Oznacza to, że jest mniej opcji projektowych i mogą jeszcze lepiej kontrolować rynek”.
Jednak stwierdzenie dotyczące zawodowców z Team Sky, którzy od wielu lat jeżdżą na motocyklach tego producenta z najwyższej półki, sprawiło, że zmarszczyliśmy brwi. Nie wszyscy zapytaliby o hamulce tarczowe, informuje Pinarello i dodaje: „Jeśli pada deszcz, po prostu jedź trochę wolniej”. Cóż, skoro problem można rozwiązać tak łatwo...
Tak czy inaczej, temat z pewnością będzie nas bawił w nadchodzących miesiącach i latach.
Happy_Rowerzysta mówią
Oczywiście… ktoś też był zdania, że prawdziwi mężczyźni nie potrzebują przerzutek w rowerach wyścigowych… Każdy powinien móc sam decydować, czego potrzebuje, a czego nie… a jeśli pan Pinarello nie chce wkręcić hamulce tarczowe do swojego roweru, to też jego decyzja… ale idę o zakład, że za dwa, trzy lata będą Pinarello z hamulcami tarczowymi…
ponad 50 lat mówią
Lepiej byłoby obniżyć limit wagowy UCI do 6kg z komputerem.
andi mówią
Cóż, jeśli podtrzyma tę opinię, to najpóźniej za 2 lata Sky będzie jeździł inną marką. Chciałbym zobaczyć, jak podekscytowani są faceci z Sky, kiedy muszą po prostu jechać trochę wolniej niż konkurencja w następnym wyścigu na mokrej nawierzchni.
Armin mówią
Czy Pinarello chce przegapić łódź, tak jak Campagnolo? Mogą się cieszyć, że płyty nie przyjęły się już w 2016 roku. Ale może nie chcą, po prostu z tradycji.
Ale są też Włosi, którzy widzą sprawy inaczej: Basso, Colnago, Wilier Triestina...
Kolej mówią
I wierzę, że tak wyczynowy producent rowerów wyścigowych znacznie straci udział w rynku w przyszłości.
Szansa dla małych innowacyjnych producentów.
Wiesel mówią
... cóż, w takim razie Pinarello prawdopodobnie nie jest odpowiedni dla mnie z 85 kg ... ale tylko dla froomów i wiggiinów ... dziękuję za oświadczenie, panie Pinarello
Markus mówią
Każdy powinien być tak szczęśliwy, jak chce....
HP 85 kg, Dogma z hamulcami szczękowymi. 😉
zrozumiałem mówią
Fausto Pinarello nie zna już swojej własnej palety. Od kwietnia 2016 jeżdżę na dysku Dogma F8.
Dla przypomnienia, Froomey wygrał Tour de France 2016 na Dogma F8