Rynek: Wraz z Bianchi Oltre XR4, włoski kultowy producent zaprezentował niedawno najnowszą wersję swojego aero racera. Nowy Oltre XR4 odziedziczył wiele cech swojego bezpośredniego poprzednika, Oltre XR2, ale podobnie jak Infinito, Specialissima i Aquila korzysta teraz z technologii tłumienia drgań Countervail, która w przypadku XR4 ma przede wszystkim poprawić wydajność rowerzysty .
W 2012 roku nowa generacja motocykli aerodynamicznych Bianchi ujrzała światło dzienne dzięki Oltre XR1 i XR2. Dziś, cztery lata później, tradycyjny włoski producent prezentuje oficjalnego następcę, XR4, który na pierwszy rzut oka nie różni się tak bardzo od swoich dwóch poprzedników - ale innowacje dotyczą głównie wartości wewnętrznych.
Dzięki Bianchi Oltre XR4 model aero może teraz korzystać z technologii Countervail, która została wprowadzona po raz pierwszy jakiś czas temu. Jest to specjalny układ specjalnych włókien węglowych, o których mówi się, że tłumią wibracje z drogi lepiej niż jakakolwiek inna rama karbonowa - nawet ta ze specjalnymi elastomerami, jak Pinarello Dogma K8-S lub Specialized Roubaix. Węgiel Countervail został opracowany przez amerykańską firmę Materials Science Corporation i jest używany nie tylko w ramach rowerowych Bianchi, ale także na przykład przez NASA.
Sekret Countervaila polega na tym, że wibracje i uderzenia nie tylko są pochłaniane i redukowane, ale rozkładane na całą ramę - zapobiega to "bujaniu się" przy dużych prędkościach i złych warunkach drogowych, czego chyba każdy kolarz wyścigowy doświadczył raz lub kilka razy. W przypadku Oltre XR4 zastosowanie Countervaila ma dwie decydujące zalety: z jednej strony motocykl pozostaje łatwiejszy do kontrolowania przy dużych prędkościach i zapewnia większe bezpieczeństwo. Z drugiej strony zwiększony komfort odciąża kierowcę, który może dłużej pozostawać w pozycji aerodynamicznej, na przykład podczas długich zjazdów.
Oczywiście, ręka została również zastosowana do aerodynamiki, nawet jeśli ulepszenia dotyczą szczegółów. Jak przystało na zawodnika aero w klasie Bianchi Oltre XR4, podczas opracowywania uwzględniono niezliczone fazy testów w tunelu aerodynamicznym. W pierwszym etapie wykorzystuje się symulacje komputerowe, aby móc wyciągnąć wstępne wnioski na temat oczekiwanego oporu powietrza – następnie pierwsze prototypy trafiają do tunelu aerodynamicznego, w którym Bianchi po raz pierwszy przeprowadził również tzw. „wizualizacja przepływu” , który wykorzystano również w konstrukcji obecnych samochodów wyścigowych Formuły 1. Farba fluorescencyjna jest nakładana na całe koło przed uruchomieniem przepływu powietrza w kanale. Sposób, w jaki kolor jest następnie rozprowadzany na ramie podczas testu, daje projektantom wskazówki, w jaki sposób i gdzie powietrze przepływa wzdłuż ramy. Poza tym wygląda całkiem spektakularnie...
Po tak wielu szczegółach na temat rozwoju, teraz jeszcze kilka punktów na temat szczegółów technicznych: Oltre XR4 pojawi się na rynku w siedmiu rozmiarach – od 47 cm do 61 cm – więc powinna istnieć odpowiednia rama dla prawie każdego rozmiaru ciała. Jeśli chodzi o geometrię, dokonano większości zmian w szczegółach w porównaniu do poprzednika, ale podstawowy charakter pozostaje: Oltre to także rower wyścigowy zoptymalizowany pod kątem maksymalnych osiągów w 2016 roku.
Geometria Bianchi Oltre XR4
Format ramki | 47 | 50 | 53 | 55 | 57 | 59 | 61 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (mm) | 420 | 450 | 480 | 500 | 520 | 540 | 560 |
Długość górnej rury (mm) | 515 | 525 | 535 | 550 | 560 | 575 | 585 |
Długość główki ramy (mm) | 105 | 110 | 125 | 140 | 155 | 175 | 195 |
Kąt skrętu (°) | 70.5 | 71.5 | 72 | 72.5 | 73 | 73 | 73 |
Kąt siedziska (°) | 74.5 | 74.5 | 74 | 73.5 | 73.5 | 73 | 72.5 |
Długość tylnego trójkąta (mm) | 400 | 400 | 406 | 407 | 407 | 409 | 411 |
Stosy (mm) | 490 | 499 | 525 | 541 | 557 | 576 | 595 |
Zasięg (mm) | 377 | 384 | 385 | 390 | 395 | 398 | 399 |
Rama, która jest dostępna w pięciu wariantach kolorystycznych, waży 55 g w rozmiarze 980, karbonowy widelec stożkowy 370 g. Nowa sztyca z włókna węglowego jest mocowana w ramie za pomocą zintegrowanego zacisku i umożliwia elastyczną regulację przesunięcia w zakresie od 25 mm do -10 mm. Jeśli chodzi o napęd, Bianchi wyróżnia się dużą różnorodnością modeli i oferuje łącznie osiem różnych wariantów wyposażenia:
Campagnolo
Chór
świetny rekord
Super rekord EPS
Shimano
Ultegra Di2
Dura Ace
Dura-Ace Di2
SRAM
czerwony eTAP
Obecnie brak informacji o cenach i dostępności.
Schreibe einen Kommentar