Rynek: Koła Ksyrium francuskiej firmy Mavic można teraz znaleźć we wszystkich kategoriach jeźdźców - czy to sportowców hobbystów, amatorów, czy nawet w pro peletonie: w przeszłości istniało odpowiednie koło dla prawie każdych wymagań. W nadchodzącym sezonie cała gama produktów otrzyma kompleksową aktualizację – Mavic bierze więc pod uwagę dwa główne trendy: szersze opony i kompatybilność z hamulcami tarczowymi.
Szerokie felgi do Ksyrium Pro i Elite
Jest to z pewnością jedno z najbardziej uderzających osiągnięć w wyścigach ulicznych ostatnich lat. Podczas gdy motto brzmiało „wąskie i twarde”, jeśli chodzi o opony, coraz więcej badań, testów i analiz pokazuje, że szersze opony z mniejszym ciśnieniem dają przewagę w wielu sytuacjach. Mavic również poświęcił się tematowi i doszedł do takiego wniosku. Z jednej strony komfort kierowcy naturalnie wzrasta wraz ze wzrostem objętości powietrza i związanym z tym niższym ciśnieniem. Szersza powierzchnia styku również poprawia przyczepność - i ku zaskoczeniu wielu amatorskich sportowców, poprawia się również opór toczenia.
Dlatego nowe koła Ksyrium Pro i Elite są wyposażone w nowe obręcze o szerokości wewnętrznej 17mm - optymalnej dla opon o szerokości 25mm, które są teraz używane również w dużej części profesjonalnego peletonu. Według Mavica powinno to zmniejszyć opory toczenia nawet o 13%. W nadchodzącym roku Mavic nadal będzie polegał na systemie WTS (Wheel-Tyre-System): Oznacza to, że koła będą sprzedawane razem z optymalnie do nich dopasowanymi oponami – w przypadku Ksyrium Pro i Elite jest to Mavic Yksion Pro.
Ksyrium teraz dostępne w karbonie
Od nadchodzącego sezonu koła Ksyrium będą dostępne również w wersji karbonowej. Szczególnie wspinacze będą zadowoleni z nowej opcji, ponieważ waga znacznie spada wraz z obręczami z włókna węglowego. Ważące 405 g (pod oponę) lub 300 g (pod szytkę), nowo opracowane obręcze są bardzo lekkie, ale oferują wszelkiego rodzaju techniczną finezję. Felgi karbonowe posiadają aluminiowy rdzeń, który ma zapewnić efektywne odprowadzanie ciepła. Chociaż waga nieznacznie wzrasta ze względu na metalowy rdzeń, dla wielu kierowców nawet o 48% krótsza droga hamowania jest warta jednego lub dwóch dodatkowych gramów. Podobnie jak wersja aluminiowa, nowe obręcze karbonowe mają szerokość wewnętrzną 17 mm (pod oponę) lub szerokość zewnętrzną 23 mm w przypadku opon szytkowych.
Kompatybilność dysków dla całej gamy Ksyrium
Hamulce tarczowe w rowerach szosowych stają się coraz bardziej popularne. Stopery hydrauliczne z każdym rokiem stają się coraz lżejsze, bardziej niezawodne, a przez to bardziej atrakcyjne w użytkowaniu na drogach. Od początku roku nawet UCI głośno myśli o zmianie przepisów, która prawdopodobnie doprowadziłaby do stopniowego exodusu hamulców szczękowych w rowerach szosowych. Nie jesteśmy jeszcze tak daleko, ale coraz więcej producentów reaguje na ten rozwój i oferuje koła szosowe z mocowaniami hamulców tarczowych. Od przyszłego roku prawie cała seria Ksyrium będzie również dostępna od Mavica w wersji przeznaczonej dla dysków. Ponadto w przypadku prawie tarczowych kół istnieje możliwość konwersji piast z konwencjonalnych szybkozamykaczy na osie przelotowe (12/15mm z przodu, 135/142x12mm z tyłu) - niezbędne adaptery są zawarte w zakresie dostawy. Tylko model Ksyrium Disc jest ograniczony do 9 mm na tylnym kole.
Ksyrium Allroad – jeden za wszystkich
Coraz więcej kierowców od czasu do czasu odczuwa potrzebę opuszczenia cichych obszarów asfaltu i uczynienia szutrowych i leśnych ścieżek niebezpiecznymi. Jak dotąd, z większością opon i wieloma kołami, był to przysłowiowy balet. Nowy Mavic Ksyrium Allroad WTS ma na celu pokrycie dokładnie tego obszaru zastosowania: koła i opony zapewniają wystarczającą rezerwę, aby zachować kontrolę poza drogą, ale tracą tylko trochę osiągi na asfalcie. Umożliwia to specjalny profil opony Yksion Allroad o szerokości do 30 mm. Dzięki wewnętrznej szerokości 19 mm obręcz zestawu kołowego Allroad jest doskonale przygotowana do szerokich opon i nadal waży zaledwie 420 g.
Schreibe einen Kommentar