Rynek: Wraz z nowym Strasbourg 71 belgijski producent Eddy Merckx Cycles poszerza swoje portfolio o rower szutrowy. Rowery hybrydowe cross-road stają się coraz bardziej popularne w tym kraju, a my mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska czarno-zielonemu pięknu podczas Eurobike Media Days.
Jest rok 1971, 28 czerwca, poniedziałek. Drugi etap Tour de France toczy się z Mühlhausen do Strasburga, gdzie rozgrywa się emocjonujące starcie na niewygodnych szutrowych drogach. Eddy Merckx, wówczas 26-letni, walczy z Rogerem de Vlaeminckiem o zwycięstwo etapowe w prawdopodobnie najbardziej ekscytującym Grand Boucle wszechczasów. W końcu Merckx pobiegł do zwycięstwa na zakurzonych drogach. W hołdzie dla tego pamiętnego dnia Eddy Merckx Cycles teraz, 44 lata później, wprowadza na rynek rower szutrowy o nazwie Strasbourg 71.
Sercem nowego gravela jest prosta, ale elegancka rama wykonana z aluminium, która wizualnie prezentuje się niezwykle efektownie w matowej czerni z zielonymi akcentami. Przy wadze ramy 1250 g i widelcu z włókna węglowego 380 g zestaw ramowy waży przyzwoite 1630 g. Jak przystało na nowoczesne rowery, kable i linki poprowadzone są w całości w ramie. Zarówno widelec, jak i tył oferują więcej niż wystarczająco miejsca, nawet na nieco szersze opony szutrowe - według producenta powinno się tu zmieścić nawet 40 mm. Gwintowane oczka do błotników i bagażników dodatkowo poszerzają możliwy obszar zastosowania. Osie przelotowe z przodu iz tyłu podkreślają nowoczesny charakter motocykla i powinny nadać ramie wyraźnie zauważalny wzrost sztywności.
Kompletny rower jest wyposażony w grupę Shimano 105, w tym hydrauliczne hamulce tarczowe i kasetę 11-28. Conti Ultra Sport II jest fabrycznie wyposażony w semi-slick 32 mm, który z pewnością lepiej prezentuje się na szosie niż na typowych szutrowych ścieżkach. Kokpit pochodzi od firmy Deda, w przypadku kół Belgowie polegają na włoskim producencie Fulcrum i instalują zestaw kołowy Racing 5DB. Oprócz kompletnego roweru będzie można kupić również zestaw ram - odpowiednie ceny zostaną podane wkrótce.
Ogólnie rzecz biorąc, Eddy Merckx Strasbourg 71 to naprawdę bardzo interesujący rower. Bardziej zorientowany na osiągi kompletny rower to tylko jedna z niezliczonych opcji montażu. Nie można sobie wyobrazić odkrywcy zorientowanego na wycieczki z szerszymi, grubszymi oponami, błotnikami i bagażnikiem. Albo konstrukcja jak na klasycznego dojeżdżającego do pracy, z oponami szosowymi, niepozornymi wizualnie błotnikami i sprawnym napędem. Od wiosny 2016 z pewnością będzie można podziwiać jeszcze kilka przykładów na naszych drogach i leśnych ścieżkach.
Schreibe einen Kommentar