Kolarstwo: W nadchodzących tygodniach przyjrzymy się szczegółowo 18 zespołom WorldTour w sezonie 2017. Wszystko o transferach kolarzy, motocyklach drużynowych, przegląd minionego sezonu i cele na nadchodzący rok. Na pierwszy ogień idzie francuska ekipa z AG2R La Mondiale, gdzie wiele się zmieni, zwłaszcza z technicznego punktu widzenia.
AG2R La Mondiale: Transfery
Odloty
Johana Vansummerena
Jessego Sergenta
Guillaume'a Bonnafonda
Jean-Christophe Peraud
Sebastian Minard
Damiena Gaudina
Sebastiena Turgota
Ble Kadri
Maksym Daniel
Zwiększenia
Rudy Barbier (miasto Roubaix)
Oliver Naesen (kolarstwo IAM)
Stijn Vandenbergh (Etixx Quickstep)
Mathias Frank (kolarstwo IAM)
Sondre Holst Enger (kolarstwo IAM)
Clement Chevrier (kolarstwo IAM)
Nans Peters (Neo Pro)
Alexandre Geniez (FDJ)
Benoit Cosnefroy (formacja Chambéry Cyclisme)
Julien Duval (Armia de Terre)
Drużyna 2017 (wstępne)
Gedymina Bagdonasa
Jana Bakelantsa
Romain Bardet
Julien Berard
Franciszka Bidarda
Michał Cherel
Benoita Cosnefroya
Nico Denza
Aksel Domont
Samuela Dumoulina
Huberta Duponta
Etienne'a Fabre'a
Bena Gastauera
Cyryl Gautier
Alexisa Gougearda
Patryk Gretsch
Hugo Houle’a
Quentina Jauregui
Pierre'a Latoura
Sebastian Minard
Matteo Montagutiego
Domenico Pozzovivo
Krzysztofa Riblona
Remy’ego Rochasa
Alexisa Vuillermoza
AG2R La Mondiale: rowery zespołowe i komponenty
W nadchodzącym sezonie nastąpi zmiana w motocyklach zespołu w AG2R. W ostatnich latach ludzie wciąż jeździli po drogach rowerami niemieckiego producenta Focus – od 2017 roku Romain Bardet and Co. zasiądzie na bolidach angielskiego producenta Factor. Założona w 2007 roku firma Factor jest wciąż mało znana w tym kraju, ale zdążyła już zdobyć pewne doświadczenie na polu zawodowym. Brytyjski ProContinental Team ONE Pro Cycling również korzysta z rowerów Factor od momentu powstania w 2015 roku.
Ale we francuskim zespole zmieniają się nie tylko motocykle drużynowe – wiele się zmienia również pod względem kół i komponentów, a dokładniej: wszystkiego. Podczas gdy w poprzednim sezonie wciąż jeździłeś z napędem SRAM i kołami ZIPP, od przyszłego roku zawodowcy AG2R będą mieli Shimano i Mavic. Przede wszystkim kontrakt na sprzęt z tradycyjnym francuskim producentem Mavic powinien być opłacalny dla obu stron.
AG2R La Mondiale: wielkie cele na rok 2017
Od lat Team Ag2r to przede wszystkim zespół z dobrymi kierowcami turystycznymi. Nierzadko Francuzom udawało się finiszować w pierwszej dziesiątce w klasyfikacji generalnej lub wygrywać w klasyfikacji drużynowej. Po utracie ważnych osób z Rinaldo Noncentinim i Carlosem Alberto Betancurem przed poprzednim sezonem, najważniejsi kierowcy mogli zostać zatrzymani po tym sezonie. Tylko koniec kariery Jean-Christophe'a Pérauda trochę boli, ale nowicjusze - zwłaszcza Mathias Frank - powinni dać sobie radę z tą stratą. Ostatnio szefowie zespołów przedłużyli między innymi kontrakty z Christophem Riblonem, Matteo Montagutim i Domenico Pozzovivo.
W sezonie 2016 Ag2r odniósł dwa wielkie zwycięstwa: Romain Bardet wygrał etap w Tour de France, a młody Pierre Latour był najszybszy na odcinku Vuelta a Espana. To także ci dwaj kolarze byli najmocniejsi w swojej drużynie w klasyfikacji generalnej: Latour zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Critérium International. Bardet osiągnął to samo miejsce w Tour de France, a także w Critérium du Dauphiné i Tour of Oman. Ogólnie rzecz biorąc, zespół był w stanie stanąć na podium prawie 50 razy w tym sezonie, przy czym większość wyników, jak co roku, osiągnięto we Francji u siebie.
Na sezon 2017 Ag2r postawił sobie szereg celów, które ze względu na transfery powinny być zrealizowane. Chociaż zespołowi nie udało się wylądować kierowcą najwyższej klasy, najlepsi kierowcy zostali zatrzymani, a następnie Francuzi wzmocnili się w niektórych obszarach. W przyszłości sponsor powinien nie tylko dobrze prezentować się w górach, ale w centrum uwagi powinny znaleźć się również inne profile tras. Na przykład jedyny 22-letni Sondre Holst Enger prawdopodobnie przez lata będzie najlepszym sprinterem w drużynie. Wraz z nim szefowie drużyn liczą na realne szanse na zwycięstwo, nawet na płaskim terenie. Oliver Naesen i Stijn Vandenbergh są uważani za bardzo szybkich kierowców, którzy nie stronią od jednodniowych klasyków z odcinkami brukowanymi. Ze szczególnym entuzjazmem śledzimy rozwój młodego Pierre'a Latoura. W tym sezonie kilka razy zwracał na siebie uwagę, na przykład ostatnio wygrywając etap na Vuelta a Espana. Jeśli Latour i Bardet zrobią kolejny krok naprzód, a nowicjusze spełnią swoje obietnice, Team Ag2r powinien mieć przed sobą jeszcze bardziej udany sezon.
Schreibe einen Kommentar