Polityka: Federalny minister transportu Alexander Dobrindt przedstawił plany nowej „ścieżki rowerowej jedności Niemiec”. Ścieżka rowerowa połączy dawną stolicę kraju związkowego Bonn z dzisiejszym Berlinem. Trasa o długości około 1.100 km prowadzi przez Nadrenię Północną-Westfalię, Nadrenię-Palatynat, Hesję, Dolną Saksonię, Saksonię-Anhalt i Brandenburgię do Berlina.
Dobrindta: „Ponowne zjednoczenie to łut szczęścia w historii, który zjednoczył ludzi i przyniósł naszemu krajowi dobrobyt. Tę wyjątkową historię sukcesu można przeżyć z bliska na „Niemieckiej ścieżce rowerowej jedności”. Symbolizuje to, jak Niemcy zrosły się razem. Jednocześnie „Niemiecka ścieżka rowerowa jedności” wskazuje drogę do cyfrowej przyszłości: „Radstätten” z bezpłatnym szybkim internetem, opcjami ładowania rowerów elektrycznych i smartfonów oraz cyfrowymi informacjami o trasie i okolicy stworzyć wyjątkowe, nowoczesne wrażenia z jazdy na rowerze”.
Federalne Ministerstwo Transportu wraz z krajami związkowymi buduje „ścieżkę rowerową jedności Niemiec”. Wzdłuż trasy powstaną nowoczesne „stacje rowerowe”, obsługiwane za pomocą technologii solarnej. Zaproszą do wypoczynku i zwiedzania, będą wyposażone w darmowe WiFi. Touchpady będą dostarczać cyfrowych informacji o polu i okolicy. Dostępne będą również opcje ładowania rowerów elektrycznych i smartfonów - a także funkcje aplikacji dla „Niemieckiej ścieżki rowerowej jedności”.
Federalny Minister Transportu Dobrindt zaprezentował projekt „Ścieżka rowerowa jedności Niemiec” na uroczystości „25 lat jedności Niemiec” w BMVI w Berlinie. Skoncentrowano się na szlakach transportowych jako ważnym budulcu w procesie łączenia Wschodu i Zachodu. Po zjednoczeniu rozpoczęto bezprecedensowy wysiłek inwestycyjny w rozbudowę infrastruktury w nowych i starych krajach związkowych.
Dobrindta: „Do tej pory zainwestowaliśmy około 17 miliardów euro w same 35 projektów transportowych German Unity. Z sukcesem: nasza infrastruktura jest łączem i gwarancją mobilności dla ponad 80 milionów ludzi w Niemczech i ponad 700 milionów ludzi w Europie”.
Niemieckie Projekty Jedności Transportowej (VDE) stały się siłą napędową szybkiej integracji Niemiec po zjednoczeniu. Program inwestycyjny, uchwalony przez rząd federalny w 1991 roku, od początku dążył do szybkiego i trwałego wypełnienia luk w infrastrukturze powstałych w wyniku podziału Niemiec. Zdjęcie: @BMVI Hansa-Petera Königa
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę:
www.bmvi.de/BroschuereDeutscheUnity
www.bmvi.de/25yearsNiemcy
Schreibe einen Kommentar