Kolarstwo: Podczas spotkania Rady Kolarstwa Zawodowego w Genui obecni zdecydowali o daleko idących i głębokich reformach w ramach WorldTour w nadchodzących latach. Od 2019 roku najgorsza drużyna WorldTour i najlepsza drużyna ProContinental zamienią się miejscami lub licencjami.
Wielki Wybuch w Szwajcarii – Podczas PCC w dniach 21 i 22 czerwca obecni postanowili o gruntownych reformach WorldTour w nadchodzących latach, które mogą zmienić oblicze kolarstwa zawodowego i stworzyć nowy poziom rywalizacji między zespołami. Ale najpierw najważniejsze:
W 2017 roku liczba drużyn WorldTour została ustalona na 17. W tej chwili UCI nadal przyznaje 18 licencji WorldTour, wraz z wycofaniem IAM Cycling i Tinkoff pod koniec sezonu, jedna z upragnionych licencji stanie się bezpłatna. Najgorętszym kandydatem jest niemiecka ekipa Bora-Argon18, o której awansie do najwyższej klasy wyścigowej krążyło już od jakiegoś czasu wiele plotek.
Nowości rowerowe: Młyn plotek: Peter Sagan o Bora-Argon 18?
Jazda na rowerze: Co roku świstak pozdrawia. Jak w każdym sezonie o tej porze, młyn plotek się kręci. Od 1 sierpnia można zgłaszać zakończenie transferów. W samą porę na Tour de France, zawsze pojawia się wiele plotek. Najnowsza plotka krąży wokół mistrza świata i niemieckiego zespołu Bora-Argon 18. Według […]
Te 17 zespołów otrzyma licencje na dwa lata, w tym na sezon 2018: Ma to zapewnić zespołom wyścigowym większe bezpieczeństwo planowania i poprawić ich pozycję negocjacyjną ze sponsorami. Środki te były już wcześniej znane i również publicznie dyskutowane. Co zaskakujące, od 2019 r. ogłoszono dalsze daleko idące reformy. Do tego czasu liczba drużyn WorldTour ma zostać jeszcze zmniejszona do 16 oraz ma zostać wprowadzony nowy ranking, w którym w porównywalny sposób rejestrowane będą występy drużyn WorldTour i ProContinental. Jednak szczegóły nie są jeszcze znane.
Ten ranking powinien następnie stanowić podstawę dla być może rewolucyjnej innowacji: zgodnie z tym rankingiem najgorsza drużyna WorldTour powinna zamienić się miejscami z najlepszą drużyną wyścigową ProContinental. System przypomina ten znany z wielu innych sportów, takich jak piłka nożna: między dwoma najlepszymi klasami wyścigowymi powstałaby przepuszczalność, a członkostwo jest określane na podstawie wyników. Aby jednak zespoły WorldTour nie ucierpiały z tego powodu i nie straciły bezpieczeństwa planowania stworzonego przez nowe reformy, otrzymują wraz z licencją trzyletnią gwarancję startu we wszystkich wyścigach WorldTour - nawet jeśli spadną do klasy ProContinental podczas tego okresu.
Schreibe einen Kommentar