Rynek: Wraz z Easton EC90 SL Cinch, amerykański producent przedstawia zmienną korbę, która jest lżejsza niż większość korb do rowerów szosowych, ale wciąż wystarczająco stabilna do bezlitosnego użytkowania w codziennej przełajowej przełajowości. Przede wszystkim duża zmienność dzięki systemowi cinch powinna sprawić, że EC500 SL, ważący grubo poniżej 90g, zainteresuje szerokie grono nabywców.
Sprytna lekka konstrukcja jest być może nawet ważniejsza w kolarstwie przełajowym niż w innych dziedzinach kolarstwa. Oczywiście najniższa możliwa waga pomaga podczas wyczerpujących wyścigów, ułatwia zaciętą walkę na ostrych, stromych podjazdach i pomaga szybko rozpędzić rower na płaskim terenie. Jednak w prawie żadnym innym obszarze zużycie materiału nie jest tak duże, jak w przypadku narciarstwa biegowego: piasek, błoto, upadki i walka w ciasnych pozycjach odbijają się nie tylko na jeźdźcu, ale także na materiale. Więc jeśli chcesz dużo zaoszczędzić na rowerze przełajowym, to dobra droga do chodzenia. Korba Easton EC90 SL jest do tego naprawdę ekscytująca. Jest nie tylko rewelacyjnie lekki, ale także przystosowany do ciężkiego codziennego użytku na trasach biegowych na całym świecie.
Korba Easton EC442 SL cinch waży tylko 90 g w konfiguracji z tarczą 42 i długością 172.5. To prawie 100 g mniej niż na przykład SRAM Force CX1 w porównywalnej konfiguracji, a odpowiedniki Shimano i Rotor również nie dorównują korbie Easton pod względem wagi. Ale co ze stabilnością wagi lekkiej? Do produkcji i rozwoju skrupulatnie wykorzystano kanadyjską siostrzaną firmę Race Face; Dzięki Next SL produkują prawdopodobnie najlżejszą korbę MTB w historii, która musi się nawet sprawdzić w Enduro World Series. Już sam ten fakt powinien budzić duże zaufanie do konstrukcji Easton EC90 SL.
Tak zwany system CINCH do zębatek został również zapożyczony od „sąsiadów” Race Face. Mówiąc prościej, jest to duża, wielowypustowa nakrętka po wewnętrznej stronie prawego ramienia korby. Oprócz lekkich tarcz mocowanych bezpośrednio do napędów 1x, można również łatwo zamontować konwencjonalne pająki, aby użyć korby na istniejącym napędzie 2x. Tak więc zmienność jest bardzo ważna. Mówiąc o zębatkach: warianty z napędem 1-biegowym są oczywiście wyposażone w wąskie i szerokie zęby, które bezpiecznie utrzymują łańcuch na zębatce nawet bez prowadnicy łańcucha.
Oś ma średnicę 30 mm i może być fabrycznie montowana z odpowiednim suportem do ram z konwencjonalnymi gwintami BSA, jak również do modeli z suportem wciskanym.
Easton EC90 SL jest już dostępny w sprzedaży w różnych wersjach.
Easton EC90SL z tarczą Directmount (dla napędu 1×11 / 1×10): 449 €
(dostępne tarcze: 38, 40, 42, 44, 46, 48, 50)
Easton EC90SL z pająkiem i podwójnymi tarczami: 2 €
(dostępne gradacje: 39/52, 36/52, 34/50)
Schreibe einen Kommentar