Rynek: Podczas odbywających się obecnie Eurobike Media Days szwajcarski producent Scott prezentuje także zupełnie nową serię modeli Genius Plus na sezon 2016. Platformą jest już istniejący, popularny i wielokrotnie nagradzany framework Genius. Szczególnie nowością są opony 27,5+ i wsparcie silnika firmy Bosch w poszczególnych modelach.
Prawie każdy producent wprowadza obecnie na rynek rowery górskie wyposażone w opony 27,5+, co w tym kraju jest wciąż dość nietypowe – łącznie ze Scottem. Podstawą jest Genius, który od czasu jego wprowadzenia na rynek nieco ponad 10 lat temu zyskał ugruntowaną pozycję na rynku jako uniwersalny rower na szlaki i enduro.
Scott Genius Plus – przewaga dzięki objętości
Skąd decyzja o oponach plus o grubości 2,8″? W zależności od obszaru zastosowania szerokie opony często mają więcej zalet niż wad. Przede wszystkim poprawia się przyczepność, zwłaszcza na miękkich lub mokrych nawierzchniach. Powodem tego jest znacznie zwiększona powierzchnia styku opon, które zazwyczaj napędzane są ciśnieniem mniejszym niż jeden bar. Jak wykazały testy Schwalbe, opór toczenia wzrasta jedynie w znikomym stopniu w porównaniu z oponami o grubości 2,35″. Wadą jest jednak rosnąca waga – ponad 800 g, opona plus jest znacznie cięższa od jej węższego odpowiednika.
Aby móc pomieścić opony ponadgabarytowe, konieczne są oczywiście pewne regulacje. Z jednej strony musi być wystarczająco dużo miejsca w tylnym trójkącie i widelcu, aby opony mogły nadal obracać się bez ciągnięcia, nawet przy możliwym błocie. Jest to jeden z powodów, dla których Scott stosuje teraz nowy standard Boost w koncentratorach. Są one znacznie szersze i wynoszą 110 mm (przód) i 148 mm (tył), co pozwala inżynierom zajmującym się kołami osiągnąć wysoki poziom sztywności w tylnym trójkącie, a jednocześnie zapewnić wystarczająco dużo miejsca na opony. Oczywiście tak szeroka opona musi także współgrać z zabudowaną felgą lub zestawem kołowym. Genius Plus jest wyposażony w firmowe felgi Syncros TR 27,5″ Plus o imponującej szerokości wewnętrznej 40 mm, dzięki czemu opony nie kołyszą się nawet przy niskim ciśnieniu powietrza.
W sumie dostępne będą trzy modele Plus Genius: 700 Tuned Plus, 710 Plus i 720 Plus. Podczas gdy pierwsze dwa modele mają karbonową ramę główną, w modelu 720 Plus zastosowano aluminiową konstrukcję. Wspólną cechą ram jest skok zawieszenia: 140 mm z przodu i 130 mm z tyłu.
Scott E-Genius Plus – napęd elektryczny zapewniający zabawę
Połączenie napędu elektrycznego i nowych opon 27,5+ gwarantuje mnóstwo frajdy na szlaku: zalety grubych opon, a mianowicie wysoki poziom przyczepności i doskonałe tłumienie, zostają zachowane, natomiast wady, takie jak dodatkowy ciężar i wyższa opory toczenia ze względu na wspomaganie silnika odgrywają jedynie rolę wspierającą. Elektronicznym sercem Scotta E-Geniusa jest nowy, umieszczony centralnie silnik Bosch CX, który zapewnia 250 W dodatkowej mocy. Niezbędną wytrzymałość zapewni akumulator o pojemności 500 kWh.
W przeciwieństwie do swojego niezmotoryzowanego brata, E-Genius będzie dostępny wyłącznie z aluminiową ramą. Geometria pozostaje w dużej mierze niezmieniona, jedynie dolny trójkąt rośnie o 45 mm do bardzo imponujących 490 mm ze względu na dodatkową przestrzeń wymaganą przez silnik - więc E-Genius Plus z pewnością zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa na szlaku, ale jednocześnie straci także trochę zwinności. Rower zostanie wprowadzony na rynek w trzech różnych konfiguracjach: E-Genius 710 Plus i E-Genius 720 Plus. Dla kobiet Scott wyprodukuje E-Contessa Genius 720 Plus, model specjalnie dostosowany do kobiecej anatomii pod względem geometrii i funkcji.
Więcej informacji na temat dostępności, wyposażenia i dalszych szczegółów można znaleźć na stronie internetowej Scotta: www.scott-sports.com
Schreibe einen Kommentar