Rynek: W 2014 roku światło dzienne ujrzał Bombtrack Hook - pierwotnie zaprojektowany jako klasyczny rower przełajowy ze stalową ramą, szybko okazało się, że kupujący dostrzegli znacznie szerszy zakres zastosowań w prostym rowerze przełajowym. Koloński producent Bombtrack zareagował na to i po raz pierwszy w 2016 roku pojawiły się trzy warianty crossera, obejmujące szerokie spektrum, od sportowego roweru dojeżdżającego do pracy po wyścigowy rower przełajowy.
Bombtrack Hak 1 i Hak 2: Sportowe DNA na klasycznej stalowej ramie
Podczas gdy Hook 2 wyłonił się bezpośrednio z klasycznego Hooka, którego zestaw rur Crmor Columbus został przyjęty i otrzymał tylko kilka aktualizacji pod względem projektu i komponentów, w portfolio na 2016 rok pojawił się zupełnie nowy model ze stalową ramą z Hook 1. Chociaż pod względem geometrii jest podobny do swojego większego brata, Hook 1 zamiast włoskiej stali Columbus wykorzystuje jakość z Dalekiego Wschodu: zestaw rur 4130 Sanko ma nieco większe przekroje, aby osiągnąć dobrą sztywność przy niskiej wadze dla stalowa rama.
Istnieją również fundamentalne, niemal koncepcyjne różnice między rowerami, które na pierwszy rzut oka wyglądają tak podobnie, jeśli chodzi o wyposażenie: podczas gdy Bombtrack Hook 2 opiera się na prostocie 11-biegowego napędu SRAM Rival z jedną tarczą i akceptuje również utrata szerokości pasma Hook 1 jest wyposażony w klasyczne 2-kierunkowe przełożenie (50/34) i grupę SRAM Apex, która wraz z kasetą 11-32 oferuje odpowiednie przełożenie na prawie każdy teren. Dalsze różnice znajdziemy w kołach: Hook 1 jest wyposażony w wyjątkowo stabilne, ale raczej ciężkie koła Mavic Crossride, podczas gdy Hook 2 ma znacznie lżejsze DT Swiss R23 Spline.
Mimo wszystkich różnic, oba koła, Hook 1 i Hook 2, łączy wspólny charakter. Geometria tańczy na granicy sportowego charakteru i wygody, a dzięki oczkom na bagażniki i błotniki nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamienić go w sportowy rower miejski lub turystyczny. Bombtrack Hook 1 kosztuje 1.999,99 €, a Hook 2 kosztuje 2.499,99 €.
Wszystkim, którzy teraz nadstawili uszu i flirtują ze stalowym hakiem, powiem wam: obecnie testujemy Hook 2 – o wynikach przeczytacie na Velomotion w nadchodzących tygodniach.
Hak gąsienicy bombowej 3
Bombtrack Hook 3 to coś wyjątkowego - również dla producenta z Kolonii. Jak dotąd jest to pierwszy i jedyny rower z karbonową ramą w portfolio. Nawet najlepszy rower wyścigowy Tempest ma tylko stalową ramę. Ale wracając do haka 3. Dzięki ukierunkowanym wzmocnieniom w mocno obciążonych obszarach ramy można było osiągnąć wysokie wartości sztywności przy niskiej wadze. Całkowicie wewnętrzne treny i kable zwiększają komfort noszenia na ramieniu, zapewniają czysty wygląd i lepszą ochronę przed błotem i brudem.
Inne wyposażenie Hook 3 jest również wyraźnie nastawione na wyścigi: grupa napędowa SRAM Force1, w tym hamulce hydrauliczne, została wielokrotnie wypróbowana i przetestowana na zawodach i jest wystarczająco wytrzymała do trudnych zastosowań wyścigowych. Części dodatkowe firmy Deda nie tylko świetnie wyglądają, ale również grają na szczycie pod względem jakości. Z Hook 3 musisz pójść na kilka kompromisów pod względem wszechstronności: oczka na bagażniki i błotniki zostały poświęcone na rzecz sportowej orientacji.
Oczywiście karbonowa rama, napęd i komponenty Deda mają swoją cenę - za 4.499,99 € Hook 3 jest znacznie droższy niż jego stalowe odpowiedniki - ale przy 8,2 kg jest również znacznie lżejszy.
Schreibe einen Kommentar