Rynek: Tradycyjny włoski producent Campagnolo zaprezentował w ciągu ostatnich kilku dni dwa nowe koła. Nowa Zonda DB to pierwszy produkt do hamulców tarczowych firmy Vicenza, a sprawdzony Bora Ultra TT również zostanie poddany metamorfozie na następny rok modelowy.
Jako być może tradycyjny producent par excellence w sektorze rowerów wyścigowych, Włosi z Campagnolo potrzebowali sporo czasu, zanim otworzyli się na nowy rozwój, odchodząc od hamulców szczękowych i kierując się w stronę hamulców tarczowych. Prawdopodobnie również pod presją zespołów WorldTour pierwszy gotowy do jazdy prototyp własnych hamulców tarczowych Campagnolo został wreszcie zaprezentowany na początku roku. Chociaż ich wprowadzenie na rynek jest jeszcze daleko, nowy zestaw kołowy Campagnolo Zonda DB jest pierwszym produktem przeznaczonym do użytku z hamulcami tarczowymi.
W trakcie opracowywania hamulca tarczowego Campagnolo powołało własny zespół projektowy, który zajmuje się konkretnie tym tematem - Zonda DB jest teraz pierwszym efektem tej pracy. Wymagania dotyczące nowych kół Zonda były wysokie: nie chcieli po prostu zainstalować piasty hamulca tarczowego w sprawdzonym systemie kół, ponieważ nie spełniałoby to specjalnych wymagań nowego obszaru użytkowania. Zaowocowało to zupełnie nowym zestawem kół, w którym można było ponownie wykorzystać istniejący know-how: Jednym z największych wyzwań w rozwoju kół do hamulców tarczowych jest asymetryczna piasta przedniego koła, w przeciwieństwie do odpowiednika hamulca szczękowego. W przeszłości Campagnolo opracował schemat szprych Mega G3 dla tylnego koła, aby przeciwdziałać naturalnej asymetrii powodowanej przez kasetę. Dokładnie ten wzór szprych jest teraz stosowany również na przednim kole nowego Campagnolo Zonda DB w celu uzyskania równomiernego naprężenia szprych przy wysokiej sztywności i niskiej wadze.
Jeśli chodzi o piasty, opierają się one na sprawdzonej technologii i polegają na kombinacji łożysk ślizgowych i stożkowych - napięcie łożyska i ewentualny luz można łatwo regulować za pomocą pierścienia regulacyjnego. Aby uzyskać jak najszerszą kompatybilność z istniejącymi ramami, przednie i tylne koła można przekształcić w szybkozamykacze i osie przelotowe 12 mm, a piasty są dostępne w wersjach z 6 otworami lub centralnym zamkiem.
Campagnolo Bora Ultra TT: lżejszy i sztywniejszy
Bora Ultra TT narodził się z chęci dalszego ulepszania niezwykle udanego roweru z hamulcami tarczowymi Campagnolo Ghibli - to było dwa lata temu. Teraz „dysk” będzie miał szereg innowacji na następny rok modelowy. Na przykład podjęto decyzję o wyrównaniu włókien węglowych z pozycją hamowania pod suportem - to tam obecnie znajdują się stopery w większości maszyn do jazdy na czas.
Dzięki dalszemu rozwojowi struktury i ukierunkowanej optymalizacji struktury włókien, nowy Bora Ultra TT jest nie tylko sztywniejszy niż jego poprzednik, ale także aż o 111 gramów lżejszy - nowy Campagnolo Bora Ultra TT waży zatem tylko 864 gramy.
Schreibe einen Kommentar