Rynek: nowy zestaw kołowy Easton EA90 SL Disc to doskonały wszechstronny; Dzięki szerokim obręczom, kompatybilności bezdętkowej i piastom, które można dostosować do wszystkich popularnych standardów osi, aluminiowe klinczery, które kosztują prawie 1.000 euro, mogą być używane w szerokim zakresie zastosowań - od długodystansowych przez przełajowe po szutrowe. Teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, aby użyć go na rowerze XC.
W ciągu ostatnich kilku lat w szczególności kolarze przełajowi bawili się w czymś, co kiedyś było dużą przepaścią między rowerami wyścigowymi a rowerami górskimi, ale najpóźniej od czasu trendu szutrowego w ciągu ostatnich kilku lat, ta wcześniej niemożliwa do pokonania przepaść skurczyła się do wąska szczelina. Produkty takie jak nowy zestaw kołowy Easton EA90 SL Disc z powodzeniem wypełniają lukę między tak różnymi typami rowerów. Z jednej strony wynika to z trendu w kierunku coraz szerszych opon, który utrzymuje się również w sektorze drogowym, az drugiej strony z rozmiarem kół 29 cali, który jest obecnie mocno ugruntowany przynajmniej w obszarze XC , którego koła są zbliżone wielkością do konwencjonalnych 28-calowych odpowiedników z szosy.
Amerykański producent Easton bierze pod uwagę rozwój w kierunku większej szerokości, wprowadzając swój najnowszy dodatek do kół, EA90 SL Disc Clincher: Aluminiowe felgi oferują imponującą szerokość wewnętrzną 19,5 mm; dzięki dużej szerokości koła Easton z łatwością poradzą sobie z szerokimi oponami i są predestynowane do użytku w terenach crossowych i szutrowych. Ale jak to wygląda na dole i przy wąskich oponach szosowych? Przy szerokości zewnętrznej 24 mm należy założyć opony o szerokości co najmniej 25 mm. Jeszcze lepiej jest używać modeli wytrzymałościowych 28 mm, aby zapobiec stratom w prowadzeniu. Ale potem dostajesz niesamowicie wszechstronny zestaw kołowy, który prawdopodobnie pasowałby nawet do roweru XC.
Wreszcie, zestaw kołowy czerpie swoją wszechstronność z niektórych elementów, które Easton wykorzystywał wcześniej głównie w swoim asortymencie produktów MTB. Z jednej strony są piasty: Easton M1 EA90 SL Disc można również znaleźć na lekkich kołach rowerów górskich amerykańskiego producenta, mają solidne łożyska, dobre uszczelnienie i można je łatwo dostosować do wszystkich popularnych standardów osi.
Aluminiowe felgi mają umiarkowaną wysokość 27 mm i ważą przyzwoite 455 g. Nie do końca grają w najniższej kategorii wagowej felg aluminiowych - zwłaszcza w serii CX - ale niosą ze sobą wysoki poziom stabilności. Ponadto Easton EA90 SL Disc jest fabrycznie przystosowany do zastosowania bezdętkowego. W prostym języku oznacza to: Koła docierają do klienta z wstępnie zmontowaną taśmą do obręczy bezdętkowych i odpowiednimi zaworami. Wystarczy założyć oponę, wlać uszczelniacz i wirnik bezdętkowy gotowy. Jeśli chcesz, możesz oczywiście jak zwykle jeździć na kołach z dętką.
Wraz z taśmą na obręcz i wentylami, cały zestaw kół waży nieco ponad 1.550 g, dzięki czemu z pewnością dorównuje innym kołom w przedziale cenowym 1000 euro.
Płyta Easton EA90 SL — najważniejsze dane w skrócie
Typ: Aluminiowy Clincher
Wysokość obręczy: 27mm
Szerokość wewnętrzna: 19,5 mm
Szerokość zewnętrzna: 24mm
Waga (z taśmą na obręcz i zaworami do zastosowania bezdętkowego): 1.540 g
Cena: € 1.150
Schreibe einen Kommentar