Widmo: w ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy ADAC wielokrotnie powtarzał raporty i testy dotyczące rowerzystów jako aktywnych użytkowników dróg. Automobilklub chciałby pozbyć się swojego wizerunku jako lobby dla zmotoryzowanych. ADAC opublikował niedawno dane, z których wynika, że szczególnie dzieci jeżdżące na rowerze są niebezpieczne w ruchu drogowym – i pokazuje możliwe rozwiązania.
W swoim raporcie ADAC opiera się na danych Federalnego Urzędu Statystycznego. Zgodnie z tym jedna trzecia wszystkich rowerzystów uczestniczących w wypadkach to osoby w wieku do dziewięciu lat, a jeśli dodamy nieco starszych w wieku od 10 do 14 lat, otrzymamy prawie połowę. Ale jakie są tego przyczyny? Zdaniem ADAC to właśnie słabo rozwinięta psychika i sprawność fizyczna bardzo małych dzieci naraża je na duże niebezpieczeństwo w często zatłoczonym ruchu drogowym. Wzrok i słuch są nadal ograniczone, a ze względu na brak doświadczenia dzieci często błędnie oceniają odległości i prędkości. Ponadto czas reakcji małych dzieci jest wielokrotnie dłuższy niż u osoby dorosłej. Dlatego Automobilklub zaleca, aby dzieci mogły jeździć na rowerze w ruchu drogowym dopiero po ukończeniu nauki jazdy na rowerze w szkole – tj. w 3. lub 4. klasie.
Ale jak najlepiej przygotować maluchy do kolarskiego startu w szaleństwo ulicznego ruchu? ADAC rekomenduje własne turnieje kolarskie, które odbywają się w szkołach i innych instytucjach do uprawiania kolarstwa. Niemniej jednak ważne jest oczywiście, abyś jako rodzic aktywnie wspierał dzieci w ich pierwszych „próbach chodzenia” – idealny jest do tego obszar chroniony, w którym maluchy uczą się lepiej oceniać siebie i swoje otoczenie. ADFC oferuje również istotne informacje i wydarzeniaaby ułatwić dzieciom odnalezienie drogi na drodze.
Film ADAC na ten temat:
Schreibe einen Kommentar