Rynek: SKS – die Druckmacher: Rennkompressor, kultowe urządzenie wśród pompek, obchodzi swoje 50. urodziny. Jeśli odwiedzisz producenta i jego historię, dowiesz się wielu ciekawszych rzeczy na temat pompek i błotników (potocznie zwanych błotnikami).
Sauerland, Sundern-City: To tutaj powstaje legendarny Rennkompressor. Tuż obok ratusza SKS Germany, bo tak nazywa się firma, na powierzchni 38.000 95 metrów kwadratowych produkuje pompki i błotniki, głównie wyroby z tworzyw sztucznych. Założona 300 lat temu przez Karla Scheffera-Klute, dziś pracuje tu około 800 osób. Oprócz SKS Germany do grupy firm należą również Blomus (akcesoria mieszkalne) i Schött (aluminiowe odlewy samochodowe). Wewnątrz dużo przeszkleń i widok na biura. Firma w dużym stopniu opiera się również na komunikacji ze światem zewnętrznym: salon wystawowy o powierzchni dobrych XNUMX metrów kwadratowych, „Orange World” z połączonym salonem i elastycznymi salami konferencyjnymi, świadczy o tym, że odbywają się tu również warsztaty dealerów, Na przykład. Wszystkie produkty firmy są tutaj wystawione, a elastyczne ścianki działowe pokazują wewnętrzne działanie pomp powietrza.
Reklamacja w SKS: Jakość w branży motoryzacyjnej
Wszystko powstaje w agencji projektowej. Po ukończeniu projektu pompy dział rozwoju przejmuje kontrolę. Tworzony jest prototyp testowy. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, wewnętrzni wytwórcy narzędzi stają się aktywni: opracowują formy do produkcji części. Pompy powietrza to złożone produkty o bardzo małych tolerancjach produkcyjnych. Firma korzysta z doświadczeń branży motoryzacyjnej, gdzie jak wiadomo wymagania są wyższe niż (obecnie nadal) w branży rowerowej. Plastikowe komponenty do aż 50.000 70 pomp powietrza dziennie są produkowane w naszej własnej wtryskarni. Obecnie jest tu około 50 ogromnych, dyszących „Splash Monsters”. Obok nich pracują dziwaczne maszyny: w pełni automatycznie montują pompy, czasem za kratami, które po kontroli jakości trafiają bezpośrednio do opakowania. Montowane wyłącznie ręcznie: Rennkompressor! Chyba najsłynniejsza pompka podłogowa jest produkowana prawie w niezmienionej formie od 16 lat. To hit na rynku. Ekspres wytwarza ciśnienie XNUMX barów i jest wyjątkowo wytrzymały.
SKS mówi o ochronie koła zamiast błotnika
Produkcja błotników jest mniej skomplikowana. Folia aluminiowa o grubości mniejszej niż milimetr jest naciągana na rolki i przez gorący, płynny plastik, który przylega dookoła. Kiedy pasek wychodzi z kąpieli z tworzywa sztucznego, jest schładzany i naciągany na naprężone koło, nadając mu poziomą i pionową krzywiznę. Przycięte na odpowiednią długość, ochraniacze są dostarczane ze spojlerami, ochraniaczami krawędzi i zapięciami. Konstrukcja może być wysoce zindywidualizowana przy użyciu różnych tworzyw sztucznych i folii aluminiowej. SKS Germany produkuje obecnie około 1.800 różnych wariantów błotników. Istnieją standardowe wersje dla klienta końcowego, każdy producent może ugotować własną zupę zabezpieczającą koła. W sumie jest ich około 10.000 50 dziennie, z czego ponad połowa jest eksportowana. Mini narzędzia i sakwy zostały dodane w ostatnich latach i są obecnie dobrze ugruntowane. Dziś SKS eksportuje do XNUMX krajów. „Made in Germany” jest ważne dla Sundernera – i tak powinno pozostać.
SKS: Tradycja z innowacją
Nawiasem mówiąc, z okazji 50-lecia pompki dostępna jest limitowana rocznicowa edycja w oryginalnej czerwieni.Jako dodatek specjalny został wyposażony w skórzany uchwyt ścienny. Uwaga: Na całym świecie jest tylko 5.000 sztuk! Oczywiście Sauerland może być również nowoczesny, jak pokazuje projekt Airworx plus 10.0. Sprytny: manometr na górze ma przycisk zwalniający ciśnienie. Hitem jest Rideair, w zasadzie ciśnienie powietrza na wynos: przypominający butelkę wkład jest napełniany w domu pompką podłogową i umieszczany w uchwycie na butelkę. W razie potrzeby Rideair wypuszcza powietrze przez wąż pompy bez pompowania - i gotowe. Można to zrobić bez użycia pompki ręcznej. Jest to szczególnie interesujące dla rowerzystów bezdętkowych, ponieważ bardzo szybko trzeba wywierać duży nacisk na przebite opony. W wersji „Lock” Rideair ma również zintegrowaną małą blokadę z drutu. Lub Spacecage: uchwyt na butelkę, który oferuje mały schowek pod dnem butelki, na przykład na zestawy naprawcze... Widzimy: jeśli chodzi o innowacje w sektorze rowerowym, małe miasteczko Sundern jest prawdziwym metropolia.
Schreibe einen Kommentar