Kolarstwo: Planowanych jest tylko kilka zmian w belgijskiej drużynie Lotto Soudal, sportowym domu André Greipela. Były tylko trzy wyjazdy i cztery przyloty, więc cel na 2017 rok się nie zmieni – największa odpowiedzialność po raz kolejny spoczywa na szerokich ramionach czołowego niemieckiego sprintera.
Lotto Soudal 2017: Transfery
Odloty
Gerta Dockxa
Greg Henderson (Zjednoczona Opieka Zdrowotna)
Pim Ligthart (Roompot – pomarańczowy peleton)
Zwiększenia
Nikolas Maes (Etixx – Szybki krok)
Moreno Hofland (LottoNL-Jumbo)
James Shaw (NeoPro)
Remy Mertz (kod koloru)
Enzo Wouters (NeoPro)
Drużyna 2017 (wstępne)
Sander Armee
Lars Ytting Bak
Tiesj Benoot
Chrisa Boeckmansa
Seana de Bie
Tomasz de Gendt
Barta de Clerqa
Jaspera de Buysta
Jensa Debusschere’a
Frederika Frisona
Tony galopin
Andrzej Greipel
Adama Hansena
Moreno Hoflanda
Mikołaj Maes
Tomasz Marczyński
Remy’ego Mertza
Maksym Monfort
Jurgen Rolandts
James Shaw
Marcela Sieberga
Rafaela Vallsa
Tosha van der Sande’a
Jelle Vanendert
Louisa Vervaekego
Jelle Wallays
Tima Wellensa
Enzo Woutersa
Lotto Soudal 2017: rowery drużynowe i sprzęt
Partnerstwo między belgijskim zespołem wyścigowym a lokalnym producentem rowerów Ridley istnieje od pierwszych dni Lotto Belisol. Nie zmieni się to również w 2017 roku, a ponieważ cała gama produktów została odnowiona dopiero w ciągu ostatnich dwóch lat, André Greipel and Co również nie będzie musiał zmieniać modeli rowerów. Tak jak poprzednio, trio Helium SLX, Noah SL i Fenix SL zbierze najwięcej wyścigowych kilometrów, Ridley Dean Fast jest gotowy do walki z czasem.
Jeśli chodzi o komponenty, są jedynym zespołem, obok Movistar i nowego azjatyckiego zespołu wyścigowego TJ Sports, który polega na tradycyjnej włoskiej technologii Campagnolo.
Lotto Soudal 2017: Greipel wielki stały
Drużynie Lotto Soudal udało się w tym sezonie obejść bez zawodnika rankingowego. Tak więc po raz kolejny prawie wszystko kręciło się wokół Niemca André Greipela. On sam zapewnił sobie 10 z 21 zwycięstw, w tym sukcesy w Giro d'Italia i Tour de France. Oprócz niego szczególnie przekonujący był Tim Wellens, który wygrał w sumie trzy wyścigi WorldTour. Jednak Bart De Clercq, Thomas De Gendt i Rafael Valls po raz kolejny nie byli w stanie przekonać jako kierowcy klasyfikacyjny. Kierownictwo zespołu nie miało więc innego wyjścia, jak tylko walczyć o zwycięstwa etapowe. Jednak stagnacja była widoczna również wśród młodszych kierowców. Talenty Tiesj Benoot i Sean De Bie mieli raczej zmarnowany rok. Jedynymi przewidywalnymi sukcesami pozostają masowe przyjazdy z André Greipelem. Jest więc pewna zależność – i to od lat.
Ale wydaje się, że nikomu to nie przeszkadza w kierownictwie zespołu, ponieważ w obecnej fazie transferowej nic z tym nie zrobiono. Zespół Lotto Soudal jest prawdopodobnie najmniej aktywny na rynku transferowym. Jednak odejście Gregory'ego Hendersona boli ogromnie, bo od lat jest wiernym towarzyszem André Greipela i jest ważną postacią w jego sprinterskim pociągu. Ten wagon prawdopodobnie powinien zostać zastąpiony przez Moreno Hofland. Na płaskich odcinkach grupa należy do najlepszych, jakie kolarstwo ma do zaoferowania. W górach walczy się o zwycięstwa etapowe. Może Tony Gallopin podejmie kolejną próbę w Tour de France, aby dostać się do pierwszej dziesiątki. Bart De Clercq prawdopodobnie nadal ma największe szanse na poprawę jako kierowca klasyfikacyjny. Jest mało prawdopodobne, aby Jelle Vanendert odzyskał dawne siły na wzgórzach. Tak więc w 10 roku zobaczymy prawie dokładnie to samo Lotto Soudal, co poprzednio.
Schreibe einen Kommentar