Kolarstwo: Cannondale-Garmin miał niezapomnianą premierę sezonu 2015. Jednak w nadchodzącym sezonie amerykańską drużynę czeka radykalna zmiana personalna z jedenastoma (!) nowymi kierowcami - w tym obiecującymi profesjonalistami, takimi jak Rigoberto Uran i Simon Clarke. Zmieni się też nazwa zespołu: od tego sezonu znów będzie to Cannondale Pro Cycling Team.
Przegląd zespołu kolarskiego Cannondale Pro
Cannondale Pro Cycling Team miał ciężki i ogólnie rozczarowujący sezon. Przedostatnie miejsce w drużynowym rankingu WorldTour, wiele drugich i trzecich miejsc bez naprawdę wielkich sukcesów i niechlubne zakończenie z pozytywnym testem testosteronowym Toma Danielsona na koniec sezonu. Podsumowując, rok 2015 był naprawdę rokiem do zapomnienia dla Cannondale-Garmin – chociaż z pewnością było kilka jasnych punktów.
Giro było z pewnością jednym z najjaśniejszych punktów sezonu: Ryder Hesjedal zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, a zespołowi udało się również Zwycięstwo etapowe dla młodzieńca Davide Formolo dopingować Pozostałe dwie wielkie trasy – Tour i Vuelta – przebiegły podobnie jak reszta sezonu, a mianowicie w większości rozczarowujące. Andrew Talansky musiał zrezygnować z 17. etapu trasy dać Simonowi Geschke porażkę i Danowi Martinowi również odmówiono dalszych sukcesów sezonu. Z drugiej strony zawodowcy pokazali dobry występ na Mistrzostwach Świata w Richmond. Przyjechał tu Ramunas Navardauskas zaskakujące do brązu a ataki lokalnego bohatera, Bena Kinga, zapewniały mile widziany powiew świeżego powietrza przez cały wyścig.
Jednak w 2016 roku zespół stoi w obliczu poważnego przewrotu: Z Tedem Kingiem, Dan Martin i Ryder Hesjedal, zespół stracił trzy najbardziej wpływowe postacie. W sumie aż ośmiu kolarzy opuszcza Cannondale Pro Cycling Team, a do zespołu dołączy jedenaście nowych twarzy. Wśród debiutantów z pewnością wyróżniają się Rigoberto Uran, Pierre Rolland i Simon Clarke – na barkach spokojnego Kolumbijczyka Rigoberto Uran spoczywa duży ciężar. Oczekiwania są wysokie, nawet jeśli sam Uran niekoniecznie może spojrzeć wstecz na wymarzony sezon w 2015 roku.
Przy tak wielu nowych twarzach Cannondale Pro Cycling Team jest bez wątpienia jedną z najbardziej ekscytujących drużyn nadchodzącego sezonu i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak drużyna z USA poradzi sobie z tym nowym wstrząsem.
Transfery zespołu kolarskiego Cannondale Pro
Odloty: Ted King (koniec kariery), Daniel Martin (Etixx-Quick Step), Ryder Hesjedal (Trek Segafredo), Matej Mohoric (Lampre-Merida), Nathan Haas (Dimension Data), Norman Lasse Hansen (Stölting Service Group), Janier Acevedo (Jamis), Tom Danielson (nieznany)
Wzbogacenie: Patrick Bevin (Avanti), Ryan Mullen (Chainreaction), Michael Woods (Optum), Pierre Rolland (Europcar), Rigoberto Urán (Etixx-Quick Step), Lawson Craddock (Team Giant-Alpecin), Matti Breschel (Tinkoff-Saxo), Simon Clarke (Orica GreenEdge), Phil Gaimon (Optum), Toms Skujins (Hincapie), Wouter Wippert (Drapac)
Cannondale Pro Cycling Team - rowery drużynowe i sprzęt
rower drużynowy: Tego lata amerykański producent i dostawca wyposażenia zespołu, Cannondale, zaprezentował kolejną ewolucję swojego topowego modelu ulicznego, SuperSix Evo Hi-Mod. Nowy model ma być sztywniejszy, lżejszy i wygodniejszy – sama rama waży zaledwie 777g. Wyboiste drogi klasyków prawdopodobnie również opanuje jeden lub drugi zawodnik na rowerze długodystansowym Cannondale Synapse. Podobnie jak w zeszłym roku, motocyklem zespołu do jazdy na czas jest Cannondale Slice.
składniki: Nawet z komponentami wszystko pozostaje takie samo. Podczas gdy napęd i hamulce nadal pochodzą z Japonii – tj. od Shimano – Cannondale-Garmin nadal polega na francuskim wykonaniu Mavica w przypadku kół w 2016 roku.
Tarcze hamulcowe: Sprawy nie wyglądają zbyt różowo dla profesjonalistów Cannondale 2016, jeśli chodzi o hamulce tarczowe. Chociaż Shimano mogłoby dostarczyć odpowiednie komponenty, niestety brakuje odpowiedniego roweru szosowego. Rower długodystansowy Synapse jest dostępny w wersji z dyskiem, ale prawdopodobnie nadaje się tylko na kilka wyścigów. Więc chociaż Cannondale dał SuperSix Evo dużą aktualizację na 2016 rok, nadal brakuje mu ramy do hamulców tarczowych. Jedna możliwość byłaby również nowa Dysk Cannondale CAAD12 – ale rower aluminiowy w peletonie 2016? Byłoby to nie mniej niż sensacją i dlatego jest również wysoce nieprawdopodobne - nawet jeśli lekka rama CAAD12 mogłaby umożliwić wagę 6,8 kg.
Schreibe einen Kommentar