Rynek: Giant TCR Advanced SL jest dobrze znany większości kolarzy wyścigowych jako wieloletni hit i topowy model tajwańskiego giganta rowerowego na szosę. Oczywiście, już prawie tradycyjnie niezwykle sztywna wyścigówka z włókna węglowego pozostanie w ofercie w 2016 roku i otrzyma między innymi całkowicie nowo opracowaną ramę.
W ogłoszeniu TCR Advanced SL 2016 Giant obiecuje „totalny” rower wyścigowy – sztywność, wydajność, prowadzenie i komfort powinny być na tym samym wysokim poziomie i sprawić, że TCR Advanced SL będzie idealną maszyną wyścigową. Obietnice te są poparte faktami: nowa rama z nowo opracowanym widelcem kompozytowym ma najlepszy stosunek sztywności do masy ze wszystkich rowerów serii.
Chociaż TCR Advanced SL nie jest bynajmniej najlżejszą ramą na rynku (1376 g dla zestawu ramy lub 856 g dla samej ramy), pod względem sztywności może konkurować tylko ze znacznie cięższym S-Works Tarmac firmy Specialized (1686 g lub 996g) pobity. Tak więc nowego Gianta z pewnością warto szukać dla tych, którzy szukają szczęśliwego środka między lekkością a sztywnością.
Ale wysoka wydajność powinna być tylko jednym ze znaków rozpoznawczych nowego TCR Advanced SL. Podczas projektowania dużą wagę przywiązywano również do wyważonego prowadzenia nastawionego na wyścigi, co oznacza: nowy Giant powinien być zwinny i precyzyjny, również dzięki wypróbowanej i przetestowanej konstrukcji Compact Road. Zostało to wprowadzone po raz pierwszy w 1997 roku i nadało Giantowi nazwę tak jak teraz – TCR oznacza Total Compact Road. Według firmy Giant geometria i sztywność w połączeniu z całkowicie przeprojektowanym widelcem powinny oferować niezrównane bezpośrednie i precyzyjne zachowanie podczas jazdy i kierowania.
Oprócz sztywności i właściwości jezdnych wspomniany na wstępie komfort również powinien być na podobnie wysokim poziomie. Wynika to przede wszystkim z nowo opracowanej zintegrowanej sztycy Variant, która wykorzystuje własne know-how Gianta z rozwoju sztyc Vector i D-Fuse. Ale nawet jeśli Giant mówi o wysokim komforcie, nie należy zapominać: TCR Advanced SL to agresywna maszyna wyścigowa i jeśli szukasz szczególnie wygodnego roweru, prawdopodobnie będziesz tylko częściowo zadowolony z tajwańskiego rajdowca.
Modele serii TCR
Oprócz wspomnianego TCR Advanced SL, w serii TCR pojawią się dwa inne modele: TCR Advanced Pro i TCR Advanced.
Schreibe einen Kommentar