Jazda próbna / targ: Z okazji swoich 150. (!) urodzin firma Brooks zaprosiła 15 producentów rowerów do uczczenia tej rocznicy limitowanymi modelami specjalnymi. Wśród tych 15 producentów jest Canyon, którego wkład w tę rocznicę można było podziwiać na stoisku firmy Brooks na targach rowerowych w Berlinie. Pozwolono nam porwać klejnot na krótką jazdę próbną.
Podstawą unikatu, który można podziwiać w Berlinie jest zaprezentowany w zeszłym roku Canyon Commuter – a dokładniej Canyon Commuter 6.0 z napędem paskowym. Na optykę wybrano ciemnozieloną powłokę proszkową, która doskonale współgra z licznymi miedzianymi elementami.
Wyposażenie zasadniczo odpowiada serii: Pasek napędowy Continental jest połączony z 11-biegową przekładnią w piaście Alfine firmy Shimano i gwarantuje nie tylko czysty i cichy, ale także bezobsługowy napęd. Nie ma chyba lepszej i bardziej beztroskiej alternatywy dla osób dojeżdżających do pracy. Hamulce tarczowe również pochodzą od japońskiego producenta i zapewniają spójne zachowanie podczas hamowania na suchej i mokrej nawierzchni.
Mówiąc o mokrej nawierzchni: błotniki Tubus idealnie komponują się z resztą roweru i w żaden sposób nie psują czystego wyglądu. Standardowe oświetlenie Supernova, które czerpie energię z dynama w piaście z przodu, jest również zintegrowane z matowymi czarnymi osłonami końcówek. Tak więc cały pakiet jest odpowiedni dla osób dojeżdżających do pracy: usiądź na nim i odjedź, to motto – niezależnie od pogody i pory dnia.
Standardowe wyposażenie Canyon Commuter 6.0 obejmuje nie tylko aplikacje w kolorze miedzi na ramie, ale oczywiście także jeden lub dwa mocowania i akcesoria firmy Brooks. Poręczna czarna torba rowerowa Brooks przyciąga wzrok już na pierwszy rzut oka. Tylną sakwę Land's End można przymocować i odłączyć od wąskiego bagażnika roweru Canyon jednym ruchem nadgarstka. Wytrzymała i wodoodporna tkanina utrzymuje zawartość w stanie suchym - nawet jeśli kierowca już dawno musiał kłaniać się deszczowi. Torba jest również dostępna regularnie w cenie 130 €.
Sportowe siodło Brooks Cambium C15 zastępuje standardowe siodło i dzięki prostemu wyglądowi i miedzianym akcentom naprawdę idealnie pasuje do motocykla.Osadzone na karbonowej sztycy Canyon S25 VCLS, która ma zapewniać dodatkowy komfort na nierównych drogach dzięki wyrafinowany design ze sprężynami piórowymi. Skórzane uchwyty GP1 zostały opracowane wspólnie z firmą Ergon i dodatkowo dodają odrobinę miedzianego koloru do kokpitu.
Canyon Commuter 6.0 Brooks Edition – jazda próbna
Pozwolono nam nawet porwać na kilka minut ładny rower z Berlińskiego Pokazu Rowerowego w sobotę rano i zrobić kilka okrążeń w centrum Berlina. Jak można było się spodziewać, cichy napęd był pierwszą rzeczą, na którą zwróciłeś uwagę: nawet dobrze nasmarowany napęd łańcuchowy hałasuje diabelnie w porównaniu z paskiem. Jednak na złych drogach lub utwardzonych ścieżkach ta zaleta jest ponownie przedstawiana z perspektywy, ponieważ torba, a dokładniej uchwyt, ma mały luz i głośno grzechota. Jednak po wypełnieniu go odrobiną bagażu całkowicie się zablokował i nie zakłócał już spokoju jazdy.
Komfort roweru jest naprawdę doskonały: sztyca podsiodłowa naprawdę robi ogromną różnicę iw pełni pokazała swoje mocne strony na naszym „torze testowym” na szorstkim bruku. Dźwignia zmiany biegów Alfine wykonuje oczekiwaną niepozorną i dobrą robotę, hamulce są więcej niż wystarczające do miasta, a oświetlenie Supernova było bardzo widoczne nawet w ciągu dnia - więc jesteś dobrze przygotowany na nieoświetlone ścieżki.
Czy model specjalny Brooks/Canyon będzie dostępny w sprzedaży? Mało prawdopodobne. Ale zwykłego Canyona Commuter 6.0 można też wyposażyć w akcesoria Brooksa - choć niestety trzeba obejść się bez szlachetnej oliwkowo-zielonej ramy.
Schreibe einen Kommentar