ZEG tworzy wraz z warsztatem jakości wraz z TÜV Nord po raz pierwszy jednolite standardy jakości dla warsztatów rowerowych. To ostatecznie eliminuje obawy klienta, że zostanie obsłużony niekompetentnie lub nawet niedbale. Pierwsi dealerzy otrzymali już certyfikaty.
Rowery stały się w ostatnich latach dość skomplikowanymi maszynami. Układy zawieszenia wymagają konserwacji, hamulce hydrauliczne wprowadziły technologię motocyklową do rowerów górskich. Komponenty karbonowe i superlekkie komponenty wymagają szczególnej ostrożności podczas ich mocowania – klucz dynamometryczny już dawno zastąpił „kość”. A triumf e-roweru wzbogacił pole zawodowe mechanika rowerowego o jeszcze jeden aspekt: podobnie jak mechanik samochodowy spóźniony tylko o 20 lat, musi teraz odczytywać błędy za pomocą urządzenia diagnostycznego i komputera.
Warsztat jakości: nadszedł na to czas
Wymagania stawiane warsztatom rowerowym znacznie wzrosły, na co branża odpowiada na przykład szkoleniami dla dealerów; certyfikaty odpowiednich seminariów są dziś wizytówką każdej firmy. Posiadanie niezbędnych umiejętności to tylko jeden z aspektów udanego serwisu lub naprawy roweru. Równie ważne jest właściwe zastosowanie specjalistycznej wiedzy, a tu niestety ciągle pojawiają się problemy. Podobnie jak w branży motoryzacyjnej, ślepe testy w warsztatach regularnie ujawniają brak staranności. Ale te przypadkowe próbki, które następnie są rewelacyjnie prezentowane w prywatnej telewizji, zazwyczaj do niczego nie prowadzą. Poprawa jakości w dłuższej perspektywie ma większy sens, do czego zobowiązała się spółdzielnia zakupów jednośladów (ZEG), otwierając warsztat jakości. Zrzeszenie dealerów, zrzeszające prawie 1.000 członków, wraz z TÜV Nord opracowało znak „Certified Service and Repair Quality”, który ma oferować klientom większą przejrzystość i jednolite standardy jakości. Przejrzysta struktura cen, jasne specyfikacje przy przyjmowaniu zamówienia i wreszcie cyfrowa lista kontrolna, która obejmuje wszystkie istotne komponenty podczas kontroli i zapewnia wykrycie nawet niewielkich usterek, są na porządku dziennym stowarzyszenia dealerów.
Nigdy więcej nieostrożnych błędów i nieprzejrzystych cen
To, co przyniesie korzyści klientom, powinno również okazać się pomocne dla firm, na przykład dzięki bardziej przejrzystym zleceniom, unikaniu nieostrożnych błędów i odpowiednio mniejszej liczbie poprawek. Nic więc dziwnego, że dealer ZEG dał silny impuls do wprowadzenia pieczęci - certyfikacja jest oczywiście również przewagą konkurencyjną dla sklepu rowerowego - dobrzy dealerzy to teraz zauważyli. Sprawdzonych przez TÜV dealerów ZEG nadal można policzyć na palcach jednej ręki. Ale co najmniej 50 do 100 firm powinno być certyfikowanych jako tak zwane warsztaty jakości w nadchodzącym roku. Długoterminowa kontrola jakości przybierze formę regularnych „testów incognito”. Sprawa jest więc przesądzona: równolegle ze złożonością rowerów, jakość pracy w handlu rowerowym wzrośnie, aw pewnym momencie „tajniacy” nie dostaną nic w testach warsztatowych – przynajmniej w przypadku firm ZEG.
Schreibe einen Kommentar