Kolarstwo: Od przyszłego sezonu touroperator Sunweb będzie nowym głównym sponsorem dzisiejszej drużyny Giant-Alpecin. Niemiecka drużyna potwierdziła plotki, które tliły się od tygodni na dzisiejszej konferencji prasowej. Nie wiadomo jeszcze, czy pojawi się drugi sponsor tytularny - bardzo prawdopodobne jest odejście Gianta i prawdopodobnie także Alpecina.
Wróble już gwizdały z dachów w ciągu ostatnich kilku tygodni, teraz to oficjalne: Sunweb będzie nowym sponsorem tytularnym Giant-Alpecin od 2017 roku. Touroperator, który zasłynął przede wszystkim z wyjazdów na narty, nie jest obcy kolarstwu i wcześniej wspierał drużynę jako współsponsor, a także utrzymuje drużynę wyścigów przełajowych. Jednak ogłoszone zaangażowanie w obecnie jedyną niemiecką drużynę WorldTour jest największym jak dotąd zaangażowaniem Sunweb w sektorze kolarskim.
Szef zespołu, Iwan Spekenbrink, jest pełen uznania dla nowej współpracy: „Jesteśmy bardzo dumni z połączenia sił z Sunweb, ponieważ uważamy, że jest to jedno z najlepszych partnerstw w kolarstwie. Łączy nas wspólne marzenie i wielkie ambicje. Sunweb wspiera nas w 100 procentach i nie tylko widzi dzisiejsze zwycięstwa i codzienne wsparcie.” Wraz z nowym sponsorem chcą skupić się nie tylko na codziennych wyścigach, ale także na rozwoju talentów, zwłaszcza w Niemczech. Z projektem „2000 Days to the Top” stawiasz sobie wysokie cele: Program promocji talentów obejmuje bazę zespołu w Niemczech, z której powinna wyłonić się przyszłość niemieckiego kolarstwa. Za 2000 dni, czyli w 2022 roku, ci kolarze powinni (współ)kształtować WorldTour.
Nadal nie wiadomo, jak potoczą się sprawy z dwoma poprzednimi sponsorami, Giantem i Alpecinem. Gazeta Bild poinformowała kilka dni temu, że Giant wycofa się w przyszłości jako sponsor tytularny i wyposaży zespół tylko w koła. Po odejściu Johna Degenkolba dalsze zaangażowanie firmy Alpecin z Bielefeld jest również niepewne: w przeszłości już kilka razy było jasne, że nie są szczególnie zadowoleni z odejścia Marcela Kittela i obawiają się, że zdystansują się wycofać się z rynku niemieckiego. Chociaż w przyszłym roku zespół straci Johna Degenkolba, drugiego najlepszego niemieckiego kolarza w ciągu 24 miesięcy, zmiana strategii promowania niemieckich talentów kolarskich może skłonić Alpecin do ponownego przemyślenia.
Schreibe einen Kommentar