Rynek: Chociaż brytyjski producent Hiplok nie istnieje na rynku od bardzo dawna, sprytne zapięcia rowerowe już ugruntowały swoją pozycję na zagmatwanym rynku. Założeniem producenta dla wszystkich jego produktów jest: Powinny być nie tylko bezpieczne, ale także praktyczne. W nadchodzącym sezonie oferta znacznie się powiększy – w tym seria SUPERBRIGHT, której zamki chronią nie tylko motocykl, ale i rowerzystę.
W firmie Hiplok wszystko zaczęło się od prostego pomysłu: dlaczego blokada rowerowa nie może być jednocześnie bezpieczna i praktyczna? Bo bądźmy szczerzy – zamki do ukochanego roweru to często zło konieczne: Jasne, bez nich nie można się obejść, ale nieporęczne i często dość ciężkie łańcuchy czy wsporniki trzeba jakoś schować podczas jazdy. Nie zawsze chcesz zabierać ze sobą plecak tylko na zamek. Jasne, są też wsporniki ramy - ale trochę boli dusza rowerzysty, gdy majstrujesz przy własnym rowerze przez coś, co wydaje się wiecznością, dopóki ci się nie spodoba, a potem optyka znów zaczyna falować z masywnym zamkiem.
John Abrahams i Benjamin Smith – dwa mózgi stojące za Hiplokiem – również znali ten problem. Jej rozwiązanie: zamek, który podczas jazdy staje się paskiem. Dzięki łatwo regulowanemu mechanizmowi blokującemu zamek pasuje zarówno w sezonie, jak i przy odrobinie (lub trochę więcej...) zimowego tłuszczu na biodrach. Najważniejsze: nie musisz odblokowywać Hiploka, aby założyć go wokół talii. Oszczędza to dużo czasu, a zamek jest zawsze pod ręką, nawet w zgiełku.
Brytyjski instytut badawczy Sold Secure od ponad 20 lat testuje wszelkiego rodzaju zamki rowerowe, dzieląc je na trzy kategorie: złota, srebrna i brązowa. W Wielkiej Brytanii wielu ubezpieczycieli wiąże swoje korzyści z korzystaniem z zamka o określonym Sold Secure Level, ponieważ klasyfikacja jest niezależna.
Hiplok ZŁOTY, ORYGINALNY i LITE
Obecnie istnieją trzy podstawowe wersje tych „zamków do pasów”: Hiplok GOLD, Hiplok ORIGINAL i Hiplok LITE. Jak już sugerują nazwy, różnice między tymi trzema wariantami modeli polegają na wadze, standardach bezpieczeństwa i oczywiście cenie. Zamki Hiplok są certyfikowane zgodnie ze standardem Sold Secure, który jest bardzo dobrze znany w Wielkiej Brytanii i stanowi rodzaj „Podstawowego testu produktu dla narzędzi zabezpieczających”.
Prawie 2,5-kilogramowy wariant GOLD jest wyraźnie polecany przez Hiploka do obszarów wysokiego ryzyka – rowerzyści z miast pewnie mogą o tym śpiewać i wiedzą, gdzie najlepiej zabezpieczyć swoje rowery ciężką artylerią. Ponadto najdroższy wariant oferuje kodowane klucze, które można również ponownie zamówić, jeśli trzy dostarczone w zestawie nie wystarczą lub zostaną zgubione. Podczas gdy Hiplok ORIGINAL jest, by tak rzec, wszechstronnym zamkiem w portfolio, zamek LITE jest również przeznaczony dla sportowców: prawie nie czuć smukłego i ważącego zaledwie 1.000 g zamka na biodrach i nie ogranicza on swobody ruchów .
Hiplok ZŁOTY
Sprzedawany bezpieczny poziom: złoty
Obwód: 85 cm
Waga: 2.400g
Cena: 119,99 € (sugerowana cena detaliczna)
Oryginalny Hiplok (v1.50)
Sprzedawany bezpieczny poziom: srebrny
Obwód: 90 cm
Waga: 1.800g
Cena: 89,99 € (sugerowana cena detaliczna)
Hiplok LITE
Sprzedawany bezpieczny poziom: brązowy
Obwód: 75 cm
Waga: 1.000g
Cena: 64,99 € (sugerowana cena detaliczna)
Hiplok SUPERBRIGHT: bezpieczeństwo motocykla i rowerzysty
Nowością na ten sezon jest linia SUPERBRIGHT. Jest to specjalna powłoka łańcucha dla GOLD, ORIGINAL lub LITE, która składa się z materiału silnie odbijającego światło, dzięki czemu zapewnia znacznie lepszą widoczność kierowcy podczas jazdy. Cena zamków w wersji SUPERBRIGHT jest tylko nieznacznie wyższa: model GOLD kosztuje 129,99 €, podczas gdy ORIGINAL kosztuje 99,99 €, a LITE 69,99 €.
Seria Hiplok D: U-locki do pasa
Wraz z serią D firma Hiplok rozszerzyła również swoje portfolio o U-locki w przeszłości. Dzięki przemyślanej konstrukcji, jednym ruchem nadgarstka można je przymocować do paska lub paska i nie przeszkadzają podczas jazdy - plecaki czy mocowania do ramy nie są już potrzebne. Najważniejszym elementem wśród zamków Hiplok U-lock jest Hiplok DXC. Sold Secure Gold U-lock waży 1.100 g, a stalowy szekla o grubości 14 mm z nylonową powłoką chroni ramę, ale także niezawodnie odstrasza złodziei. Oprócz trzech kodowanych kluczy, w zestawie znajduje się również stalowa linka o długości 1 m, za pomocą której można dodatkowo zabezpieczyć np. kask, torbę czy nawet koło. Hiplok DXC kosztuje 89,99 €.
Hiplok DX
Sprzedawany bezpieczny poziom: złoty
Obwód zamka: 15×8,5 cm
Waga: 1.000g
Cena: 79,99 € (sugerowana cena detaliczna)
Hilok D
Sprzedawany bezpieczny poziom: srebrny
Obwód zamka: 13,5x7cm
Waga: 1.000g
Cena: € 69,99
Hiplok DXC
Sprzedawany bezpieczny poziom: złoty
Obwód zamka: 15×8,5 cm
Waga: 1.100g
w tym linka stalowa (1m)
Cena: € 89,99
Hilok C
Sprzedawany bezpieczny poziom: srebrny
Obwód zamka: 13,5x7cm
Waga: 1.100g
w tym linka stalowa (1m)
Cena: € 79,99
Hiplok FLX - Praktyczna linka zabezpieczająca dla sportowców
Każdy rowerzysta zna ten problem: nawet podczas treningu lub wycieczki od czasu do czasu chcesz zrobić sobie krótką przerwę. Kawa z widokiem na góry i kawałek ciasta to po prostu najlepsza nagroda po ciężkim treningu i szybko sprawią, że zapomnisz o palących udach. Ale co zrobić z drogim urządzeniem treningowym? Parking w zasięgu wzroku często nie wystarcza, potencjalni złodzieje znikają szybciej niż myślisz, jeśli dojdzie do najgorszego.
Nowy Hiplok FLX jest przeznaczony właśnie do takich przypadków. Lekki zamek linowy o wadze 100 g niezawodnie zabezpiecza kierowcę z włókna węglowego lub zaawansowanego technologicznie przed oportunistycznymi złodziejami podczas krótkich przerw za pomocą stalowej linki o długości 1 m, a dzięki zamkowi szyfrowemu nie potrzebujesz klucza, aby go zamknąć. Podczas jazdy FLX można przymocować do koszulki, torby lub plecaka za pomocą zintegrowanego klipsa. Zintegrowana czerwona dioda LED jest bardzo fajna - jeśli podróż trwa dłużej niż oczekiwano. Blokada kablowa jest dostępna w sprzedaży za 39,99 €.
Hiplok HOMIE - bezpieczeństwo we własnych czterech ścianach
Nie jest już tajemnicą, że duża część kradzieży rowerów ma miejsce nie w drodze, ale we własnych czterech ścianach. Szczególnie narażone są na to schowki piwnic w budynkach mieszkalnych lub garażach - ale jak chronić swoje ukochane jednoślady w domu? W najgorszym przypadku złodzieje mają cały czas na świecie, aby otwierać zamki. Hiplok ma również na to rozwiązanie: Hiplok HOMIE wydobywa naprawdę ciężką artylerię - z łańcuchem o długości 150 cm i grubości 10 mm wykonanym z hartowanej stali oraz niezwykle wytrzymałym i wielozabezpieczonym zamkiem, HOMIE przynosi aż 4,6 kg do Skala.
Dzięki dużemu obwodowi masywnym łańcuchem można łatwo połączyć kilka rowerów. Jeśli blokada nie jest potrzebna, ponieważ rowery są w trasie, możesz zawiesić HOMIE na opcjonalnie dostępnym haku ściennym. Hiplok HOMIE, który niespodziewanie otrzymał nagrodę Sold Secure Gold, kosztuje 149,99 euro.
Schreibe einen Kommentar