Spektrum: W styczniu 2016 ROSE Bikes GmbH w Bocholt zleciła badanie „Jazda na rowerze w Niemczech 2016”. Reprezentatywne badanie, w ramach którego przeprowadzono wywiady z 1.181 mężczyznami i kobietami w wieku od 16 do 65 lat, pokazuje, że pracodawcy muszą podjąć działania, aby rower był jeszcze bardziej atrakcyjną alternatywą dla samochodu.
Większość ankietowanych (41%) chciałaby przede wszystkim, aby ich pracodawca zapewniał im bezpieczniejsze wiaty rowerowe. W bezpośrednim porównaniu z miastami Hamburg z 42% jest znacznie lepszy od Monachium z 30%. Interesujące jest również przyjrzenie się kradzieży rowerów, w której, zdaniem ankietowanych, również Hamburg znajduje się na szczycie. Prysznic w miejscu pracy jest również bardzo wysoko na liście życzeń (34%), aby po rozpoczęciu pracy móc ponownie usiąść przy biurku. Kolejne 34% ankietowanych chciałoby modelu punktów bonusowych, z atrakcyjnymi nagrodami w postaci bonów lub akcesoriów rowerowych za przejechane kilometry.
Dzięki niewielkim zmianom pracodawcy mogą w decydujący sposób przyczynić się do motywowania pracowników. 27% niemieckich pracowników opowiada się za rozluźnieniem dress code'u. Co najmniej 25% ankietowanych chciałoby mieć własny rower służbowy na wizyty u klientów. 26% widzi dodatkową zachętę w pakietach startowych roweru z kaskiem, kurtką przeciwdeszczową i innymi przydatnymi akcesoriami. Według badania „Jazda na rowerze w Niemczech 2016” samochody firmowe również konkurują z rowerami: 17% pracowników postrzega modele leasingu rowerów jako dobrą alternatywę dla leasingu samochodów. Zdaniem pracowników, pracodawcy powinni być tu znacznie bardziej aktywni. Jeśli chodzi o potrzebę działania, w rzeczywistości jest jeszcze wiele do zrobienia, do tej pory tylko 2% posiadało wypożyczony rower.
Schreibe einen Kommentar