Rynek: Wraz z FFWD F3, holenderski producent Fast Forward Wheels ma teraz w swoim asortymencie atrakcyjny uniwersalny zestaw kół z obręczami z włókna węglowego o średnicy 30 mm. Dzięki wariantom do hamulców szczękowych i tarczowych, pod oponę i pod szytkę oraz z trzema różnymi piastami DT Swiss, jest coś odpowiedniego do prawie każdego zastosowania.
Holenderscy specjaliści od kół z Fast Forward Wheels (FFWD), których dystrybucją w tym kraju zajmuje się firma TRAFFIC, wypełniają poprzednią lukę w portfolio nowymi F3R i F3D, które znajdowały się poniżej aerodynamicznego zestawu kołowego F4. Z 30-milimetrowymi obręczami z włókna węglowego to kompromis między niską wagą, a tym samym dobrymi właściwościami wspinaczkowymi i aerodynamiką dla drugich myśliwych na płaskim terenie. Duża szerokość obręczy 22,4 mm podkreśla również uniwersalny charakter kół.
Jak przystało na nowoczesny zestaw kołowy 2016, nowe koła FFWD F3 występują zarówno w wersji z hamulcami szczękowymi (F3R), jak i tarczowymi (F3D). Koła tarczowe są zatem wyraźnie skierowane również do pilotów crossowych i szutrowych zorientowanych na osiągi. Podobnie, kupujący mają wybór między lekkimi wersjami do opon szytkowych a wersjami klinczerowymi, które są nieco bardziej odpowiednie do codziennego użytku. Wszystkie koła są dostarczane z piastami DT Swiss - w przypadku FFWD F3R masz wybór między wysokiej jakości piastami DT 180 z łożyskami ceramicznymi, sprawdzonymi piastami DT 240 lub niedrogimi piastami FFWD by DT. Te ostatnie mają napis Fast Forward, ale wewnętrzne działanie odpowiada piastom DT Swiss 370. Musisz znieść kilka gramów dodatkowej wagi i zrezygnować z własnego wolnobiegu DT z zębatą tarczą, ale jest to o wiele tańsze.
Aby osiągnąć wysoką wydajność hamowania również w wersjach z hamulcami szczękowymi, centrala FFWD w Zwolle poświęciła temu trochę uwagi. Na przykład powierzchnia hamowania wersji szytki zawiera bazalt, co z jednej strony ma na celu zmniejszenie wydzielania ciepła, az drugiej zwiększenie skuteczności hamowania. Warianty typu clincher idą nawet o krok dalej: cienką warstwę miedzi nakłada się na powierzchnię hamowania, która ma szybko i skutecznie rozpraszać i rozprowadzać ciepło tarcia i dodawać tylko kilka gramów do masy.
Ponieważ jednak każde koło jest tak dobre, jak jego konstrukcja, wszystkie koła w FFWD w Holandii są sznurowane ręcznie i sprawdzane kilka razy, zanim trafią do sprzedawcy lub klienta.
Schreibe einen Kommentar