Jazda na rowerze: upadki i kontuzje są (niestety) tak samo nieodłączną częścią Paris-Roubaix, jak siodło dla roweru. Ale upadek i kontuzja profesjonalisty Movistar, Francisco Ventoso, wywołały wiele emocji: Hiszpan doznał głębokiego rozcięcia kości strzałkowej, gdy zetknął się z tarczą hamulcową, którą trzeba było operować. Incydent daje nowy materiał do dyskusji na temat hamulców tarczowych po okresie ciszy w ciągu ostatnich kilku tygodni.
Sądząc po gorących dyskusjach po zeszłorocznej decyzji UCI o oficjalnym dopuszczeniu hamulców tarczowych od 2016 roku, w ostatnich tygodniach było na ten temat wyjątkowo cicho. Tylko kilka drużyn już korzysta z nowego układu hamulcowego - jedynie holenderska drużyna z drugiej ligi Roompot Oranje Peloton całkowicie zakazała stosowania hamulców szczękowych w swoich kołach. W zeszły weekend na Paris – Roubaix zespoły Lampre-Merida i Direct Energie używały hamulców tarczowych. Według hiszpańskiej gazety el Periodico, jeden z tych motocykli spowodował poważną kontuzję pro Movistar, Francisco Ventoso, który przeciął sobie dolną nogę do kości, gdy upadł na tarczę hamulcową innego motocykla.
Apunto de entrar a quirófano para arreglar la carrocería. Gracias a todos por los animos. Y a @Rmedinaabascal x zdjęcie pic.twitter.com/9ty3O4arSb
— Fran Ventoso (@franventoso) 11. Kwietnia 2016
„Cięcie było tak głębokie, że sanitariusze mogli zobaczyć kości Francisco” Dyrektor sportowy Movistar, Chente García Acosta, jest cytowany przez hiszpańską gazetę. W wietrznych warunkach i tłustych drogach doszło do upadku, w którym nie tylko Ventoso, ale także profesjonalista Direct Energie spadł bezpośrednio przed nim. Ventoso miał niefortunny upadek na wciąż obracającą się tarczę hamulcową na rowerze zespołu Direct Energie, która przecięła skórę i mięśnie jak nóż aż do kości.
Zrozumiałe, że ten incydent ponownie podsycił dyskusje na temat hamulców tarczowych: wielu kierowców i osoby odpowiedzialne ostrzegały przed tymi niebezpieczeństwami przed ich wprowadzeniem – teraz sceptycy powinni się utwierdzić. Joaquim Rodriguez już dał upust swojej złości na Twitterze, choć w dość humorystyczny sposób:
Lo triste de esto es que seguro que no va mal el freno de disco, pero por qué no lo protegen??? animacja @franventosopic.twitter.com/9E4WRkOiDC
— Joaquim Rodriguez (@PuritoRodriguez) 12. Kwietnia 2016
Katusha Pro pyta: „Smutne jest to, że hamulce tarczowe niekoniecznie są złe, ale dlaczego ich nie chronić?” a tym samym nawiązuje do żądania wielu kierowców, aby chronić ostre krawędzie tarcz hamulcowych specjalnymi osłonami.
Nawiasem mówiąc, profesjonalny Movistar Ventoso miał już udaną operację i jest w naprawie. Dyskusje na temat jego upadku i konsekwencji zapewne potrwają jeszcze jakiś czas.
Schreibe einen Kommentar